Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTidsmaskiner.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av armageddon »

Unnskyld, Ludoburgero. Med tørt mente jeg som kjeks; det kunne vært greit med melk til. Har du noe jeg kan skylle det ned med?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Tidsmaskiner.

Innlegg av armageddon »

Bearchild skrev:
armageddon skrev:Men jeg er egentlig ikke så opptatt av det spørsmålet som dreier seg om fysiske reiser til fremtiden. Den teknologien hører fremtiden til og innebærer muligheten til å besøke andre solsystem, og i videste forstand; til å besøke andre galakser. Jeg er mer opptatt av å forske i det "romskipet", den tidsmaskinen, vi går rundt og bærer på, hjernen. Her har vi visst mer enn nok å forske i når det gjelder oppfattelsen av tid.
Hvordan får du dette til å samsvare med tematittel og hva gjør dette mindre tørt enn andres innspill?[/quote
]

Det samsvarer med tematittel på alle mulige tenkelige måter, og det er opp til leser å se det i teksten.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Tidsmaskiner.

Innlegg av Borte.. »

armageddon skrev:Unnskyld, Ludoburgero. Med tørt mente jeg som kjeks; det kunne vært greit med melk til. Har du noe jeg kan skylle det ned med?
Likevel så var ludo sitt innlegg mindre tørr enn den måne-vitsen din og hva enn du prøvde på her ovenfor.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av xyrea »

Det er mulig jeg er paranoid nå, men jeg begynner å mistenke at det forventes at man skal svare på en måte så det kan trekkes frem at å reise i fremtiden med hjernen = se fremtiden. Dvs, bevis på at armageddon ser fremtiden. Sikkert en totalt grunnløs mistanke, bare basert på noe sånt som ALLE DE JÆVLA trådene han har starta så langt.

Enda en helt grunnløs mistanke, når teorien er fremsatt, kommer bevisene i form av hverdagslige hendelser som hendte med lang tid i mellom, uten noen som helst sammenheng, og som er tolka i ettertid. Og så kommer folk til å være skeptiske, armageddon blir fornærma og etter litt krangling lager han en ny tråd om nøyaktig det samme, bare med en ny vri.

Kall det en profeti hvis dere vil.
Antall ord: 141
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av ludoburgero »

Hva er vitsen med å diskutere noe som helst, eller for den saks skyld kommunisere i det hele tatt, hvis man kun er ute etter å teste sin egen tro og/eller overbevisning og er krass mot andre?

Kommunikasjon er (merkelig nok) en av de største utfordringene verden har idag.
Jeg kan skjønne at man velger virkelighetsflukt fremfor en mer realistisk tilnærming.
Det er også lett å forstå at man heller velger å provosere fremfor å være kreativ og nytenkende.

Men det er kjedelig og er gjort så mange milliarder ganger nå.
Hva med litt rom for diskusjon, en klype respekt og en anelse interesse for andres synspunkter?
Antall ord: 107
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av Jeppski »

Armageddon. Jeg håper du forstår at du ikke kan bruke forenklede forklaringer som fysikere gir oss vanlige mennesker for å forklare ulike vitenskapelige teorier, til å postulere dine egne hypoteser. Ikke bare gjør du det, men du tar i bruk noen teorier mens du forkaster andre som står like sterkt i fysikken som de du tar i bruk, for å forklare dine egne tanker. Det er fy-fy. Enten får du tåle at i dags dato tror man ikke på tidsreiser, eller så kan du rett og slett ikke bruke dagens teorier og må starte helt på nytt.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av ludoburgero »

Også kan du melke deg selv og svelge det.
Antall ord: 9
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Tidsmaskiner.

Innlegg av armageddon »

Til ludoburgero.


Jeg har provosert deg og du er fornærmet. Ta i mot min unnskyldning. Du nærmet deg meg i et vennlig innlegg i tråden min. Jeg svarte uvennlig. I tillegg reiser jeg på en nettavskåret påskeferie og svarer deg ikke på en uke. Nok en uvennlig handling. Skal vi røyke en fredspipe?

Du ser; jeg er mitt eget problem. Jeg kaster meg inn i et paranormalt forum og provoserer alle. Hvorfor? Er dette forum et tilfeldig stopp i en misjonsreise? Står jeg i en gryte i en negerlandsby i svarteste Afrika med Bibelen høyt hevet og roper; "Jesus er min største kjærlighet!" og forventer å bli hørt, men blir kokt i stedet?

