Aww.. det der tar jeg som et kompliment!Jeppski skrev:Jeg tok meg dessverre ikke bryet til å lese alle innleggene her inne, så hvis dere har kommet frem til det jeg allerede sier, håper jeg ikke at Bearchild språkelig dreper meg og spiser opp innvollene mine, slik hun vanligvis gjør.
Nå ble jeg skuffet. Hvor ble det av nysgjerrigheten og forskertrangen?Jeg kan også se for meg at vi vet omtrent det vi kan, med de ressursene vi har tilgjengelig, om månen uten å ha en base der.
(Mulig jeg misforstod deg da. Det gjør jeg jo nesten alltid.)
Vi/ de vet jo forsvinnende lite om månen! Ihvertfall med tanke på at den vesle kula bare er et steinkast unna. Tatt i betraktning dagens teknologi og ressurser. Selvsagt er det masse spennende og ukjent der oppe!
Og som sagt, et ypperlig sted å trene på og å forberede seg på lengre romreiser. Som må være lønnsomt i lengden. Å øve seg ordentlig altså. Hvor hardt man enn prøver vil man ikke klare å gjenskape forholdene i rommet i et drivhus i en ørken på jorda.
Jeg holder en knapp på at noen er enige med meg siden det er planlagt både svippturer og baser på månen i nærmeste framtid.