Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVåre utenomjordiske venner advarer

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av UFO »

Terra skrev:
ludoburgero skrev:Jeg synes tankene deres er spennende, og jeg ønsker gjerne at det faktisk er slik dere sier, men jeg tror ikke at det er slik.
Vi kan jo håpe det er noe mer vennlig og godt der ute som passer på og at det er et visst system i hele galskapen. Men det er det jo ingen som vet... og man kan jo virkelig begynne å lurer mange ganger. :dontknow
Jeg har lurt hele mitt liv, helt siden jeg spurte moder'n om hvorfor stjernene lyste. :mrgreen:

Joda, de som aler/eksperimenterer med oss her passer nok på oss "Terra". Men jeg synes de tyner "strikken" litt langt når de ser hvordan det kommer til å ende opp her. Som jeg sa før så burde de legge inn et nytt "OS" i hjernene våre omgående. Det vi har er gått ut på dato for lengst.
Antall ord: 151
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Isan »

Jeg syns dere er så indredystopiske.

Og er det noe vi vet, så er det at da makter vi iallfall ikke noe verken innad eller utad.

Selvfølgelig er jeg klar over alle uhyrlighetene vi (menneskeheten) begår, alle problemene vi har skapt oss og all den manglende viljen, som lyser mot oss hver dag, men det viser samtidig hvor store muligheter vi har den andre veien.
Antall ord: 67
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Bearchild »

[quote="Isan"]Jeg syns dere er så indredystopiske.

Øh.. hæ? :lol:
Joda, jeg kan google. Men vil heller ha en oversettelse fra deg. :mrgreen:

Synes det er en grei hvilepute jeg. Å tenke at det finnes noen utenomjordinger som "passer på". Når det kommer til atomvåpen og romvåpen er det ingen som kan gjøre noe fra eller til uansett, så hvorfor egentlig forholde seg til det?
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av UFO »

"Isan"
Dæven "indredystopiske" den var nesten utenomjordisk :mrgreen:
Nei jeg gjør som "BearC".

Synes dog at ordet var litt karbonaltinjektorisk
Antall ord: 21
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av ludoburgero »

Nei, jeg har forsøkt å være overdrevent positiv i en tid da dystopien har forgrepet seg og voldtatt meg fra alle kanter, der lyspunktene er svært få, men store, og selv noen av de er svært vekslende mellom å kantre over i dystopi de også. Så jeg vil hevde at jeg er mer realistisk enn indredystopisk.
Antall ord: 58
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Isan »

Forklaring på indredystopisk, ja. Selve sammensetningen er egenkomponert.

Dystopi, motsetning til utopi, altså et samfunn som går mot katastrofe eller har vært gjennom katastrofe, dystre samfunnsforhold som totalovervåkning, brutalt diktatur/tyranni eller annet.

Med indredystopisk mener jeg at jeg fikk følelsen fra flere av innskriverne at man så på hodet vårt som feilkonstruert slik at vi bare ødelegger for oss sjøl og for resten av kloden og ikke evner noe annet. Og det måtte jeg ta til motmæle mot fordi jeg ser annerledes på det. Jeg mener at problemet ikke ligger der, men det ligger i at det ikke mobiliseres tilstrekkelig vilje den andre veien - noe jeg mener vi (menneskeheten) har massevis av muligheter til.

Med andre ord, jeg opponerer og unner ikke de dystre tankene å få fullt gjennomslag uten motstand. Skal de vinne, skal de jaggu få anstrenge seg for det først; de fortjener ikke en millimeter gratis framgang! :)
Antall ord: 159
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av ludoburgero »

Veien til Helvete er brolagt med gode intensjoner.

Jeg tror at heller ikke at vi fra grunn av er destruktive; vi er kjærlighetsfulle skapninger som ønsker å ta vare på oss selv og hverandre, og vi søker åndelig utvikling (noe som kanskje kom litt senere i utviklingen - kanskje i forbindelse med at apene fant psykoaktive planter som utviklet bevisstheten vår, det er bare en teori av mange) - vi søker også samhold, men vi har i mange generasjon, århundrer, søkt oss til ledere, autoriteter, det at noen skal være overordnet, og det går på bekostning av mye av den friheten, og vi har stadig beveget oss mer vekk fra dette slik at våre "mål" har ledet mot sine hensikter. Vi søker nå forenkling og fraskriver oss ethvert ansvar, vi ønsker et lett og lykkelig liv, en gevinsttankegang, en lett utvei, personlig frihet forveksler vi det med, men det er egentlig bare tomhet som erstatter tomhet som igjen erstatter tomhet grunnet tomhet, fordi vi har beveget oss så langt vekk fra kjernen nå.

Kjernen er kjærlighet, veien dit er bred, den er aksepterende og tolerant. Det er for mange biaser nå, vi har svartmalt alt som har med religion å gjøre fordi vi ikke klarer å skille ut det gode og ta vare på det og leve eklektisk nok til å ta til oss det som er bra for oss. Det sklir ut også, i det som gjenspeiler en "anti-autoritær" holdning hos f.eks. meg, men jeg mener ikke at fullt selvråde kunne ført noe godt med seg, og selvsagt har det å overlate ansvaret til noen "profesjonelle" noe for seg også. Hvorfor skulle vi IKKE få leve enklere, hvorfor skulle vi ikke søke lykke, for å si det sånn - men hvorfor går vi stadig ett skrit frem og to tilbake..?

