Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ja? Husker Martin Ljung fra svensk barne-tv jeg, med film i burkar og gode greier Og så vokste jeg opp med en far som var stor fan av Hasse & Tage, herr Ljung og galningen selv, Povel Ramel i tillegg til de gamle norske klassikerne i Wesensteen mfl.
Dog har jeg ikke arvet min sans for morbid engelsk humor fra pappa, den har kommet av seg selv
Antall ord: 75
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg husker verken Fingal Olsson eller Martin Ljung. Just sayin'
#Ung
Inte jag heller... Ergo må jeg jo være ung, yey!!!
Jeg tror vi alle er egentlig et stykke unna disse gamlingene.
Når det er sagt...yes bitches! Jeg har "offisielt" nådd innlegg 5000! Det tok meg nesten bare 10 år liksom
Although innlegg nr 5000 passerte jeg sikkert for leeenge siden, men slikt får man jo ikke vite p.g.a. det teite systemet. For alt vi vet har vi sikkert 15 000 innlegg hver. Uansett! yay for me!
Bearchild skrev:Apropos dødsannonser.. høres det ikke helt feil ut å skrive "begravelsen er forbigått i stillhet"?
Vel, det burde kanskje ha stått begravelsen ble begått i stillhet, altså en stille begravelse?
"Har funnet sted i stillhet" er liksom det det vanligvis står, og når jeg så ovennevnte i lokalavisa i dag virket det helt feil. Og så begynte jeg å lure på om det bare var jeg som "tenkte feil". Rart med sånne hangups.. men det blir uansett mer og mer feil dess mer jeg tenker på det.
Antall ord: 97
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Vermilion Oriol skrev:Sånn vil jeg også gjøre det. På min måte da. At det blir litt mer sånn..btw bitches, jeg døde nettopp liksom!
Kreds til han for at han tenkte utenfor boksen! Folk har jo den tendensen til å ta det så alvorlig og høytidelig.
Ja døden har jo alltid vært veldig tabu. I min spede barndom så nesten hvisket man om det når noen var død. Det har takk og pris blitt mye bedre. Mere åpent, annen musikk og div. arrangementer.
Btw -Første gang jeg så annonsen i avisa så ploppet det bare opp at denne mannen må ha likt
den svenske komikeren Martin Ljung, og sketsjen "Fingal olsson". (For de som husker den da).
Fingal Olsson var ukjent for meg, men Martin Ljung husker jeg fra mye rart Men nå er Fingal Olsson kjent, "han rör på seg"
Ja, Martin Ljung var en artig kar med sin dype stemme. Også en av de gamle gode. De blir færre og færre, akkurat som med de gode gamle norske (medfødt talent) skuespillerne.
Godt vi kan titte innom fortidens (opptak) og gjenoppleve mange fine sketsjer og filmer.
Bearchild skrev:Apropos dødsannonser.. høres det ikke helt feil ut å skrive "begravelsen er forbigått i stillhet"?
Vel, det burde kanskje ha stått begravelsen ble begått i stillhet, altså en stille begravelse?
"Har funnet sted i stillhet" er liksom det det vanligvis står, og når jeg så ovennevnte i lokalavisa i dag virket det helt feil. Og så begynte jeg å lure på om det bare var jeg som "tenkte feil". Rart med sånne hangups.. men det blir uansett mer og mer feil dess mer jeg tenker på det.
Støtter Bearchild fullt ut her.
Antall ord: 105
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.