Takkarmageddon skrev:ufo skrev:Skal ikke blande meg særlig inn i denne tråden av helsemessige grunner
Den var god, ufo.

Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Takkarmageddon skrev:ufo skrev:Skal ikke blande meg særlig inn i denne tråden av helsemessige grunner
Den var god, ufo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hvilket vedkommende?armageddon skrev:Det ble tydeligere og tydeligere at vedkommende ikke var den skarpeste kniven i skuffen.
Mennesket som grunnleggende ondt/grunnleggende godt er jeg egentlig ikke opptatt av. Det jeg vet, er at vi har enormt potensial til både ond atferd og god atferd, og jeg syns det viktigste er å stimulere til god atferd. Og vi vet faktisk en del om hva som gjør nettopp det, og vi bør bruke ressurser på å finne ut enda mer om hva som trekker oss i retning god atferd. God atferd mellommenneskelig, og god atferd mellom oss og Jorda.Men jeg har ikke sagt at mennesket bare er ondt. Mennesket er grunnleggende god, men det faktum kommer ikke til uttrykk i dag.
Hide post links |
Det var en digresjon som du ikke skal bekymre deg over. Slike spretter opp som troll av eske i blant.Isan skrev:Hvilket vedkommende?armageddon skrev:Det ble tydeligere og tydeligere at vedkommende ikke var den skarpeste kniven i skuffen.
Hide post links |
Har du mulighet til å utdype denne? Tror du det ligger en flåte med romskip og venter på å skyte oss i stumper og stykker om vi skulle finne på og stikke hodet utenfor vår egen lille sandkasse? Eller at vi får en smekk på lanken og klar beskjed om å pelle oss tilbake til Jorda? Ondt/godt vil jo også være et definisjonsspørsmål, det vi ser på som godt er ikke sikkert en annen sivilisasjon anser som godt. Hva om resten av galaksen er befolket med romvikinger? Eller at det er katter som har utviklet seg til en avansert sivilisasjon men fortsatt har "kattens lek med musen" som en del av sin kultur? For oss mennesker ser kattens lek med musen ut som ondskap, selv om det ikke er ment slik fra kattens side.armageddon skrev:For det andre: Det intergalaktiske selskap vil ikke på noen måte tillate at det onde mennesket formerer seg i galaksen.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Tja, på papiret er jo militæret der for å beskytte et lands sivilbefolkning, men jeg kan være enig med deg i at noen land har et militærbudsjett som bikker over i helt vilt-kategorien, men at de dermed er onde ser jeg ikke noe bevis for.armageddon skrev:Verdens samlede militærutgifter?
Hide post links |
Hide post links |
Ehm, ikke for å være frekk eller noe, men antar du at du er gal, eller antar du at det finnes et slikt intergalaktisk råd? I mine ører kunne setningen din tolkes begge veier.armageddon skrev:Neida, jeg er ikke gal, jeg bare antar.
Hide post links |
Hide post links |