Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUforklarlige sovebilder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
SleepCreep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 22 Mar 2015 03:24
9

Uforklarlige sovebilder

Innlegg av SleepCreep »

Den 28. februar så skjedde noe veldig merkelig på morgenen mens jeg sov. Jeg våknet og fant 370 bilder og en video som varte i ca 15 minutter, alle bildene og videoen var av meg mens jeg sov. Jeg var alene den natta, og det er helt klart at det ikke var meg som tok bildene pga posisjonen til armene mine. Mange av bildene var slettet, et sted var bilde 1430-3855 slettet, men jeg gjorde det ikke og det er ingen andre som har tilgang til laptopen min. Det var flere bilder som var slettet.

I videoen var det ikke noe lyd i det hele tatt, untatt to små lyder som hørtes ut som om noen kom borti noe. Man kan ikke høre pustingen min, og man ser klart at jeg puster litt tungt. Noen ganger ville jeg få rykninger og grøsse for ca 1 sekund før jeg slappet av igjen. Gjennom hele videoen var det et blått lys på senga mi og mot slutten ble dette erstattet av hvite glimt, men dette kan jo så klart ha vært pcen min. Helt på slutten tok jeg to dype åndedrag før jeg sluttet å puste. 5 sekunder senere stoppet videoen uten tegn til at det var noen andre i rommet bortsatt fra de små lydene.

Det kan ikke ha vært noen inne i rommet mitt, siden dette skjedde på en lørdag og jeg har alltid soveromsdøra låst i helgene. Noe av grunnen til at jeg lurer litt på hva dette egentlig er, er fordi det har skjedd mye annet rart her. For en stund siden hadde jeg helt blackout. Det siste jeg husker er at jeg satt ved pcen på skrivebordet mitt som er halvannen meter unna senga. Så våknet jeg opp i senga dagen etter. Jeg husker fortsatt ikke noe av hva som skjedde mellom. Det siste jeg husker fra når jeg satt på pcen var at klokka var ca 7.

Det har også hendt noe mens ei venninne av meg sov her. Hun våknet opp midt på natta av at jeg lå helt inntil veggen og drev å banket på den i et jevnt tempo.

Noen som kan forklare noen av disse hendelsene eller har opplevd det samme?
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Svartepus »

Var bildene og filmen tatt med webkameraet på PCn din? I såfall trenger du bare være hacket for at noen skal kunne både filme, fotografere og slette bilder. Dersom dette er tilfelle burde du få renset PCn og klistre noe foran webkameraet når det ikke er i bruk.

Når det gjelder å ligge og banke i veggen er ikke det mer mystisk enn at du gjorde det i søvne. Mennesker kan si og gjøre det utroligste i søvne, inkludert helt sære og skremmende ting. At du får blackout burde du konsultere en lege med før du leter etter andre årsaker som paranormale ting (noe jeg regner med du er inne på siden du deler historiene her på forumet). Det finnes fysiske årsaker til å få blackout så dette bør du få sjekket ut.

Vi kan synse og mene masse om dette på et forum men det er veldig vanskelig å si noe kun ut i fra det du skriver. Du må nok prøve å nøste opp løse tråder ved å sjekke både PCn, helsa di og så eventuelt paranormale omstendigheter. Håper du finner ut av dette.
Antall ord: 199
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
teamghostbusters
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 23 Apr 2015 00:48
9
Har takket: 2 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av teamghostbusters »

Så ekkelt..Håper du fant ut av det..Ville definitivt fulgt rådene til Asbjørn angående det med PCen,siden hacking er meget sannsynlig..
Merker du noe annen aktivitet utover dette du nevner her? Kan anbefale deg å ha på en båndopptaker en natt å se om den eventuelt fanger opp noen lyder,her kan både vanlig opptaker,samt mobil opptak brukes(pc er jo litt utelukket dersom du ikke har løst problemet).Da får du isåfall eventuelt en bekreftelse på at det ikke er noe og kan roe deg med det :-)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av ludoburgero »

Fikk assosiasjoner til filen "Lost Highway" av David Lynch med en gang jeg lete dette sist, jeg.
Håper ike det erså ile tilfelle hos degsom i den flmen.

