Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjemsøkt av gammel historie - fra fortiden

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Okt 2013 19:16
11
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

Hjemsøkt av gammel historie - fra fortiden

Innlegg av miss_sunset »

Jeg ønsker å dele med dere en meget vanskelig opplevelse jeg opplevde. Med fare for at dette blir meget privat, så må jeg advare om at dette kan bli sterk kost å svelge for mange og jeg håper at jeg ikke trår over noen regler når jeg skriver dette. Alt er dessverre egenopplevd og jeg velger bevisst å unngå stedsnavn og å navngi personer for å beskytte en uskyldig familie- familien til det tilbakevendene marerittet.
Som ung jente opplevde jeg det verst tenkelige marerittet for noen og enhver. Jeg ble frarøvet kontrollen over min egen kropp i det jeg ble voldtatt av en kjenning av familien. Det var en vanskelig situasjon hvor jeg arbeidet for ekteparet i en gitt periode under sommerferien. Under denne arbeidsperioden ble jeg da seksuelt misbrukt av mannen. Ettersom jeg arbeidet for mannen som utsatte meg for dette og det var nære relasjoner til familien min ble det ikke lett å komme fra det uten problemer. Jeg forsøkte å slutte, men dette ble ikke tatt godt imot av familien. Årsakene er ikke viktige, men for å gjøre en lang historie kort: jeg ble utsatt for det som i dag blir omtalt som grov voldtekt gjentatte ganger over to sesonger. I mange år forsøkte jeg å glemme hendelsene og puttet alt i en liten mappe i hodet og forsøkte deretter å klikke på DELETE tasten. Det hjalp ikke, men førte til at jeg i lang periode kunne fungere på et nivå. Som voksen forstod jeg til slutt viktigheten av å bearbeide og derfor bestemte jeg meg for å bearbeide det en gang for alle. Som sagt så gjort og alle mareritt forsvant i lang tid. En dag fikk jeg også informasjon om at mannen var død og med det ble mine vonde minner begravet og lagt død en gang for alle.
Vel, det var det jeg trodde, men så enkelt ble det dessverre ikke. En dag etter leggetid følte jeg et ubehagelig nærvær i rommet. Det var ikke lett å sette fingeren på, men jeg følte meg beskuet og kledd naken. Når jeg var alene i rommet, tenkte jeg at nå hadde det rablet for meg. Denne følelsen ble sterkere og sterkere og det skjedde kveld etter kveld. Det jeg reagerte på var at jeg ikke klarte å ta inn noen skikkelse. Som klarsynt klarer jeg å ta inn ganske mye, men denne gangen var det tomt. Jeg fant ingen ting. allikevel følte jeg meg overvåket og befølt. Ubehaget på rommet ble så voldsomt at jeg måtte tvinge meg til å være der fordi jeg trodde minnene spilte meg et puss. Noen dager senere kom drømmene og følelsene mens jeg sov. Jeg kunne bråvåkne av at jeg følte noen lå oppå meg eller at jeg ble holdt fast. Når jeg våknet lå jeg alene i rommet. Det neste som skjedde var meget spesielt. Jeg hadde detaljerte drømmer om hva som skjedde flere kvelder på rad. Jeg vekslet mellom å se hendelsene gjennom mine øyne og øynene til den døde voldtektsmannen. Først da startet det å gå opp for meg at følelsen av overvåkning og alt det andre slettes ikke var drømmer, men at gjerningsmannen var kommet tilbake for å fortsette der han slapp. Selv etter sin død, hadde han ikke gitt slipp. Jeg ble hjemsøkt av en dårlig ånd som fra den andre siden voldtok meg igjen gjennom tankene. Følelsene var de samme og til slutt fikk jeg panikk.
Heldigvis fikk jeg hjelp av min gode venn Jeditrond og en til. De kom hjem til meg og litt på kvelden skjedde det samme igjen. Denne gangen var jeg ikke alene og derfor la jeg ut agn ved at jeg fortalte om han til mine to venner. På den måten kom han tilbake og han kom inn i hodet mitt og fylte meg med de vonde opplevelsene og følelsene. Han dro meg inn i sine øyne slik at jeg så meg selv gjennom han i det han frarøvet meg kroppen min. Et meget trist og bedrøvelig syn. Jeditrond er fantastisk og fikk tak på ånden og klarte å holde han fast og dro han ut. Mens jeg lå utmattet inne på sofaen og skalv og ristet bort opplevelsen gjorde Jeditrond sin magi. Etter dette har jeg fått fred fra min grusomme "gjest".
At man kunne bli hjemsøkt er noe jeg alltid har trodd var mulig, men å oppleve det selv kan ikke sammenlignes med den glammifiseringen som vises på tv. Det er grusomt og den kalde og fremmede energien som kommer finnes det heldigvis ikke ord for. I motsetning til på tv hvor de benytter røkelse, trommer og alle mulige slags ting for å rense huset benytter ikke Jeditrond annet enn seg selv og hjernen. Med andre ord, så tror jeg kanskje enkelte ting gjøres for å fremstille det litt mer spennende på tv. Dog kan jeg love at det overhodet ikke er spennende i virkeligheten, men heller lammende skummelt. Jeg retter en stor takk til Jeditrond og den andre hjelperen for hjelpen til å bli fri fra fortiden.
Årsaken til at jeg valgte å skrive og dele denne meget private historien er ene og alene fordi jeg håper det kan hjelpe andre. Selv trodde jeg først det var vanlige mareritt. Jeg har aldri trodd eller tenkt tanken på at slikt var mulig. At man kan bli hjemsøkt er en ting, men aldri hadde jeg trodd at dårlige mennesker i live kunne hjemsøke sine ofre etter sin død. Derfor må vi alltid forberede oss på alt. Selv lærte jeg også en viktig lekse. Forvent det umulige av åndene og tro aldri at vi forstår alt. Plutselig ligger de over oss i utvikling. Denne ånden valgte å ikke vise seg for meg (dermed tok jeg feil der også når jeg trodde jeg kunne se alle ånder. Nei, bare de som velger å vise seg.)

