UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 547 ganger
- Blitt takket: 576 ganger
Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?
Kom over DENNE ARTIKKELEN, som tar for seg et spørsmål jeg har lurt på i årevis; Hvorvidt mye av det som er blitt ansett som guder/guddommelig av fortidens mennesker, i virkeligheten er besøk fra andre planeter (ev. måner)?
Artikkelen tar oxo for seg fortidens mest spektakulære byggverk, og hvorvidt det er å anse som mulig for datidens mennesker å bygge disse..
Artikkelen tar oxo for seg fortidens mest spektakulære byggverk, og hvorvidt det er å anse som mulig for datidens mennesker å bygge disse..
Antall ord: 65
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2014 18:47
- 10
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Trøndelag
- Har takket: 29 ganger
- Blitt takket: 24 ganger
Re: Var fortidens guder utenomjordiske besøkende?
Er egentlig ganske åpen for at alt som ikke er bevist umulig, må anses mulig. Men det er ett logisk problem:
- Er alle de anleggene bygd av aliens? La oss si at 90% var det.
Da blir 10% av de eldgamle 100 tonn sten greiene bygd av steinalder/bronse alder folk uten moderne utstyr, og dermed ville 100% vært MULIG å bygge uten hjelp av aliens. Det vi trenger for å si noe sikkert, er bevis.
Den preastronaut teoristen som jeg synes bruker stoffet best, er Eric von Däniken. Han har blitt "bevist feil" ett par ganger når han har sitert andre forfattere, men jeg har ett bedre inntrykk av han en andre.
- Er alle de anleggene bygd av aliens? La oss si at 90% var det.
Da blir 10% av de eldgamle 100 tonn sten greiene bygd av steinalder/bronse alder folk uten moderne utstyr, og dermed ville 100% vært MULIG å bygge uten hjelp av aliens. Det vi trenger for å si noe sikkert, er bevis.
Den preastronaut teoristen som jeg synes bruker stoffet best, er Eric von Däniken. Han har blitt "bevist feil" ett par ganger når han har sitert andre forfattere, men jeg har ett bedre inntrykk av han en andre.
Antall ord: 114
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1436 ganger
- Blitt takket: 1729 ganger
- Kjønn:
Her er en sak som kansje kan ha sammenheng....:
http://www.tv2.no/2015/01/28/storm/univ ... ia/6498272
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
Interessant!..Asbjørn skrev:Her er en sak som kansje kan ha sammenheng....:
Antall ord: 24
~ Gry ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Nov 2006 01:15
- 18
- Har takket: 603 ganger
- Blitt takket: 389 ganger
SITAT:
"... de fant ut hvordan signalet var sammensatt, at det kom fra et sted 5,5 milliarder lysår unna, men fant ikke hva det var som sendte det ut..."
Det var jo passe langt unna oss da.
"... de fant ut hvordan signalet var sammensatt, at det kom fra et sted 5,5 milliarder lysår unna, men fant ikke hva det var som sendte det ut..."
Det var jo passe langt unna oss da.
Antall ord: 38
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ!
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag
Antall ord: 174
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Okt 2013 23:09
- 11
- Har takket: 22 ganger
- Blitt takket: 48 ganger
Det er det meget trolig at de var!
Antall ord: 8
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag
Jeg anser det vel oxo som meget sannsynlig at dette er hva som ligger til grunn for mange av disse tilfellene, men jeg anser det samtidig som ganske sannsynlig at det kan være iblandet ett & annet utenomjordisk besøk, for å si det sånn..
Antall ord: 221
~ Gry ~
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Utenomjordisk besøk fra tid til annen ser jeg ikke bort i fra at vi har hatt, det jeg derimot bestrider er at det er utenomjordiske som har bygd pyramidene osv. Teknologien for å bygge dette kom heller ikke utenfra, ikke kunnskapen heller om man ikke anser astralplanet som utenomjordisk selvsagt. Man skal vel ikke se helt bort i fra at de vitenskapelige oppdagelsene disse menneskene gjorde kan ha kommet via "tilfeldigheter", drømmer og "syner" under meditasjong.r.y skrev:jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag
Jeg anser det vel oxo som meget sannsynlig at dette er hva som ligger til grunn for mange av disse tilfellene, men jeg anser det samtidig som ganske sannsynlig at det kan være iblandet ett & annet utenomjordisk besøk, for å si det sånn..
