Jeg tror du har forstått meg riktig. Og utifra hva du skriver lenger nede i samme innlegg, ser det vel ut som vi har delvis sammenfallende tanker her.kråke skrev:Men hvis jeg tolker det du skriver rett, så sier du rett og slett at den du er innerst inne ikke forandrer seg - den observerende bevisstheten inni hodet ditt (ikke tankene eller følelsene dine) forandrer ikke natur.
Det er sannsynligvis det mange andre gjør også, og da skjønner jeg bedre hva som menes. Som du også sier, når jeg drømmer, oppleves det som reelt, og for min del føler jeg meg sjøl da som på samme måte som når jeg er våken, og det er derfor jeg ikke vil kalle det endret bevissthet. Men det er mulig det er et så subjektivt valg at det egentlig ville vært riktigere å si som du gjør, at det er å oppfatte som en annerledes bevissthetstilstand.Bearchild skrev:Når jeg er våken registrerer jeg alt som skjer rundt meg på en helt annen måte enn når jeg sover. Når jeg sover produserer hjernen i tillegg de merkeligste historier som jeg der og da føler veldig reelle. Jeg tenker på dette som to forskjellige bevissthetstilstander.
Takk også for at du gadd å kikke i boka di - uten at det egentlig klargjorde så mye rundt akkurat spørsmålet mitt. Men tankegangen i boka og frekvensnivåene i hjernen er jo ikke ukjent.