Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler ⇒ Pendel, dårlig ånd, hjelp?
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Apr 2016 00:34
- 8
- Kjønn (valgfri): Fjortiss jente
- Lokalisering: Stavanger
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 2 ganger
Pendel, dårlig ånd, hjelp?
Hei!
Jeg var på besøk hos familien min i Nederland i påsken. Der traff jeg tre menningen min som er veldig spirituell. Hun har drevet med pendel i lang tid, og jeg prøvde dette med henne da jeg aldri hadde vært med på noe slik før. Vi fikk svar på at det ikke var noen dårlige ånder i huset, og at min kjære farfar var min skyttsengel.
Men, jeg har nå fått en pendel selv, og har utforsket litt med denne, da dette har vært en stor interesse for meg i over lengre tid. Jeg satt litt for meg selv og ble kjent med pendelen min, samt. som jeg fikk "snakke" med farfar. (Jeg har lest meg opp for hvordan jeg skal bruke denne, og snakt med venner som holder på med det selv). Jeg holdt på slik i et par dager, til jeg begynte å bli veldig paranoid, og redd. Jeg begynte å bli redd for at jeg skulle åpne noen feil dører. Jeg har selv ikke opplevd eller sett noe overnaturlig. Men nå klarer jeg ikke å sove med gardinene lukket (slik at jeg får lyset fra lyktestolpene inn på rommet), eller sove med TV'en av. Har alltid tenkt en skummel tanke og vært litt små redd før jeg begynte, men nå føler jeg det er annerledes. Derfor har jeg tatt en "pause" fra pendelen.
Det jeg lurer på, kan jeg være i ferd med å åpne en port jeg ikke vil åpne? Går dette an med pendel? Noen råd for at dette eventuelt ikke skal skje?
Eller har dere noen råd generelt?
Jeg var på besøk hos familien min i Nederland i påsken. Der traff jeg tre menningen min som er veldig spirituell. Hun har drevet med pendel i lang tid, og jeg prøvde dette med henne da jeg aldri hadde vært med på noe slik før. Vi fikk svar på at det ikke var noen dårlige ånder i huset, og at min kjære farfar var min skyttsengel.
Men, jeg har nå fått en pendel selv, og har utforsket litt med denne, da dette har vært en stor interesse for meg i over lengre tid. Jeg satt litt for meg selv og ble kjent med pendelen min, samt. som jeg fikk "snakke" med farfar. (Jeg har lest meg opp for hvordan jeg skal bruke denne, og snakt med venner som holder på med det selv). Jeg holdt på slik i et par dager, til jeg begynte å bli veldig paranoid, og redd. Jeg begynte å bli redd for at jeg skulle åpne noen feil dører. Jeg har selv ikke opplevd eller sett noe overnaturlig. Men nå klarer jeg ikke å sove med gardinene lukket (slik at jeg får lyset fra lyktestolpene inn på rommet), eller sove med TV'en av. Har alltid tenkt en skummel tanke og vært litt små redd før jeg begynte, men nå føler jeg det er annerledes. Derfor har jeg tatt en "pause" fra pendelen.
Det jeg lurer på, kan jeg være i ferd med å åpne en port jeg ikke vil åpne? Går dette an med pendel? Noen råd for at dette eventuelt ikke skal skje?
Antall ord: 280
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2010 09:19
- 14
- Kjønn (valgfri): Gubbe.
- Lokalisering: Østlandet
- Har takket: 126 ganger
- Blitt takket: 68 ganger
Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?
Hei og velkommen til forumet.
Jaja nå skal du sikkert få mange rare svar. Her inne er alslagens folk med ymse meninger, så "rådene" kan komme til å sprike I alle retninger..... Alt fra STOPP til STÅ PÅ til DETTE ER BARE TULL.... Så desverre så må du nokk finne ut av det selv....
Så her er mitt svar; JA du kan åpne opp for både ditt og datt, spesiellt om du er nybegynner og uerfaren, so be aware.... Ikke alt I åndeverdenen er bare lys og kjærlighet - langt der ifra!
Min anbefaling: Ligg unna åndeverdene, det er ting der du kan ramle borti som IKKE er å spøke med. Det er nokk av historier her inne og nettett generellt å lese seg opp på. Hvilke verktøy du bruker for å "komme I kontakt" spiller mindre rolle - husk for all del å STENGE etter deg når du er færdig med en av "samtalene" dine!!!
