Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFlere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av FFlower »

Hei!

Jeg skrev jo et innlegg for litt siden om at jeg våknet til disse to skyggene over sengen. Grunnen til at jeg skriver igjen er fordi det har vært en hendelse til i etterkant i tillegg til at jeg har noen andre ting jeg vil nevne.

Her om kvelden satt jeg på rommet mitt og så på tv. Jeg måtte på do og skrudde på lydløs så ikke lyden fra tv'n skulle vekke småsøsknene mine siden jeg bare lot døren til rommet mitt stå åpen. I mens jeg er på badet hører jeg plutselig høye lyder fra rommet mitt og skjønner først ikke helt hva det er. Så innser jeg at lyden har skrudd seg på og jeg skynder meg inn på rommet igjen. Da er ikke lyden fra tv'n så høy som den hørtes ut som da jeg var på badet, men lyden var på og tv'n hadde skiftet kanal. Grunnen til at jeg tror det er en paranormal forklaring på det er fordi at noe sånt som dette aldri har skjedd før. Hverken at den skifter kanal, skrur seg av og på, skrur av og på lydløs eller noe lignende.

Før opplevelsen jeg hadde med de to skyggene, filmet jeg en liten snutt av katten min og samtidig som jeg filmer ser jeg plutselig en liten lys kule (jeg mistenker orb) dukke opp foran hodet hans og sveve ganske fort nedover for så å forsvinne veldig fort. Jeg kan godt vise dere filmsnutten, men jeg vet ikke helt hvordan man laster opp filmer her?

Så var det til i dag da. Jeg hørte på litt musikk på mobilen min nå på morgenkvisten. Jeg kobler fra headsettet og går på badet. Etter et par minutter hører jeg telefonen min spille noen sekunder av låta før den slutter igjen. Dette har heller aldri skjedd før. Det har hendt at den har spilt i 1 sekund akkurat i det jeg kobler fra headsettet, men nå satte jeg låta på pause før jeg tok ut headsettet og det er snakk om flere minutter senere etter jeg skrudde av at den plutselig begynte å spille igjen.

Jeg spør egentlig ikke om disse hendelsene er knyttet til noe paranormalt. For magefølelsen min sier meg at det er det. På veldig kort tid har jeg opplevd aktivitet på rommet mitt som jeg ikke har opplevd før og to av hendelsene er knyttet til noe elektronisk (tre hvis man skal telle med filmen, men jeg tenker utifra at ånder gjerne bruker elektroniske apparater for å hente energi osv.) I tillegg til alle disse konkrete tingene har jeg hatt en ganske sterk følelse av at jeg ikke alltid er alene på rommet mitt og synet mitt trekkes x antall ganger mot det ene hjørnet av rommet mitt. Det jeg vil ha noen meninger om er hva dette skyldes. Skal jeg ta dette med tv'n og mobilen som et tegn om at noen vil ha oppmerksomheten min? Eller skal jeg ta det som et tegn på at noen samler opp energi for å senere gi meg en beskjed el.? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv er veldig usikker og jeg lurer på hva jeg kan ha i vente. Hvis dette skulle være noen som vil ha oppmerksomheten min, så har de jo absolutt fått den. Men jeg har vanskelig for å tro at den som gjør dette tar til takke med det. Jeg føler at noen prøver å få kontakt, men jeg har ikke evnen til å kommunisere med noen fra den andre siden. Det jeg har opplevd til nå er ikke noe problem for meg, men jeg kan se for meg at aktiviteten vil øke jo lengre jeg drøyer med å eventuelt prøve å få fram hva denne personen vil. Og jeg er ikke så veldig interessert i opplevelser som kan skremme meg. Dette har jo vært såpass mildt at det ikke har gjort meg noe, og jeg føler absolutt ikke at det er noen som vil meg noe vondt, og jeg føler meg ikke skremt når jeg kjenner at jeg ikke er alene.

Jeg er jo utrolig nysgjerrig, og vil jo gjerne vite hva denne ånden prøver å vise/fortelle meg, eller hvorfor den flere ganger på kort tid har prøvd å fange oppmerksomheten min. Jeg føler meg veldig opphengt i disse hendelsene og tenker veldig mye på det og undres. Og jeg tror det er en grunn til at mange av tankene mine omhandler dette.
Antall ord: 783
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av FFlower »

Og nå er det jaggu noen som har tatt telefonen min.. Den lå rett ved siden av meg på nattbordet. Der er den ikke lenger. Tenkte jeg kanskje hadde tatt den i sengen uten å tenke meg om, men her er den ikke. Håper jeg finner den snart, for den må jeg jo faktisk ha. Haha! :D

