lightwave skrev:Ja det var litt mistenkelig, hvis det bare var en feil på negativet så var det vel heller ingen grunn til å holde det tilbake?, det virker som om noen i forsvaret er mer intresseret i dette enn det som kommer frem.
Takk for linkene, det var det samme som jeg kom over, ikke så mye å finne om denne hendelsen.
Nei hvorfor holde det tilbake når det bare var en feil på negativet ? Ikke logisk. Hun skulle aldri har gitt det i fra seg, de kunne fått en kopi, ikke filmen. Men, gjort er gjort. Hun stolte vel på autoriteter. Det er de jeg minst av alt hadde stolt på, og aldri kommer til å stole på. Hadde jeg opplevet noe slikt så er det offentlige autoritære siste instans jeg hadde henvendt meg.
Dette negativet, kan hende det fortsatt finnes. Ser det nesten for meg i en støvet arkivskuff, i ei mappe hvor det er skrevet "hemmelig" eller "strengt hemmelig". Hvor dette skapet befinner seg, ja det er mest sannsynelig i forsvaret, ett eller annet sted. (Blir jo litt sånn klisjeaktig, men who knows).
Nei det var ikke mye å finne om dette på nettet, damen lever kanskje ikke lenger, men har kanskje barn/barnebarn som sikkert husker dette. Det finnes sikkert også avisartikler, og så har sikkert et eller annet ukeblad skrevet en fargerik artikkel om dette. Den gangen var det vel slike som "vi menn", "alle menn", "hjemmet", "norsk ukeblad", "allers" som jeg kan erindre. Finnes sikkert noe der. UFO-Norge har sikkert noe også. Kunne jo kanskje gått an å sende de en mail og høre om de kunne republisere hva de hadde om saken den gangen ?
Satt her og lette på nettet på "ufo crafts, shapes, types" osv. Fant ikke noe som lignet på hennes bilde ved første forsøk, men det finnes mest sannsynlig en som er lik.
Så er det bare å smøre seg med tolmodighet mht Hessdalen. Kanskje der skjer noe der i nærmeste fremtid.