Dritpcen min er fullstendig koo idag, orke ike drive korrektur i timsvis. Brukte 15minutter på forrige innlegg. Sory skrivefeilene. Ingentng er med g idag. bslutt alt er imot meg. Jeg tror jeg må ha en slags lignenden forbannelseover meg, men forelpig ikke funnet noen interessante bildr av meg selv da.
Antall ord: 79
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Horus^ »

Dette er mest sannsynlig nok ett virus, eller en slags bakdør til datamaskinen din.
Hvis noen skulle ha hjulpet deg f.eks over nettet før med maskinen din, så må du vite at de fortsatt kan ta seg inn på maskinen din, med de rette verktøyene. Vi har lett for å stole på folk litt for "blindt" (ikke det at jeg sier du gjør det nå), men generelt sett, så er vi for blåøyde når det kommer til teknologi. Har man ikke veldig god kjennskap til data, så er man ett veldig sårbart individ til å stå imot slike angrep. 99.9% av alle hackere bruker såkalt "social engineering", hvor de henter ut opplysninger om deg, ved å kjenne deg. F.eks hotmail og ikke minst apple sin iCloud har jo en funksjon ved "resetting av passord", at man faktisk bare trenger å kjenne til fødselsdato og ett par trivielle spørsmål, som hvem som helst kan få tak i, hvis de er smarte nok. La meg gi deg følgende eksempel. Det første spørsmålet er som fulger: "Hva var navnet på ditt første kjæledyr". Det andre spm kan være: "Navnet på din favoritt-lærer".

Som du selv ser, så går du ikke rundt i hverdagen og tenker på at ingen må få vite hva svara på de to spm er. Hvis det er noen nærme deg som vil hacke seg inn, så er det ingen problem, fordi vi veit vi kan få vite slike ting.

Men for en "utenomforstående", kan det også være enkelt. Du får kontakt med en fyr på en "datingside", han spør det når du er født, for han er så "interessert" i astrologi og slike ting. Du forteller han bursdagen din. Han sier så: "Liker du kjæledyr?" du sier ja, så finner han ut hva ditt første kjæledyr var og hva navnet var. Da mangler "hackeren" bare en opplysning. Hva var "yndlingslæreren". Vanskelig? Nei. Du sier noe sånt som: " Faen, jeg er så lei av skole og lærere". Får jo enten responsen, "helt enig" eller "Nei, jeg diggere skole og lærere", eller noe i den duren. Da stiller man jo bare det enkle spm: "Hvis du husker noe som helst positivt med skolen, hva ville det ha vært, og hvem er den læreren som klarer dette?". Voila, personen har nettop tatt over iCloud'en din og kan få tilgang til alt du har på telefonen din, siden du kjøpte den. Spiller ingen rolle om du har slettet noe, sålenge telefonen ikke er full. Det samme gjelder mange andre tjenester. Vi blir veldig naive og vet ikke hva informasjon om oss selv kan hentes frem på nettet. :)
Antall ord: 474
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Svartepus »

teamghostbusters skrev:Så ekkelt..Håper du fant ut av det..Ville definitivt fulgt rådene til Asbjørn angående det med PCen,siden hacking er meget sannsynlig..
Asbjørn??? [-(
Antall ord: 31
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
teamghostbusters
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 23 Apr 2015 00:48
9
Har takket: 2 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av teamghostbusters »

Haha..Svartepus mener jeg selvfølgelig! Beklager Svartepus ;-)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Svartepus »

teamghostbusters skrev:Haha..Svartepus mener jeg selvfølgelig! Beklager Svartepus ;-)
Image
Antall ord: 10
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kariackles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Okt 2015 12:59
8
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Farsund
Blitt takket: 4 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av kariackles »

Så ekkelt! Tror jeg hadde freaka ut om dette hadde hendt med meg men noe lignende har skjedd da jeg har vært våken og ikke sittet foran pcn mens webkameraet har vært påskrudd med en venn av meg og jeg gikk ned for å gå på do og da stod pcn alene på soverommet mitt hjemme hos mamma og pappa da hadde hun sett en mann på kameraet mitt og da jeg kom opp igjen så hadde "pcn" skreve noe av seg selv som ikke hadde blitt sendt enda og det var en rar U som jeg aldri hadde sett før.. og jeg søkte da opp denne rare Uen som jeg da fant ut hadde "min" som betydning.
Antall ord: 123
have a great purpose in life and discover great things

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Svartepus »

Hvor ble det av trådstarter SleepCreep?
Det er så inn i granskauen kjedelig når folk bare starter en tråd og så forsvinner uten å skrive mer! :skravla
Antall ord: 28
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Asbjørn »

Svartepus skrev:Hvor ble det av trådstarter SleepCreep?
Det er så inn i granskauen kjedelig når folk bare starter en tråd og så forsvinner uten å skrive mer! :skravla
Registrert..: Søn 22 Mar, 2015 3:24:21
Sist besøkt: Søn 22 Mar, 2015 18:48:14

Sånn er det med den saken....


A
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev: Registrert..: Søn 22 Mar, 2015 3:24:21
Sist besøkt: Søn 22 Mar, 2015 18:48:14

Sånn er det med den saken....


A
Ja sånn går nå dagan... Skjønner ikke helt greia med å registrere seg, skrive ett innlegg og så forlate like fort. Men nå er det mye jeg ikke skjønner da.
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Uforklarlige sovebilder

Innlegg av Asbjørn »

Kan jooo hende han fant ut at det var lillesøstra ( eller lillebroren) som hadde "Hatt det gøy" . .

Eller ?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links