Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUforklarlige hendelser på Hamarøy og Fauske

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
petgul
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Okt 2013 23:15
11

Uforklarlige hendelser på Hamarøy og Fauske

Innlegg av petgul »

Hei!
Min stefar fortalte meg en historie i helgen om noe som han opplevde da han var trailersjåfør og pleide å kjøre mellom Nord-Norge og Oslo.
Det han opplevde hendte en plass på Hamarøy i Nordland.
Han hadde kjørt lenge og det begynte å bli sent på kvelden så han fant en utkjørsel og parkerte traileren for natta. Da han klatret ned "trappa" fra lastebilhytta, tråkket han rett oppi et par sko som sto fint plassert rett utfor lastebilen. Han tenkte ikke mye over dette og gjorde seg ferdig med å pusse tenner før han gikk inn i lastebilen igjen. Han gikk bak i køya og skulle til å legge seg. Framme i bilen hadde han mobiltelefonen sin stående i en mobilholder. Den var ikke koblet til strøm eller noen ting. Plutselig så han at det ble lys i telefonen. Den gikk automatisk inn på telefonboka og begynte å bla gjennom kontaktene. Den stoppet på "HT", som da var nummeret til Harstad tidene, som er en avis, også ringte den ut.
Stefaren min avbrøt ringingen og gikk og la seg. Neste morgen da han sto opp og det var blitt lyst ute, fikk han se et skilt som stod på utkjørselen han hadde stått på denne natten. På skiltet sto det "Severdighet. Krigsminner fra andre verdenskrig"
Min stefar bryr seg ikke om slike ting, men jeg synes denne historien var spennende og lurer på om andre har hørt om lignende historier fra Hamarøy området?
Han fortalte også at en plass i nærheten av Fauske så har han hørt om kolleger som han fått uønsket besøk i lastebilen fra en passasjer som "sitter" på et lite stykke også forsvinner han. Dette er i nærheten av en tunnel. Flere lastebilsjåfører har brukt å få problemer med bilen når de kjører i nærheten av denne tunnelen.
Er det noen som har hørt lignende historier som meg?
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Uforklarlige hendelser på Hamarøy og Fauske

Innlegg av jeditrond »

Interessant og spennende. Kjenner ikke områdene selv, så kan ikke komme med noen bekreftelser. Men det er sikkert noen andre her på forumet som muligens kjenner områdene du nevner :)

Men har opplevd selv at noen tukler med mobilen min, det ble til tider så plagsomt at jeg ba dem å kutte ut og heller komme med beskjeden sin. Trøbbel med bilen kjenner jeg ikke til selv, men en kompis av meg som jobber i et firma som klipper plenen hos firmaer, institusjoner m.m. klaget på at en spesifikk plass her i kommunen hadde de store problemer med å starte grasklipperen. Når de dro tilbake til jobben for å få verkstedgutta til å kikke på det, startet klipperen med en gang. Dette gjentok seg litt for ofte til å være tilfeldig. Akkurat det området kjenner jeg tildels godt, så mistenker noen av småfolket for å tulle med dem :D
Antall ord: 149
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Uforklarlige hendelser på Hamarøy og Fauske

Innlegg av Svartepus »

Jeg er ikke kjent med Hamarøy og hvilke mystiske ting som skjer der, men denne personen som haiker med folk er visstnok i en tunell mellom Fauske og Sulitjelma. Noen sier skikkelsen sitter på et stykke mens andre bare ser ham gående eller stående i tunellen. Jeg har aldri sett denne mannen selv men det er egentlig helt greit da jeg har nok med å kjøre bil (veien er irriterende svingete, dårlig og med mange tuneller på rad).
Har du hørt historien om det gamle sykehjemmet i Røvika da? Der har det skjedd mye rart, faktisk så mye at store sterke arbeidsmenn nektet å sove der. Sykehjemmet på Fauske har også sine småspooky historier. Venninna mi er sykepleier der og har fortalt mange spennende historier. Den forrige presten var innom for å roe ned gemyttene men det hjalp visst bare sånn halvveis.

På veien mellom Fauske og Røsvik (ved Hammerfall) går det visstnok igjen en mann uten hode. Veldig hyggelig av venninna mi å fortelle meg om det når jeg skulle kjøre alene forbi der i mørket... :roll: Jeg har heldigvis aldri sett ham.
Antall ord: 193
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links