Det står ikke noe sted om at jeg mener det bare er å ta seg sammen. Jeg skrev at man kan velge å anstrenge seg litt for å bli bedre. Med det mener jeg at det kan være fryktelig tøft å ta tak i problemene/årsakene som gjør at en blir syk, hvis det da gjelder depresjoner, angst, tvangshandlinger mm.QueenOfSwords skrev:Det å fortelle at "det bare er å ta seg sammen", viser dessverre at dagens samfunn ikke har kommet noe lengre!Man velger vel ikke helt selv å være psykisk syk, men man kan velge om man vil anstrenge seg litt for å komme ut av det igjen. Det er en viss trygghet i det kjente, og har man vært depreimert i noen år, kan det være vanskelig å se for seg et annet liv.
For min del, tråkker både du og flere på mine tær, og andres tær! Alle kan få psykisk helse.
Moderatorene: beklager oftopic'en!
Så alle som har en dårlig dag, skal holde seg hjemme, bare for å ikke ødelegge din perfekte solfylte dag?Ellers så mener jeg vel at det ikke er nødvendig å spre om seg med 'negative' følelser overalt jeg da.
Men veldig lite går over hvis man ikke tar tak i det. Man kan nok ha gode perioder, men det ligger alltid bak og ulmer.
Det er et valg å be om hjelp, det er ikke noe automatikk i det. Og dét kan være tøft nok i seg selv.
Jeg ville også gjort det om jeg oppdaget en fysisk 'sykdom'. Første skritt er å be om hjelp.
Det her tok du vel ut av sammenheng, for jeg skriver også at jeg ikke er spesielt positiv i neste setning. Men jeg ser ikke poenget med å fortelle alle og enhver om jeg har en dårlig dag. Jeg forteller det til de jeg trenger å ha noe med å gjøre. Og da mener jeg at den som sitter i kassa på butikken ikke trenger å vite at jeg har en dårlig dag.. Men selvfølgelig, familien min ser det lett! Og jeg forteller venner at dagen idag kanskje ikke er den rette til å fjase med meg.
Ser at jeg ikke aner noen ting om å sitere flere ganger, så derfor endret jeg til at mitt svar kun står under her...