Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSøker hjelp ang. plagsomme ånder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
eab
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2013 16:09
11

Søker hjelp ang. plagsomme ånder

Innlegg av eab »

Hei

Dette innlegget gjelder ikke meg, men ei venninne av meg som jeg begynner å bli veldig bekymret for. Jeg skal ikke gå så mye i detaljer, da jeg ønsker å holde både meg og henne anonym. Da jeg heller ikke har satt meg så mye inn i ord og uttrykk håper jeg dere er overbærende med eventuelle feil i ord/uttrykk :)

Selv har jeg aldri opplevd noe som jeg vil påstå er overnaturlig, og søker alltid etter å finne en logisk og "naturfaglig" forklaring på ting som skjer. Etter at jeg ble kjent med hun det gjelder har jeg akseptert at det er mulig det finnes mer mellom himmel og jord.

Da vi ble kjent var hun tidlig ute for å fiske litt ang. mitt syn på temaet, og etterhvert fortalte hun at hun (og flere i familien) kunne se og til dels kommunisere med personer jeg ikke kunne se eller på noe sett og vis merke. Vi har nå et ganske nært forhold og jeg har med åpent sinn prøvd å forstå hva hun ser og opplever, og det er her bekymringen min kommer inn i bildet.

Hun har tidligere vært i kontakt med flere medium for å få hjelp til å hanskes med uønsket oppmerksomhet fra ånder, uten at dette har hjulpet. Jeg har hørt henne fortelle om at hun "tar med seg" folk hjem fra f.eks butikken, og at de gjerne følger etter henne og står og stirrer på henne ved sengekanten. Det har til tider vært så ille at hun rett og slett ikke tør å sove, da de gjør henne fysisk vondt (blåmerker blant annet).

All denne uønskede, og negative, oppmerksomheten tærer på. Hun er nå ganske langt nede og kvier seg for nettene. Hun blir lammet av frykt, hyperventilerer og er ganske fortvilt. Jeg har selv vært tilstede enkelte ganger dette har skjedd, og føler meg 100% hjelpesløs. Hun har selv gitt uttrykk for at hun frykter hyperventileringen og pusteproblemene vil ende tragisk før eller senere. Senest nå i kveld da vi pratet sammen i telefonen merket hun at det var noen hos henne. Hun ble helt stille, fikk problemer med å puste, og man kunne høre frykten i stemmen da hun omsider klarte å si "nei, vær så snill.. Vær så snill, bare for én natt, vær så snill".

Det er en forferdelig følelse å stå hjelpesløs på sidelinjen og jeg ønsker derfor å høre om noen her kanskje har noen tips eller råd til hva man kan gjøre, da dette helt klart reduserer livskvaliteten drastisk for henne.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2013 01:48
11
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Søker hjelp ang. plagsomme ånder

Innlegg av Fero »

Uten å ville forklare meg for mye vil jeg anbefaler deg om å hinte til dette forumet. Du kan si du har blitt bekymret, og googlet litt rundt, og plutselig fant du denne siden. Jeg skjønner at hun oppfatter dette som skummelt, men det er jo ikke farlig. Det blir kun farlig når hun selv blir så skremt at det går utover både psyke og det fysiske velbeværet.

Hvis hun er såpass åpen at hun får inn dette/disse, ville jeg gått ganske langt i å "spleise" henne med andre som har det på samme måten (oss på forumet). Snakk i hvertfall med henne og forsikre henne om at dette hverken er farlig eller skadelig. Det er kun hennes egen redsel om skaper situasjonene med hyperventilering osv. Kunnskap er nøkkelen. Forstår man hva det er, er det ikke like mye å være redd for!

Hvis det er ånder hun blir plaget av kan det være så "enkelt" som at de føler at hun kan hjelpe dem. Dermed blir de trukket mot henne, og detter noe hun burde jobbe med. Og ved å jobbe med dette kan tingene bedres.

Til å begynne med kan du be hene prøve dette:

Når hun kjenner at dette kommer, så skal hun se for seg at hun er innhyllet i lys. Dette er et godt og varmt lys som føles beskyttende. Så skal hun si klart og tydelig at "dere skremmer meg, gå vekk" eller "hvorfor plager dere meg? Jeg kan ikke hjelpe dere når jeg er redd".

Jeg synes i alle fall at hun burde komme hit og snakke med likesinnede. Har hun alt vært i kontakt med et medium burde det ikke være noen sperrer i veien for det. Hun har en gave, men det virker nok mest som en forbannelse akkurat nå. Og det er jo trist.
Antall ord: 319
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Søker hjelp ang. plagsomme ånder

Innlegg av jeditrond »

Har denne venninnen din vært og fått undersøkt dette med hyperventilering/pusteproblemer hos lege? Det kan være en medisinsk årsak til dette. Skriver ikke dette for å latterligjøre opplevelsene hennes, men det kan være greit å få undersøkt slikt hos lege også, ikke bare hos ymse medium :)
Antall ord: 52
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links