Hvordan det enn er; jeg vil nok helst høre at jeg har rett. Og hva vil jeg ha rett i? Jeg ser spøkelser. Jeg har opplevd mirakler. Jeg leser andres tanker. Jeg har en skytsengel med rødt hår og spent bue. Hun står foran meg, bak meg og på begge mine sider. Jeg har våkne åpenbaringer. Jeg ser inn i fremtiden i mine drømmer.

Derfor er jeg her. Jeg vil ha tilbakemeldinger på mine selvopplevde paranormale fenomen. Når jeg ikke får det går jeg på krigsstien. Tilgi meg, ludoburgero.
Sist redigert av armageddon på 23 Apr 2014 12:23, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av armageddon »

Til Jeppski.

Paven tror på Gud og Hawking tror på Tyngdekraften. Tro og viten; kan disse forenes?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Tidsmaskiner.

Innlegg av Borte.. »

armageddon skrev:Til ludoburgero.


Jeg har provosert deg og du er fornærmet. Ta i mot min unnskyldning. Du nærmet deg meg i et vennlig innlegg i tråden min. Jeg svarte uvennlig. I tillegg reiser jeg på en nettavskåret påskeferie og svarer deg ikke på en uke. Nok en uvennlig handling. Skal vi røyke en fredspipe?
Liker du å fornærme folk, for å så tilby den fredspipen din? Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger det har skjedd nå. Hva er det med deg og den fredspipen din? Skulle nesten tro at du var en sån fetishist eller noe. Er du? Tenner du på å "fornærme" folk slik at du kan dele ut den fredspipen din? Hva skjer? :dontknow
Du ser; jeg er mitt eget problem. Jeg kaster meg inn i et paranormalt forum og provoserer alle. Hvorfor? Er dette forum et tilfeldig stopp i en misjonsreise? Står jeg i en gryte i en negerlandsby i svarteste Afrika med Bibelen høyt hevet og roper; "Jesus er min største kjærlighet!" og forventer å bli hørt, men blir kokt i stedet?

Hvordan det enn er; jeg vil nok helst høre at jeg har rett. Og hva vil jeg ha rett i? Jeg ser spøkelser. Jeg har opplevd mirakler. Jeg leser andres tanker. Jeg har en skytsengel med rødt hår og spent bue. Hun står foran meg, bak meg og på begge mine sider. Jeg har våkne åpenbaringer. Jeg ser inn i fremtiden i mine drømmer.
What the hell? Hva er det du putter i den fredspipen din egentlig?

Jeg vil ha tilbakemeldinger på mine selvopplevde paranormale fenomen. Når jeg ikke får det går jeg på krigsstien.

Tilbakemeldinger får du jo, men den krigsstien fører deg bare ut på vidden, på bærtur.
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av Isan »

Vermilion Oriol skrev:Tilbakemeldinger får du jo, men den krigsstien fører deg bare ut på vidden, på bærtur.
:like
Antall ord: 22
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Tidsmaskiner.

Innlegg av Jeppski »

armageddon skrev:Til Jeppski.

Paven tror på Gud og Hawking tror på Tyngdekraften. Tro og viten; kan disse forenes?
ifbzwOsmFJI
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Tidsmaskiner.

Innlegg av armageddon »

Er du gått tom for argumenter, Jeppski, eller var det noe spesielt du ville fortelle meg?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- - Tidsmaskiner.

Innlegg av jeditrond »

armageddon skrev:Er du gått tom for argumenter, Jeppski, eller var det noe spesielt du ville fortelle meg?
Jeg tror han på en subtil måte forsøker å fortelle deg at han mener du er et s.k. internett-troll, vanligvis bare referert til som "troll".
Antall ord: 47
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Tidsmaskiner.

Innlegg av Jeppski »

armageddon skrev:Er du gått tom for argumenter, Jeppski, eller var det noe spesielt du ville fortelle meg?
Hvordan kan man egentlig argumentere mot deg? Du svarte jo med noe irrelevant tøv. "Tro og viten; kan disse forenes?" Det har ingenting med noe av det jeg har skrevet til deg.

Jeditrond har forøvrig rett, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått noen "liker". Selv synes jeg at responsen min var hysterisk morsom.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links