Bearchild skrev:Fint å bli minnet på dette fra tid til annen!
De fleste kjenner jo til dette men vi har blitt så vant med at det bare er sånn og seiler bare med. Det er lett å tenke at det ikke gjelder en selv..
så hjernevasket er vi!
Men det finnes jo mange løsninger på problemet. Eller i det minste mange som mener de har svaret på hvordan verden kan reddes.. For eksempel sånne som mener at vi må slutte å produsere nye mennesker. Rett og slett utrydde menneskeheten.
Ansvarsfraskrivelse har mange innpakninger! Det er bedre å behandle symptom enn årsak.
De er som vil utrydde store deler av menneskeheten er interessante, spesielt hvis man ser på dem selv som personer... og det er jeg så arrogant at jeg gjør, siden de tydeligvis mener at de selv er nær det idealet de mener bør overleve. Og siden de liker å generalisere så grovt at de kan si sånt som '4 milliarder mennesker må bort' er jeg så frekk at jeg generaliserer litt tilbake. Og synser i vei også, fordi det inntrykket jeg sitter igjen med er at disse her tror de selv er noe stort, men det er bare så alt for mange andre til at noen greier å se hvor spesielle de er. Løsningen er da selvsagt å fjerne alle gamle ledere (som har skylda for alt) så de selv kan ta over, og da kan de jo virkelig få hevde seg og vise seg frem når de ikke lenger drukner i mengden.
Meeen, så har vi hvordan resten av verden ser dem, nemlig som mistilpassa tullinger i klasse med de som snakker om et samfunn basert på 'den sterkestes rett' og som hadde vært den første til å bukke under hvis drømmen deres hadde blitt til virkelighet. Eller de der som er avhenginge av 5 typer medisiner for å overleve, og likevel piper om 'naturlig seleksjon'. Felles for dem alle er at de har oppdaga at ting kunne vært bedre i verden, og løsninga er å bli kvitt alle folka de ikke liker, som ikke passer inn/snylter/er overflødige/svake/ubrukelige.. og de innser sjelden at de hører til i denne kategorien selv.. jeg tror det har å gjøre med at man må være en spesiell type personlighet for å dømme store deler av verden som 'overflødige'. Det at man ikke engang ser for seg muligheten for at man selv kan ende i 'overflødig'-gruppa, er et slags grunnpremiss.
Det er veldig arrogant av meg å skrive dette, fy meg. Men det er INGENTING imot dem jeg skriver om, samme faen hvilke grunner/unnskyldninger de har.