Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Innlegg av Snow »

Hei

På mitt andre forum, internasjonalt, leste jeg igår et innlegg som handlet om en mor og hennes 8-årige sønn som blir forfulgt av en dame med blod i ansiktet.

Jo lengre inn jeg kommer i innleggene jo værre blir det. Og de finner til slutt ut at denne dama/jenta er fullstendig ond og manipulerende.

En av forum-personene delte en bønn og hun er veldig ivrig på å hjelpe denne familien. Hun har nå følt denne skapningens nærvær og blir direkte syk av dette. De mener at det er fordi hun engasjerer seg så mye i saken at dette kan skje.
Jeg tenkte ikke noe mer over dette og da jeg var ferdig med å lese alle innleggene, sa jeg denne bønnen hun delte, ut høyt for denne familien og jeg var seriøs og hadde kun gode intensjoner.

Da jeg skulle legge meg hadde jeg en ekkel følelse av at noen var der, men ristet det av meg siden jeg har lest så mye om det paranormale den siste tiden, å er sikkert påvirket av det.

Da jeg endelig sovner, begynner jeg å drømme. Jeg drømmer hver natt og har ikke noe særlig problem med å huske dem morgningen etter. Drømmene forandrer seg ofte, men felles for alle drømmene mine inatt, var at denne skapningen stod i bakgrunnen å holdt øye med meg. Den påvirket ikke drømmen eller hvordan jeg oppførte meg, den stod bare der å så på. Da jeg våknet tenkte jeg at det var egentlig ganske creepy men tenkte ikke noe mer over det. Men følte at jeg måtte dele det i tråden.

Til svar fikk jeg dette: Y'know, you may want to talk to Paranormal R_N about what happened to you because from what she has been saying, since she began praying for Ginger and her family, if she doesn't protect herself before praying she has been feeling ill when doing anything that has to do with this situation. What has been happening to her has me wondering if maybe what happened to you was not a dream after all? Or, maybe your actual DREAM was a dream, but the "girl" who insinuated herself into it wasn't actually part of your dream, but someone trying to get into your mind while you were sleeping, which is when we are most susceptible to being moved in on? Just a thought.

Å jeg har tenkt denne tanken, men vil ikke virke overdramatisk ettersom dette kun har hendt en gang så langt.

Jeg anbefaler dere å lese denne tråden; http://www.paranormalsoup.com/forums/in ... 40441&st=0

Hva tenker dere om en ond ånd som kan reise til de som vil hjelpe familien og vise seg på denne måten? Og som kan gjøre dem syke (jeg har ikke følt meg syk). Den er jo nødt til å være veldig sterk?
Den er alltid med gutten overalt, på skolen, hos mor, hos far, og den oppfører seg generelt veldig rart. Hadde vært spennende å høre deres tanker rundt dette.
Antall ord: 529

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- 8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Innlegg av jeditrond »

Har lest/skummet tråden du linket til. Første inntrykk: særs amerikansk med alt det gnålet om bønn og be om hjelp fra Jesus osv. Ginger kan være ute etter oppmerksomhet, vet ikke om noen på det forumet har tenkt på det? At hun gjør seg interessant med å fortelle om "skumle" ting?

Ja, det kan være åndelig besøk og da kan en husrenser hjelpe henne, er ikke så sikker på at prestebesøk nødvendigvis vil gjøre samme nytten :)

Og ja, ånder kan komme på besøk i drømmer, om det nå var 'Marley' du så i drømmen din eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Som du selv var inne på kan det jo være pga. alt du har lest om denne saken som snek seg inn i drømmen din.
Antall ord: 145
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 35 ganger

Innlegg av _Chrome_ »