Ingenting er så enkelt at man kan avskrive det. Alt og alle har noe for seg. Det samtlige her, og andre steder, gjør - er å både gjenspeile, representere og gjøre opp sin egen mening om det som skjer i verden rundt dem. Prospektene ser ikke særlig utopiske ut, og da er det mer realistisk å se på det som skjer som noe dystopisk. Det er bra å være misfornøyd - så lenge man gjør noe aktivt med det - og er løsningsorientert. Alt er i dynamisk endring og trenger både vedlikehold, nytt blod, utskiftning av gamle tankesett, vi trenger alltid en forbedring, ingenting eller ingen er perfekt. Et skrik etter forandring er den eneste løsningen når ingen lytter til de lavmælte. Slik har det blitt, og man omstiller seg. Det er tilpasningsdyktighet og det er håp i bildet her, slik jeg ser det, selv om andre lett kan dømme det for å være indredystopiske.

Om man bare skal være happygolucky og tenke at alt ordner seg, skjer antagelig det motsatte.
Slik ting er idag iallefall. Eller er dette bare dum retorikk?
Antall ord: 503
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:Forklaring på indredystopisk, ja. Selve sammensetningen er egenkomponert.
Det ante meg! :eang
Dystopi, motsetning til utopi, altså et samfunn som går mot katastrofe eller har vært gjennom katastrofe, dystre samfunnsforhold som totalovervåkning, brutalt diktatur/tyranni eller annet.
Jeg kjenner til betegnelsen dystopi, det var det egenkomponerte ordet jeg ikke kom helt overens med. Men nå skjønner jeg hva du mente. :)

Avsporing ferdig! :coffe2
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2812
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1497 ganger
Blitt takket: 1120 ganger
Kjønn:

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Terra »

Denne mannen har en del tanker rundt det å være bevisst på sine tanker og handlinger:

What On Earth Is Happening is a culmination of many years of extensive research and investigation into the nature of our shared reality. It is a journey of self-exploration, examining human Consciousness and the way it relates to the universal problems which we currently face as a species.
Mark Passio - What On Earth Is Happening - Part 1 of 4
x4aW1hGswEY
Antall ord: 77
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Asbjørn »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Det er bra å være misfornøyd - så lenge man gjør noe aktivt med det - og er løsningsorientert. Alt er i dynamisk endring og trenger både vedlikehold, nytt blod, utskiftning av gamle tankesett, vi trenger alltid en forbedring, ingenting eller ingen er perfekt.
Dette er jeg helt enig i.
Om man bare skal være happygolucky og tenke at alt ordner seg, skjer antagelig det motsatte.
Dette er jeg også enig i.

Når det gjelder noe av det andre du sa, er jeg ikke sikker på om vi kanskje noen gang - i hvert fall ikke på tusen år - har vært mindre autoritetstro og mer sjøltenkende enn vi er i dag, ikke minst på religionsområdet. Og det ser jeg som positivt.

Evnen til sjølstendig tenkning kombinert med sosialt ansvar og respekt for andre og livet forøvrig er noe av det viktigste vi kan få lært oss som barn og ta med oss videre.
Antall ord: 164
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av UFO »

Hva gjør "de" ikke for at vi hele tiden skal frykte fiendtlige aliens. Den "visa" virker ikke på meg.
Nei er det noe jeg ikke frykter så er det det. Jeg velger å tro det motsatte. Noe passer på oss i den grad det er mulig.

Mars tror jeg kan ha hatt en sivilisasjon ja.
Antall ord: 68
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Tyrell »

Jeg er ikke så sikker på att alle utenomjordiske har gode hensikter, i 1982 nær Ukraina aktiverte en UFO atommissiler som kunne startet en tredje verdenskrig...

http://www.ufohastings.com/articles/rec ... pons-sites
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Jeg er ikke så sikker på att alle utenomjordiske har gode hensikter, i 1982 nær Ukraina aktiverte en UFO atommissiler som kunne startet en tredje verdenskrig...

http://www.ufohastings.com/articles/rec ... pons-sites
Leste hva som sto i denne artikkelen. Det jeg stusser på, er at denne 5 etasjers-store UFO (Hvilket måtte gjort at den vekket stor oppmerksomhet) hoovret over dette anlegget i en time og vel så det. Da bør det finnes gode opptak, både foto og video av dette ? Og når det er helt siden 1982 så burde det vært nedgradert om det var gradert. Men, det er jo en stormakt så de holder vel kortene hardt til brystet. Akkurat som USA.

Jeg leste vel også at det i USA var ufo-aktivitet over et anlegg med atom-missiles, men der skjedde det motsatte. De ble deaktivert. Tror det var på 60 tall.

Man vet selvsagt ikke om det finnes hostile alien-raser sant det. Samtidig så er det litt rart at vi da ikke allerede er utradert. Om det da ikke er andre som passer på oss da. :mozilla_wink:

Synes det skjer ting nå, i et høyere tempo enn før - så kanskje vi står foran noe stort snart.
Antall ord: 215
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Våre utenomjordiske venner advarer

Innlegg av Tyrell »

ufo skrev:Leste hva som sto i denne artikkelen. Det jeg stusser på, er at denne 5 etasjers-store UFO (Hvilket måtte gjort at den vekket stor oppmerksomhet) hoovret over dette anlegget i en time og vel så det. Da bør det finnes gode opptak, både foto og video av dette?
Det var ikke så gode videokvalitet opptaksmuligheter dengang og de første portable videokameraene ble ikke lansert før 1983, men kanskje det eksisterer et eller annet foto av denne begivenheten i et hemmelig arkiv, hvem vet.
ufo skrev:Man vet selvsagt ikke om det finnes hostile alien-raser sant det. Samtidig så er det litt rart at vi da ikke allerede er utradert. Om det da ikke er andre som passer på oss da. :mozilla_wink:
Umulig å si noe sikkert om noe vi ikke kjenner til, det blir jo bare spekulasjoner. ;)
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links