Men når det er sagt, betyr ikke dette at jeg avfeier muligheten for at personen Jesus har eksistert, og at dette var en fyr med noen vanvittige sterke evner innen det vi i dag omtaler som det paranormale. At slike evner blir koblet til gud på denne tiden, kan vel ikke sies å være mer enn rett & rimelig. Greia er vel bare at det har strsndet på det stadiet en var for over 2000 år siden, i tillegg til at flere & flere avsløringer kommer for dagen hvor store deler av beretningene om denne mannens liv, lære & virke er blitt utelatt & bortgjemt, rett & slett fordi det bryter med den figuren de som satte sammen det nye testamentet ønsket å fremstille.
Det er flere som er blitt utelatt, satt i misvisende sammenheng, etc, men den desidert største utelatelsen, og jeg må vel oxo kunne si sviket mot denne Jesus fra Nasareth, er elimineringen av hun som garantert var hans kone, Maria Magdalena. Ikke bare er det blitt 'gravd frem' slike ruller med skrifter/brev/evangelier fra henne, men hun er oxo blitt utradert fra de andre apostlenes skrifter.
Dette til tross, sikker kan nå ikke dette gjøre oss. -Sikker blir iallefall jeg først ved det faktum at det kun var avdødes kone & mor som var tillatt og gå inn i graven til en avdød slik Jesus' mor & Maria Magdalena gjorde. -Ikke en gang vedkommendes datter skal være tillatt, om da ikke mor & hustru begge er døde. -Så at Maria Magdalena liksom skal ha hengt med hans mor ut til graven som en nær venn, er altså fullstendig utelukket..
Stakkars fyr.. En ting er iallefall sikkert: Denne Jesus hadde et hjerte av gull, og valget av å ta en tidligere prostituert som kone på denne tiden, vitner jo om en storsinnethet hinsides forrut for sin tid. GOD PÅSKE!