Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnd som søker kontakt i drømmen?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet_Cecilie91

Ånd som søker kontakt i drømmen?

Innlegg av Slettet_Cecilie91 »

Hei. Jeg hadde en lang periode for en liten stund siden, drømmer om ei lita jente som gikk igjen i et hus. Samme jenta gikk igjen i flere forskjellige drømmer. Hun bare så på meg og gikk forbi.

I natt hadde jeg en skrekkelig drøm om en eldre jente, som minnet veldig om den lille jenta, bare at hun var blitt større.
Det var ingen god stemning, for fikk følelsen av at hun skulle ta meg, og var en veldig grøsselig følelse.
Hver gang jeg skulle gå forbi en dør hun kom ut av, så jeg henne, men da det gikk andre mennesker forbi som ikke så henne, gikk hun inn igjen.

Jeg turte ikke legge meg for å sove igjen, for dette var ekkelt!

Noen som har noen tanker rundt dette?
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Ånd som søker kontakt i drømmen?

Innlegg av Kiara »

Mulig du drømmer dette for en slags opptrening.. forberedelse til å takle ånder i fremtiden. Om du skjønner hva jeg mener?

Jeg opplevde selv en intens periode med drømmer, hvor onde ånder var ute etter meg. Jeg klarte til slutt å ta kontroll, og bekjempe de! Da sluttet jeg heldigvis å bli plaget av de i drømme mere.. Men har også av og til en drøm i ny og ne, om hjemsøkte hus. Noen ganger har jeg fjernet den som var der, men noen ganger har jeg følt at det ikke var min oppgave, og ikke gjort noen ting.

Jeg har følt at jeg drømmer dette for å bli trent opp til å takle frykten i møte med ukjente ånder! Noe jeg har vært mye utsatt for som nattvakt ved sykehjem, og bosenter, som jeg nå jobber på. Det var skikkelig tøft en periode etter jeg begynte på min nåværende arbeidsplass! Og jeg jobber alene nattvakt der.. Men nå er de rolige, enten om de er ferdige med å skremme meg, eller om de værste er borte.. Det vet jeg ikke, men vet at andre blir litt plaget også der, når de er alene. Og jeg har brukt, og av og til enda setter opp beskyttelse rundt meg, for å slippe at de kommer helt innpå meg! Pluss litt andre tiltak.. :D

Merker du ellers ånder i våken tilstand også?
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Cecilie91

Re: Ånd som søker kontakt i drømmen?

Innlegg av Slettet_Cecilie91 »

Så godt å lese om andre sin erfaring også, det hjelper mye! :)
Ja ser hva du mener. Har drømt mye om ånder, og var en periode for noen år siden at jeg drømte jeg hjalp mange på andre siden. Men det som er når jeg møter de onde i drømmen, så blir jeg så redd, at jeg prøver å flykte. Jeg takler ikke å "face" hun som er i drømmen, og når jeg våkner, kjenner jeg frykten like godt! Kjempe ekkelt :O

Så bra at du lærte å kontrollere det, det var nok en god følelse å kunne gjøre, for da vet du hva du skal gjøre gang på gang! Hvordan kontrollerte du dette?

Det var en gang for en god stund siden, hvor jeg drømte at jeg ble dratt bortover av en gjenferd. I drømmen skreik jeg så høyt jeg kunne, og våknet opp av at jeg sa høyt: "Neinei, ikke gjør det!"
Skikkelig skummelt. hehe.

Har opplevd en del åndelige ting i virkeligheten ja. Ganske mye faktisk,både sett og hørt i flere år. :)
Ikke så mye nå for tiden, heldigvis. Men føler nærvær i leiligheten jeg bor i innimellom.
Bodd her et år nå, og i starten hørte jeg tunge skritt i gangen da jeg skulle sove, hver natt.
For litt siden, så våknet jeg av et forferdelig brak i stua, som om noen kasta noe hardt rett ned i kjøkkenvasken. Da skvatt jeg ganske mye :P

Åh, hørtes litt skummelt ut at du jobber alene på nattevakt. Godt de er rolige nå da.
Kan tenke meg det er en del sjeler på eldrehjem, som går igjen. Håper de ikke begynner på'n igjen da! At de holder seg rolige! :)
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Ånd som søker kontakt i drømmen?

Innlegg av Kiara »

Tror nok at opplevelsene dine henger sammen med at du er ekstra åpen. Og du bør nok lære deg å utvikle teknikker som hjelper deg, enten bare for å hjelpe deg selv, eller det er meningen at du etterhvert skal hjelpe andre. :)

Ja, jeg håper også at de holder seg rolige på jobben, men de er der, og merkes av og til. Men lager ikke så mye bråk som en periode tidligere. Det ble en smule ubehagelig, når en speiell dør hele tiden gikk opp av seg selv, eller lot jeg den stå åpen da, så lukket den seg igjen av seg selv! Heisen gikk av seg selv, opp fra kjelleren. Og den er sånn at den går ned i kjellern av seg selv en liten stund etter bruk. Den skal være sånn! Men når den flere ganger pr. natt kom opp av seg selv, visste jeg at det var ikke som det skulle være! Allt dette har roet seg nå heldigvis. Men det hender noen slår på pc en om natta, og har prøvd selv å få den til å slå seg på med å skake i skrivebordet den står på, men den slår seg ikke på før jeg fysisk rører musa. Så vibrasjoner er det ikke som slår den på! Kjøleskapdøra pleier å åpne seg. Og noen ganger blir det så kaldt der jeg sitter om natta, at jeg føler jeg fryser halvt ihjel, enda det er svinaktig varmt inni huset der! Men det går greit, bare jeg slipper allt bråket..
Dette området har før huset tyskerne under andre verdenskrig, og etterpå var det turberkulosesykehus. Ble revet, og bygd eldresenter etterpå.. Men veldig koselig plass å jobbe! :D
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links