JA dette kan læres, dvs man begynner med jording å beskyttelse, og ikke minst KUNNSKAP, så bør man jobbe sammen med erfarne folk som har peiling.
Det er noe som heter "slutte mens leken er god"....
Jaja nå skal du sikkert få mange rare svar. Her inne er alslagens folk med ymse meninger, så "rådene" kan komme til å sprike I alle retninger..... Alt fra STOPP til STÅ PÅ til DETTE ER BARE TULL.... Så desverre så må du nokk finne ut av det selv....
Så her er mitt svar; JA du kan åpne opp for både ditt og datt, spesiellt om du er nybegynner og uerfaren, so be aware.... Ikke alt I åndeverdenen er bare lys og kjærlighet - langt der ifra!
Min anbefaling: Ligg unna åndeverdene, det er ting der du kan ramle borti som IKKE er å spøke med. Det er nokk av historier her inne og nettett generellt å lese seg opp på. Hvilke verktøy du bruker for å "komme I kontakt" spiller mindre rolle - husk for all del å STENGE etter deg når du er færdig med en av "samtalene" dine!!!
JA dette kan læres, dvs man begynner med jording å beskyttelse, og ikke minst KUNNSKAP, så bør man jobbe sammen med erfarne folk som har peiling.
Det er noe som heter "slutte mens leken er god"....
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jun 2013 12:55
- 11
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplassBenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 543 ganger
- Blitt takket: 574 ganger
Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..påtide skrev:Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplassBenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike..
Hva angår Benedicte P's spm. er jeg enig med 'tvilerlitt'
Antall ord: 134
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Så lenge du går rundt og er såpass "selvskremt" som du er nå, bør du nok la pendelen og andre parating ligge litt. I utgangspunktet er jeg litt uenig med tvilerlitt, ja du kan bli utsatt for ubehageligheter, men i utgangspunktet er pendel ufarlig. Det som spiller inn er hva du vil ha ut av pendelbruken, tanken bak styrer tildels resultatet. Det samme gjelder ouijabrett, intensjonen bak påvirker utfallet. Gjør du det med det for øyet å bli skremt, så vil du få en skremmende opplevelse og omvendtBenedicteP skrev:Hei!
Antall ord: 374
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
Da har du ikke store kravg.r.y skrev:Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..påtide skrev:Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplassBenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike..
Kan ikke huske å ha sett noen med evner her på de ti årene jeg har vært her. Jeg kom med mitt råd. Ingen grunn til å ta helt av av den grunn. Eller var det ikke "alternativt" og svevende nok?
Antall ord: 173
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 543 ganger
- Blitt takket: 574 ganger
Nei, når de råd og hjelp jeg får løser problemet, har det, min enkelhet tatt i betraktning, ikke engang slått meg å kreve mer enn det..påtide skrev:Da har du ikke store kravg.r.y skrev:Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..påtide skrev:Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplassBenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Kan ikke huske å ha sett noen med evner her på de ti årene jeg har vært her. Jeg kom med mitt råd. Ingen grunn til å ta helt av av den grunn. Eller var det ikke "alternativt" og svevende nok?
Hva angår ditt 'råd' vs hvorvidt jeg finner det svevende nok, blir dette for meg et paradox; På den ene siden anbefaller du trådstarter å gå annensteds for å finne svarene hun søker, med den begrunnelse at vi på Paranormal mangler evner & kunnskap, mens du på den andre siden stiller spm. om hvorvidt min kritikk er grunnet i at jeg ikke anser ditt råd som "alternativt & svevende" nok!?..
- Anbefallingen din går jo for pokker ut på å oppsøke folk som er mer 'paranormale' enn oss! En tilbakemld. kan vel umulig romme mer 'alternativt' enn det!?..
Antall ord: 305
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
Hæ? Don't do drugs.g.r.y skrev:Nei, når de råd og hjelp jeg får løser problemet, har det, min enkelhet tatt i betraktning, ikke engang slått meg å kreve mer enn det..påtide skrev:Da har du ikke store kravg.r.y skrev:Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..påtide skrev:Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplassBenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Hva angår ditt 'råd' vs hvorvidt jeg finner det svevende nok, blir dette for meg et paradox; På den ene siden anbefaller du trådstarter å gå annensteds for å finne svarene hun søker, med den begrunnelse at vi på Paranormal mangler evner & kunnskap, mens du på den andre siden stiller spm. om hvorvidt min kritikk er grunnet i at jeg ikke anser ditt råd som "alternativt & svevende" nok!?..
