He, he, hadde de gamle "gudene" forvandlet seg til Ole Brumm hadde jeg i det minste forstått at det var noe jeg ikke skulle ta særlig høytideligLilja skrev:Ja, jeg forstår det, men jeg ville hatt problemer med å ta informasjonen jeg fikk, på alvor, om den ble servert på den måten.
Hvis jeg under en meditasjon møtte Backstreet Boys, og de plutselig forvandlet seg til Ole Brumm og vennene hans, ville jeg ganske kjapt ha avskrevet det som fantasi, liksom, og satt det på kontoen for kritisk sans.
Det kan se ut som jeg gjør narr av deg, men jeg gjør ikke det, altså! Jeg er bare fryktelig nysgjerrig, som sagt, på hvordan du klarer å ta sånn informasjon på alvor.
Men altså første gangen jeg møtte på Ra under meditasjon satt han vis-á-vis meg i en halvsirkel av andre personer. Alle de andre unntatt Ra og en til var i skyggen, så aner ikke helt hvem disse er ennå, selv om et har ramlet ned noen hint. Til å begynne med så Ra ut som en klassisk egyptisk gud, i dette tilfellet en mann med falkehode og solskiven over hodet. Men allerede under denne meditasjonen kunne jeg ane antydninger til et menneskeansikt under/bak falkehodet. En mann med skjegg. Til venstre for Ra satt Bast slik jeg vanligvis ser henne, jenta med katteører. Hun satt ikke stille særlig lenge. Hun spratt opp og hadde veldig lyst til å springe bort til meg og nærmest hive seg rundt halsen min virket det som. Men slik oppførsel sømmer seg kanskje ikke en gudinne, så hun gikk med lange steg bort til meg og satte seg ned ved min venstre side og ga meg en klem. Ra så ut til å synes dette var morsomt og lo godt av å bli kalt svigerfar.
Bast og jeg fikk hver vår gave av solguden, hun fikk et sverd som minner om det hun bærer som tegneseriefigur, men skjeden var prydet med hieroglyfer som lyste opp som solen. Klingen til sverdet lyste også som solen forøvrig, symbolikk for solens kraft på noe vis. Ra ba så om å få se på mitt våpen, lyssabelen, en jedis våpen fra en mer sivilsert tid. Ra skrudde av batterilokket på enden av lyssabelen og puttet en miniatyrsol inn i den. Bast fikk også tre miniatyrsoler hun kan bruke som både våpen og til healingøyemed. Det virker forøvrig som om disse ikke tar slutt egentlig, så kanskje tallet tre var viktig her. Det finner vi nok ut av etterhvert
Men altså symbolikken her er vel at vi begge kan benytte oss av solens "kraft" under paranormal jobbing. Selv om jeg har flere replika lyssabler her hjemme tror jeg vel ikke noen av dem på magisk vis er blitt ekte. Det er nok en gang symbolikk på noe jeg kan bruke under paranormal jobbing, til å kutte bånd som folk har satt på seg selv f.eks., men også lage vei der det ikke er noen vei muligens.
Uansett virket det som om det besøket på astralplanet med Ra og Bast på en måte var et bryllup Og jeg tror ikke den skjeggete mannen er min kommende svigerfar i det fysiske, det er for enkelt
Men altså neste gang så Ra ut som rollefiguren til Liam Neeson fra Star Wars - The Phantom Menace, en menneskelig jedimester med langt hår og skjegg Og ta det med ro, jeg skjønner at du ikke gjør narr av mine opplevelser. Jeg synes også de er en smule spesielle, tom. for paranormale opplevelser å være