Romsonden 'Cassini' har sendt oss noen helt fantastiske bilder av solsystemets nest største, og for de fleste av oss mest fascinerende planet, Saturn. Gasskjempen er dessuten den mest fjærtliggende planeten som kan sees med det blotte øyet.
KLIKK HER for å se et utvalg av bildene i en serie satt sammen av MSN
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Cassini's fantastiske bilder av Saturn
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 543 ganger
- Blitt takket: 574 ganger
Cassini's fantastiske bilder av Saturn
Antall ord: 54
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Nov 2006 01:15
- 18
- Har takket: 603 ganger
- Blitt takket: 389 ganger
Re: Cassini's fantastiske bilder av Saturn
De er så fine at de nesten ser kunstig lagede ut Mye vakkert i universet.g.r.y skrev:Romsonden 'Cassini' har sendt oss noen helt fantastiske bilder av solsystemets nest største, og for de fleste av oss mest fascinerende planet, Saturn. Gasskjempen er dessuten den mest fjærtliggende planeten som kan sees med det blotte øyet.
KLIKK HER for å se et utvalg av bildene i en serie satt sammen av MSN
Antall ord: 73
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mar 2011 22:22
- 13
- Har takket: 40 ganger
- Blitt takket: 52 ganger
Flotte bilder. Lurer på om den dagen kommer da det blir helt vanlig med "sightseeing" rundt om i solsystemet vårt. Vi får i såfall satse på reinkarnasjon.
Antall ord: 30
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.
Hide post links |
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1574 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
Ja, det hadde vært noe!Vortex skrev:Lurer på om den dagen kommer da det blir helt vanlig med "sightseeing" rundt om i solsystemet vårt.
Antall ord: 27
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg blir med på den rundturen. Første noen runder rundt våre planeter og måner, og så en "svipptur" litt.. dvs.. mye lenger ut i rommet for å besøke de andre planetene med intelligente livsformer. ;-)
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
Enig. Den ultimate drømme-opplevelsen for meg, er definitivt en tur ut i verdensrommet. -Herregud, jeg har jo til & med sendt inn søknad for enveisbilett til Mars!..
Antall ord: 29
~ Gry ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Er det sant ?? enveisbilett til Mars ??g.r.y skrev:Enig. Den ultimate drømme-opplevelsen for meg, er definitivt en tur ut i verdensrommet. -Herregud, jeg har jo til & med sendt inn søknad for enveisbilett til Mars!..
Vel, når jeg tenker etter, du nevnte vel det i en annen mail OM jeg ikke husker feil.
Synes jeg hører det : "Hvor har det blitt av g.r.y - JOO.. hu er på enveistur til Mars" :-D
Vel, jeg for min del kunne tenkt meg kontrollen over en aktiv mars-rover slik at jeg kunne lett/tatt bilder
litt for egen del der oppe/borte/ute eller hva det blir. Pluss et kurs i "Hvordan navigere mars-rover"
uten å velte, kjøre meg fast etc. Gjerne en Måne rover også - helst på baksiden av Månen.
Der er det sikkert best å ha en litt utfyllende opplæring. Virker som det alt for mange kratere bak der.
Hadde jo blitt spennede å "kjørt innom" en alien base og hilst på der da
Vet det er stygt å hacke, men når disse som driver med dette - hvorfor ikke overta /hacke en slik
rover når de første skal hacke ?
Well.. det har skjedd ser jeg. Ikke noen rover dog men. http://www.geek.com/geek-pick/chinese-h ... s-1442605/
Antall ord: 222
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
WOW!.. Noen ganger må jeg vel bare si at 'målet helliger midlet', -og en slik mulighet ville helt klart vært et slikt tilfelle..ufo skrev:Er det sant ?? enveisbilett til Mars ??g.r.y skrev:Enig. Den ultimate drømme-opplevelsen for meg, er definitivt en tur ut i verdensrommet. -Herregud, jeg har jo til & med sendt inn søknad for enveisbilett til Mars!..
Vel, når jeg tenker etter, du nevnte vel det i en annen mail OM jeg ikke husker feil.
Synes jeg hører det : "Hvor har det blitt av g.r.y - JOO.. hu er på enveistur til Mars" :-D
Vel, jeg for min del kunne tenkt meg kontrollen over en aktiv mars-rover slik at jeg kunne lett/tatt bilder
litt for egen del der oppe/borte/ute eller hva det blir. Pluss et kurs i "Hvordan navigere mars-rover"
uten å velte, kjøre meg fast etc. Gjerne en Måne rover også - helst på baksiden av Månen.
Der er det sikkert best å ha en litt utfyllende opplæring. Virker som det alt for mange kratere bak der.
Hadde jo blitt spennede å "kjørt innom" en alien base og hilst på der da
Vet det er stygt å hacke, men når disse som driver med dette - hvorfor ikke overta /hacke en slik
rover når de første skal hacke ?
Well.. det har skjedd ser jeg. Ikke noen rover dog men. http://www.geek.com/geek-pick/chinese-h ... s-1442605/
Antall ord: 249
~ Gry ~
Hide post links |