- Anbefallingen din går jo for pokker ut på å oppsøke folk som er mer 'paranormale' enn oss! En tilbakemld. kan vel umulig romme mer 'alternativt' enn det!?..
Vennligst les det du skriver. Og så prøver du igjen.
Antall ord: 325
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Nå driver ikke jeg med sterkere stoffer enn rødvin og sjokolade men jeg tror at det g.r.y. skal frem til er at du på ene siden virker veldig skeptisk og avskriver folks evner her inne, men samtidig tydeligvis anbefaler trådstarter å søke alternativ hjelp andre steder.påtide skrev: Hæ? Don't do drugs.
Antall ord: 69
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god startSvartepus skrev:Nå driver ikke jeg med sterkere stoffer enn rødvin og sjokolade men jeg tror at det g.r.y. skal frem til er at du på ene siden virker veldig skeptisk og avskriver folks evner her inne, men samtidig tydeligvis anbefaler trådstarter å søke alternativ hjelp andre steder.påtide skrev: Hæ? Don't do drugs.
Antall ord: 86
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Jeg tenker at den skumleste porten å åpne er porten til dine egne følelser, og at det er nettopp denne "porten" du har åpnet. Pendler og andre hjelpemidler er ikke mer skumle enn det du gjør dem til. Det er dine følelser og tanker som gjør deg redd.BenedicteP skrev:Hei!
Dette er bare min personlige mening, men hvis du ønsker å få svar på ting i eget liv eller få kontakt med avdøde slektninger, bør du søke hjelp hos andre. Å bruke pendel for å hjelpe seg selv er litt om å spå seg selv i tarotkort; egne forventninger, følelser og holdninger kommer i veien og påvirker svarene. Husk at pendel såvel som andre alternative hjelpemidler i bunn og grunn er en forlengelse av deg selv. Dersom du forventer noe, legger du sterke føringer for svarene og får det du ber om. Bare se på dem som setter seg ned i halvmørket med ouijabrett og med skrekkblandet fryd prøver å kontakte diverse ånder. Det eneste de oppnår kontakt med er sitt eget ego og sine egne følelser og forventninger, og det kan være skremmende nok
Så mitt råd er: ta det helt med ro, ikke vær redd for å åpne noen porter til skumle ånder. Ta pendelen for det den er; et hjelpemiddel og en forlengelse av din egen intuisjon. Dersom du ikke er i kontakt med intuisjonen din vil du heller ikke få noe særlig ut av å bruke pendelen. Det å ignorere alle ønskene og forventningene sine for å få kontakt med intuisjonen er det vanskeligste av alt, og det er der du må begynne. Jobb med deg selv før du fortsetter å jobbe med pendelen.
Det er mine tanker, men nå driver ikke jeg med pendel. Jeg er mer tarot-entusiast. Men prinsippet er nok det samme.
Antall ord: 590
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Tror ikke en lege kan hjelpe så mye i dette tilfellet. Trådstarter er vel ikke akkurat psykisk syk selv om hun skremmer vettet av seg selv. Legen vil nok avfeie det som stress og tunge tanker, og trådstarter blir sendt hjem med beskjed om å roe ned og ikke skremme seg selv så mye. Såpass kan til og med jeg sipåtide skrev:
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god start
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå ogsåSvartepus skrev:Tror ikke en lege kan hjelpe så mye i dette tilfellet. Trådstarter er vel ikke akkurat psykisk syk selv om hun skremmer vettet av seg selv. Legen vil nok avfeie det som stress og tunge tanker, og trådstarter blir sendt hjem med beskjed om å roe ned og ikke skremme seg selv så mye. Såpass kan til og med jeg sipåtide skrev:
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god start
Antall ord: 110
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Jeg sa noe om psykisk sykdom, såpass klarte du vel å lese?påtide skrev: Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå også
Jeg var nemlig så frekk at jeg antok at siden du mente hun burde starte med å gå til lege så hadde du hennes psykiske helse i tankene. Men kanskje du mener hun har en fysisk sykdom siden du mener at å gå til lege er en god start? Det var altså snakk om dårlige ånder, ikke dårlig ånde
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
Javel. Da får du diskutere med deg selv. Nå spores det litt av her.Svartepus skrev:Jeg sa noe om psykisk sykdom, såpass klarte du vel å lese?påtide skrev: Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå også
Antall ord: 59
Hide post links |