Penger er ikke alt. Ikke sex heller. Iallefall ikke kombinert.
Hele verden prøver å selge oss disse løgnene, og så spiller de på våre innsigelser også.
Jeg tror at hele verden er blitt så overkommersialisert og patentert og alt det der at ønsket om å bryte fullstendig ut fra dette mønsteret har vokst seg forferdelig stort de siste årene, og jeg tror at veldig mange gir opp sin søken etter økonomisk lykke for så å bli lykkeligere. Men det er klart at penger hadde gjort hverdagen mye enklere for mange av oss. Jeg har fremdeles et ønske om å vinne en storgevinst i et pengespill slik at jeg ikke trenger å engste meg for hverdagen så mye, for jeg tror allerede jeg har opplevd såpass mye motgang både på det ene og det andre at jeg er rustet til mye, men ikke alt, og penger hadde gjort meg rustet til noe mer, om ikke alt, og jeg og menneskene rundt meg kunne fått det bedre. Jeg tror mange tenker noenlunde det samme. Det ville være en fornøyelse og lykke i seg selv å kunne hjelpe øvrig familie økonomisk - og venner - og min egen lille familie på 3+1 (hund, meg, samboer og vår bedårende, vakre og velskapte sønn).
Hvem drømmer vel ikke om slik velstand og bare akker det stille vekk inne i seg?
Det er mye skjev fordeling i verden, men jeg tror ikke det rammer meg noe særlig.
Vi er heldige som lever i Norge, tross alt, selv om det er så mye som kunne vært bedre.
Noe kunne vært mye bedre, og kanskje de som har mye klager minst like mye som de som har lite?
I dette landet tror jeg nemlig det er litt sånt, og det er selvsagt mange gode grunner til det også.
Derfor har jeg også ofte tenkt på hvorfor det er sånn at vi mennesker ser ut til å aldri bli helt lykkelige når det kommer til utgifter og avgifter, hvorfor vi synes det er dumt å måtte gi ifra seg en stor andel av det vi har til det såkalte fellesskapet, hvor ironisk nok nesten alle virker like misfornøyde? Kan det ha noe med at både det å ha penger og det å avskaffe seg med dem er langt fra lykke? Eller blir vi lykkeligere om vi beholder mer for oss selv? Er grådighet lykke?
Om jeg hadde vunnet, så hadde selvsagt ikke staten fått så mye av meg.
Jeg hadde betalt den overprisede leiligheten vår ned, men det er vel og merke markedet, bankene og de overlønnede kundene sin feil. For ikke å snakke om de som låner over hodet sitt også, de som ikke har råd. Men det er disse jeg da tenker på, om ikke disse kunne fått det litt bedre... så jeg ønsker alle lykke til med Eurojackpot idag, for de som satser sine penger på slikt, og de som satser på Lotto imorgen. Jeg har gjort dette veldig mange ganger uten å hatt noe særlig hell, og jeg venter fremdeles på den dagen...
Livet er ikke det verste man har, for jeg har faktisk kaffen og frokosten klar!