For snart to år siden døde morfaren min. Det var svært uventet for han var en ganske så frisk og sprek 65 åring. Hendelsesforløpet gikk så alt for fort og ingen, hverken vi pårørende eller han fikk sagt ordentlig farvel. Hans død gikk etterhvert veldig inn på min mormor. Hun ble veldig syk, og trenger nå daglig pleie og omsorg. Men, tilbake til grunnen at jeg skriver. Dette skjedde nå sist påske. Vi var på besøk, i den leiligheten hvor mormor bor, og hvor min avdøde morfar bodde. Det sto veldig dårlig til med min mormor, og vi var liksom bare oppe for å si hei, sånn i påsketiden. Etter at vi hadde vært der en stund hørte vi, et slags brøl/skrik i veggen. Det var flere som var der og hørte det samme som meg. Vi ble jo alle skrekkslagne, for det hørtes ikke ut som noen vanlig stemme. Men, det var helt klart et brøl. Men, vi latet på en måte som ingenting likevel. For det var små barn til stede, så vi ville ikke skremme dem heller. Men, det som er dumt i ettertid, er at vi aldri har snakket så mye om det. Er liksom litt tabu, sånne ting hos oss. Jeg for min del tror at det var morfar. Men, andre har avfeid det, og sier at det var vannrør.
Men, det gjenstår jo å finne ut av...
Så jeg vil sette stor pris på synspunkter på dette. Eventuelt råd.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen synspunkter?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jan 2005 17:12
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Haugesund
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Tror ikke det var bestefaren din, han har vel ingen interesse av å skremme dere..
Antall ord: 14
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Enig med Pusejenta på denne !Pusejenta skrev:Tror ikke det var bestefaren din, han har vel ingen interesse av å skremme dere..
A
Antall ord: 22
Hide post links |
Tror ikke det var en ånd nei. Det skal ekstremt mye til for at en ånd skal klare å lage en lyd.
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Å? Syns alle snakker om at de har hørt skrik osv, jeg>Wiz skrev:Tror ikke det var en ånd nei. Det skal ekstremt mye til for at en ånd skal klare å lage en lyd.
Antall ord: 35
Hide post links |
Ja, men det er forskjell på å høre noe å høre noe. Et medium kan snakke med en ånd å høre en ånd uten at andre legger merke til det. Hvis ånden skal lage en fysisk lyd kreves det masse energi. Det er slik man gjør i en fysisk sirkel med erfarne mennesker.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2005 23:12
- 19
- Lokalisering: Rogaland
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tipper på mus/rotter - de kan skrike ganske menneskelignende...
Antall ord: 10
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ja! Teknisk forklaring:Aerius skrev:Og det er derfor noen roper rett inn i hode på deg isteden for å bruke lydbølger...?
For å sette LUFTEN i svigninger som Du kan høre, så kreves det en viss mengde energi.
Det kreves bare en bitteliten del av samme energi for å "kile" hørselnerven...
( dermed hører heller ikke de andre det...)
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jan 2005 17:12
- 19
- Lokalisering: Haugesund
Heisann dere
Takk for svar på den. Jeg er nok enige med dere. Tror det rett og slett var innbildning fra min side. Tror faktisk at det var vannrør. Sånn som jeg har forstått det så kan vel ikke ånder lage slike lyder. Da ville nok det vært hørt oftere. Greit å få en avklaring på det.
Thanks boys and girls.
Takk for svar på den. Jeg er nok enige med dere. Tror det rett og slett var innbildning fra min side. Tror faktisk at det var vannrør. Sånn som jeg har forstått det så kan vel ikke ånder lage slike lyder. Da ville nok det vært hørt oftere. Greit å få en avklaring på det.
Thanks boys and girls.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Apr 2005 11:50
- 19
- Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
- Lokalisering: Bergen
Er enig med pusejenta. Det er bare innbillning.. Hvis det hadde vært bestefaren din, så ville jeg tru du ville blitt berørt på en måte og følt deg rolig..
Antall ord: 33
Hide post links |