Fant den to minutter etter jeg publiserte dette. Den lå i sengen. Men i en rekkevidde hvor jeg ikke kunne lagt den selv i sittestillingen jeg sitter i. Må klø meg litt i hodet nå :roll: Er sannsynligvis meg selv som ikke har fått med meg at jeg la den i sengen. Men siste jeg husker er at jeg sjekket det jeg skulle sjekke og at jeg la den på nattbordet. Jaja.
Antall ord: 128
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av jeditrond »

Det er noen som vil ha oppmerksomheten din, såpass er tydelig. Tror ikke de er ute etter å skremme deg på noe vis. Du kan jo merke dem til en viss grad, så du er jo åpen. Magefølelsen min sier at det er hjelper(e) som forsøker å få kontakt :)
Antall ord: 51
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av FFlower »

Okei, men hva skal jeg gjøre med det haha! For da er det vel sannsynligvis en grunn til at de prøver å kontakte meg? Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal åpne meg mer. Har lenge klart å merke energier, se sånne tåkete skygger osv. men ikke noe mer. Tror det har noe med at jeg er litt redd for hvordan jeg eventuelt vil oppleve hvis jeg åpner meg enda mer og ikke vet hvordan jeg skal kontrollere det.

Men ja, spørsmålet er vel hvordan jeg skal få fram det de vil kommunisere med meg om!
Antall ord: 100
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- - Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av jeditrond »

FFlower skrev:Okei, men hva skal jeg gjøre med det haha! For da er det vel sannsynligvis en grunn til at de prøver å kontakte meg? Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal åpne meg mer. Har lenge klart å merke energier, se sånne tåkete skygger osv. men ikke noe mer. Tror det har noe med at jeg er litt redd for hvordan jeg eventuelt vil oppleve hvis jeg åpner meg enda mer og ikke vet hvordan jeg skal kontrollere det.

Men ja, spørsmålet er vel hvordan jeg skal få fram det de vil kommunisere med meg om!
Forsøk en eller annen form for meditasjon eller pusteøvelse for å få roet ned det kaoset du føler sånn i første omgang. Forsøk å se på hvorfor eller hva du er redd for skal skje om du åpner deg :)
Antall ord: 145
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av FFlower »

Okei, takk! :) Kan nok tenkes at jeg må ha litt mer hjelp etterhvert!
Antall ord: 13
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av Høretil »

Må si meg enig med Jedi her. Prøv å mediter, fokuser på pusten og la det komme helt naturlig. Ofte kommer det frem en del svar når man er i kontakt med universets krefter :) lykke til!
Antall ord: 37
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2812
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1497 ganger
Blitt takket: 1120 ganger
Kjønn:

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av Terra »

FFlower, så et sted at du hadde fått vite at din farfar var rundt deg. Kan det være han som du føler rundt deg nå også tror du? Bare en tanke jeg fikk altså. :)
Antall ord: 37
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av FFlower »

Terra skrev:FFlower, så et sted at du hadde fått vite at din farfar var rundt deg. Kan det være han som du føler rundt deg nå også tror du? Bare en tanke jeg fikk altså. :)
Tanken har slått meg! :) Men jeg har aldri opplevd farfar så aktiv før, og jeg har vel egentlig alltid følt at han ikke vil gjøre noe særlig ut av seg siden jeg tror han vet hvor min grense går for hva jeg syntes er ubehagelig og ikke. Nå skal det sies at jeg lenge har ønsket sterkere tegn fra farfar, men da har jeg i tankene bedt han om å flytte på en spesifikk ting osv. for at jeg skal vite at det virkelig er han. Jeg vet jo at han er rundt meg, selv om jeg har hatt vansker for å tro 100% på det da jeg virkelig har et sterkt ønske om å ha han rundt meg og da skal av en eller annen grunn hodet mitt prøve å overbevise meg om at han egentlig ikke er her..

Siden jeg har kunnet kjenne farfar rundt meg så lenge og opplevd tegn fra han kan jeg på en måte kjenne når det er farfar som suser litt rundt her. Når disse hendelsene tok sted fikk jeg ikke den samme følelsen. Ikke den "dette ER farfar!" følelsen. Men jeg har ikke noen særlig erfaring med andre ånder enn farfar, og jeg trenger litt øvelse og begynne å stole mer på meg selv, så kan godt tenkes det var han! Jeg aner ikke.
Antall ord: 269
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2812
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1497 ganger
Blitt takket: 1120 ganger
Kjønn:

- Flere hendelser på kort tid som får meg til å lure

Innlegg av Terra »

Stol på magefølelsen din du. Høres ikke ut som det er farfar når du kjenner det sånn. ;)
Antall ord: 21
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links