Antall ord: 302
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
jeditrond skrev:Utenomjordisk besøk fra tid til annen ser jeg ikke bort i fra at vi har hatt, det jeg derimot bestrider er at det er utenomjordiske som har bygd pyramidene osv. Teknologien for å bygge dette kom heller ikke utenfra, ikke kunnskapen heller om man ikke anser astralplanet som utenomjordisk selvsagt. Man skal vel ikke se helt bort i fra at de vitenskapelige oppdagelsene disse menneskene gjorde kan ha kommet via "tilfeldigheter", drømmer og "syner" under meditasjong.r.y skrev:jeditrond skrev:Nei, det tror jeg ikke var tilfellet. Fortidens guder var i det store og hele mennesker med interessante evner og tilgang på teknologi som har gått delvis i glemmeboken. Jfr historien om en fjær som ble til fem høns osv. Kombiner så dette med misforståelser, manglende grunnlag for å forstå hva den andre parten snakker om og man får historier om hvordan gudene sang eller spilte for steinene slik at de danset på plass for å nevne et eksempel Jeg mistenker at noen har forsøkt å fortelle en med null greie på teknologi om hvordan de brukte ultralyd for å levitere steiner, når vedkommende som spurte ikke helt skjønte hva ultralyd var for noe har "gudene" forsøkt å bruke metaforer som denne kunne skjønne og snakket om musikk i overført betydning. Personen har da bitt seg merke i musikk og latt resten fare Gjenta noe slikt over tid og la historiene bli gjenfortalt over noen tusen år, så får man gudesagn slik vi kjenner dem i dag
Det er hovedsakelig hva angår opplevelser og ´syner` av vesner & fenomener jeg tenker muligens kan ha vært ett eller annet utenomjordisk besøk. Hva bygningene angår, anser jeg sannsynligheten for utenomjordisk hjelp for å være svært liten, uten at jeg dermed kan utelukke det fullstendig.
Antall ord: 353
~ Gry ~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jan 2015 23:36
- 9
- Blitt takket: 1 gang
Ja, det var nok mange av de som ble gjort til guder, og etterhvert kanskje mange guder ble gjort til en felles gud. Kanskje var det noen som sa at man måtte glemme alle guder for det finnes bare èn ( utenomjordisk?) gud. Og så kan jo hende det er mange småguder rundtomkring som har opprinnelse fra utenomjordiske. Men hva vet vel jeg.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
Genesis skrev:Ja, det var nok mange av de som ble gjort til guder, og etterhvert kanskje mange guder ble gjort til en felles gud. Kanskje var det noen som sa at man måtte glemme alle guder for det finnes bare èn ( utenomjordisk?) gud. Og så kan jo hende det er mange småguder rundtomkring som har opprinnelse fra utenomjordiske. Men hva vet vel jeg.
Ja, for jeg mener.. Om vi prøver å sette oss inn i situasjonen til de som levde på en tid der man var hellig overbevist om at jorden var universets sentrum, med resten liggende som et slags grytelokk over vår flate "klode", og lynet var synliggjøringen av gudenes vrede, etc, etc.. -Hvordan skulle man da i det hele tatt kunne begynne å finne mulige forklaringer på det uforklarlige?
Om en så skulle møte på et skinnende vesen, et flygende objekt så hinsides ens villeste fantasier, eller noe i den duren, ville selv jeg, -som ikke engang er medlem av noe trossamfunn, samt er minst like overbevist om eksistensen av utenomjordiske livsformer som jeg er om min egen, begynt å lure på om jeg hadde møtt på "vår himmelske far", hans himmelske hærskare av engler, eller noe i den duren (ha, ha)!
Antall ord: 211
~ Gry ~
Hide post links |