Hvis vi nå skal tro at dette er sant, så er det nok fullt mulig for en ånd å oppsøke deg hvis du vil hjelpe noen...Er det faktisk en ånd, så vil den ikke at folk utenfra skal hjelpe, så det er mulig den prøver å skremme vekk alle som gjør det. Det beste er nok å holde seg unna for å være på den sikre siden, så du slipper overraskende besøk osv, som i drømmene dine.
Personlig syns jeg bønn hjelper mot dette, det er selvfølgelig opp til hver enkelt person å finne det de synes beskytter mest, som de har mest tro på osv. Uansett hva du tror på hjelper for å holde de på avstand, så hadde jeg gjort det. Enten det er bønn eller husrens eller andre ting. Så lenge DU tror at det hjelper, så er det egentlig alt som skal til.
Du kan også se for deg at du har en hjelper på den lyse siden, enten dette er en engel eller god ånd, eller noe religiøst. Det du da kan gjøre er å visualisere at denne gode hjelperen din får vekk denne plageånden som besøker deg.
Dette er bare hva jeg personlig tror på funker, for det har funket for meg før. Har du andre meninger eller andre ting som funker for deg, så bruk det :) Hovedsaken er jo at du blir kvitt denne ånden, så den lar deg være i fred i drømmene dine.
Antall ord: 253
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - 8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev:Har lest/skummet tråden du linket til. Første inntrykk: særs amerikansk med alt det gnålet om bønn og be om hjelp fra Jesus osv. Ginger kan være ute etter oppmerksomhet, vet ikke om noen på det forumet har tenkt på det? At hun gjør seg interessant med å fortelle om "skumle" ting?
Det der.. jeg mener, hun for forteller i det vide og brede om alt det skumle som skjer og så når alle er enige og støtter henne i at dette ER en ond ånd, kommer hun med ting som at ungen sliter med bivirkninger av medisiner som kan gi hallusinasjoner, hvorfor sa hun ikke det først? I den samme posten sier hun også at sønnen blør neseblod hele tiden på grunn av de samme medisinene, da er det plutselig litt mindre rart at han ser noen med blod i ansiktet.. osv. Hva annet er det hun ikke forteller? Inntrykket mitt er at hun vil ha oppmerksomhet (og antagelig sønnen også), og nå har begge funnet noe som ikke bare virker, men de kan samarbeide om det. Men nå har jeg ikke finlest tråden.. det bare øh... høres litt ut som en historie som bare baller på seg for å holde på oppmerksomheten man har fått.

Men så var det deg, Snow.. hvis du hadde sett en skummel film eller lest en skummel bok, har du noen gang blitt litt husredd eller drømt om det etterpå? Denne gangen er det ikke en bok, det er (påstått) virkelig, så du engasjerer deg enda mer, og i tillegg har du gjort litt for å hjelpe, så det blir enda mer virkelig og kommer enda nærmere dem. Noen sier at drømmer bare er bearbeidelse av inntrykk, og akkurat her har du ganske mye å tenke på.. jeg hadde ikke villet gjort noen verdens ting med det. All oppmerksomhet og energi du bruker på å gjøre noe som helst med en ting, kan gjøre denne tingen mer virkelig og større og tydeligere, samme om du gjør dette for å få den vekk.
Antall ord: 360
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av Snow »

Takk for svar alle sammen.

Det er fullt mulig at dette er en hoax. Og dette med at man drømmer om ting man har tenkt mye på den siste tiden eller bare kvelden før man legger seg vet jeg mye om. Det er noe som skjer støtt og stadig hos meg. Da jeg hadde denne drømmen føltes den veldig annerledes ut, men jeg tenkte ikke noe særlig over det før denne andre person nevnte det hun sa.

Det som gjør denne mer troverdig er at et annet medlem har slitt med samme ånden over en tid nå, så det gir jo grunnlag for at ånden kan oppsøke flere om den er virkelig.

Jeg er ikke noen pyse og jeg har god erfaring fra forskjellige paranormale hendelser - så jeg gjorde det samme igår kveld. Sa den samme bønnen ut høyt og gikk å la meg. Hun kom ikke tilbake i natt. Så det sier meg at det er store sjanser for at det kun var en veldig virkelig drøm. Andre kan være at jeg sa en "beskyttelses bønn" at hun ikke fikk komme nær meg igjen.

Skal prøve det samme igjen i natt.

Jeg er heller ikke religiøs av meg, men jeg tror at hvis du tror at noe hjelper, så hjelper det; dvs at jeg mener tankekraft er veldig sterke saker.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - 8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Innlegg av xyrea »

Snow skrev: Det som gjør denne mer troverdig er at et annet medlem har slitt med samme ånden over en tid nå, så det gir jo grunnlag for at ånden kan oppsøke flere om den er virkelig.
Eller.. et annet medlem sliter med noe han/hun tror er det samme, eller sliter med noe som de ser som det samme. Eller hvis man skal være slem, er de lettpåvirkelige og har lett for å 'bli med' på sånt.. da vil man gjerne se det hvis man snoker i tidligere poster de har laga. Eller så kom de faktisk for nært innpå noe, men det er likevel ikke sikkert de forteller hele sannheten om det de holdt på med. Etter en stund på et forum (eller i det virkelige livet for den sakts skyld) lærer man seg hvem som er troverdige og ikke, førsteinntrykket kan bedra.. snok litt mer og se hva annet de driver med. ,)

Bra du gjorde det samme igjen for å se hva som skjedde. :)
Antall ord: 173
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
11

- - - 8 år gammel gutt er hjemsøkt av dame

Innlegg av Snow »

xyrea skrev:Bra du gjorde det samme igjen for å se hva som skjedde. :)
Mhm :) Man kan ikke ta alt for god fisk. Jeg følger nøye med i denne saken. Ganske bitter/sweet om hun lyver og det samme om hun ikke lyver...

Vi får se hva som skjer videre. Skal oppdatere om det skjer noe mer :)
Som sagt skal jeg prøve igjen i kveld.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links