Ble egentlig bare med her fordi jeg tok et helt spesielt bilde i Vatikanet i forrige uke. Var på medisinsk kongress der og hadde litt fri for en guidet omvisning. Tok ca 100 bilder. Da vi kom til hotellet så jeg en klar stor blå ring med det som ser ut som et dameansikt med hatt i. Jeg tror egentlig ikke på slikt, men dette var ekkelt. Har ikke gjort noe annen bilderedigering enn å zoome...ønsker å legge ut dette for å høre om noen har en logisk forklaring. For dette er helt sykt for meg!
http://imageshack.com/a/img855/9765/ena6.jpg
Foto & Bilder ⇒ Orbe med ansikt
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2013 18:34
- 11
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
- Orbe med ansikt
Jeg ser ikke noe ansikt, men selve "orben" var ganske spesiell. Det kan ikke være noen glipp med kameraet, en "systemfeil" som slo inn på et bilde, rett og slett? Siden orben var såpass midt i, tenker jeg at det kan ha noe med fokuset å gjøre? Er ingen ekspert når det kommer til fotografering, slenger bare ut noen tanker
Antall ord: 63
☮
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 543 ganger
- Blitt takket: 573 ganger
- Orbe med ansikt
Weiiird!.. Men sånn bare for å slenge meg på hva Diablesse sier her..
Tok du flere bilder mer eller mindre i denne retningen, og hvordan utkom eventuelt disse?
- Og sånn bare for å ha nevnt det.. Jeg synes også lyset forøvrig virker litt spesielt på dette bildet.. Fremstår sllike ting slik på original bildet også?
Tok du flere bilder mer eller mindre i denne retningen, og hvordan utkom eventuelt disse?
- Og sånn bare for å ha nevnt det.. Jeg synes også lyset forøvrig virker litt spesielt på dette bildet.. Fremstår sllike ting slik på original bildet også?
Antall ord: 57
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- Orbe med ansikt
Bildet viser at lyset kommer inn fra venstre, enten en lavtstående sol, eller tilsvarende lyskilde.
Også "orben" viser sterkere lys på venstre side, mens høyre side nesten forsvinner.
Dette er etter min mening typisk for en partikkel, enten støv eller fukt som er ganske nær linsa, og helt ute av fokus.
Mønsteret som vises i en slik "orb" dannes av linsene i kameraet, siden objektet er ufokusert.
A
Også "orben" viser sterkere lys på venstre side, mens høyre side nesten forsvinner.
Dette er etter min mening typisk for en partikkel, enten støv eller fukt som er ganske nær linsa, og helt ute av fokus.
Mønsteret som vises i en slik "orb" dannes av linsene i kameraet, siden objektet er ufokusert.
A
Antall ord: 73
Hide post links |