Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Hereafter er en film jeg vil anbefale. Til tider veldig lavmælt kanskje, men langt nærmere virkeligheten ifm. det paranormale enn mange andre Hollywooodfilmer. Kort fortalt handler den om en fransk journalist som hadde en nær døden opplevelse under tsunamien i Thailand og ikke greier å gi slipp på dette. Hun graver og graver og skriver bok om dette, en bok som ikke mottas med åpne armer av forleggeren akkurat. På den andre siden av dammen finner vi en amerikansk mann som er medium av natur, men ikke vil drive med dette. Han har jobb på et lager som truckfører og synes det er helt greit. Broren hans er uenig. Mannen blir overrasket av en date som har funnet ut hvem han er og vil at han skal ta en reading på henne. Det han får opp er såpass sterkt at damen fyker på dør. I England dør den ene av to tvillingbrødre, noe som får den gjenlevende broren til å undersøke alt omtrent innenfor det paranormale for å få kontakt med sin avdøde bror. Disse tre skjebnene veves sammen etterhvert på en interessant måte uten for mye superglamorøs Hollywoodmusikk
Litt overdramatisk trailer, men jeg lover at filmen ikke er sånn hele tiden
Antall ord: 215
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Denne filmen vil jeg anbefale, - tragisk, og morsom, litt "love" , og har etter min mening fanget en del av essensen av det paranormale, selv om enkelte ting kansje er noe "amerikansisert"...