Hva er budskapet mitt? Ikke avfei alt som bare et mareritt. Er du usikker, så forsøk å undersøk om det kan være noe mer som ligger under. Jeg svarer gjerne på spørsmål om det er noe. Det vil jeg tro at Jeditrond også kan gjøre.

Har andre opplevd å bli oppsøkt av dårlige ånder fra fortiden? Hva er deres historie?
Antall ord: 1071
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hjemsøkt av gammel historie - fra fortiden

Innlegg av xyrea »

Jeg har ikke opplevd noe sånt som dette, men ville bare si at det er veldig modig av deg og skrive dette, det er bra at man kan dele sånne historier som ikke bare er noe i retning av 'da jeg hørte en skummel lyd på loftet'.
Antall ord: 50
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

- - Hjemsøkt av gammel historie - fra fortiden

Innlegg av miss_sunset »

xyrea skrev:Jeg har ikke opplevd noe sånt som dette, men ville bare si at det er veldig modig av deg og skrive dette, det er bra at man kan dele sånne historier som ikke bare er noe i retning av 'da jeg hørte en skummel lyd på loftet'.
Tusen takk for de ordene Xyrea. Jeg var veldig i tvil om jeg egentlig burde dele denne historien eller ikke da den er meget privat og spesiell. Samtidig så tenker jeg at om det kunne skje med meg, så kan det like så godt skje med andre. Det tok tid før jeg forstod hva det egentlig var og det gikk så langt at jeg foretrakk sofaen de siste nettene uten at dette hjalp. (det fulgte meg videre der)
Jeg håper dette kanskje kan hjelpe andre til å få noen biter på plass. :) Med det sagt xyrea, lyder på loftet kan helt sikkert være ekkelt nok det også. Dog er jeg så vant til lyder og syn at her er det mer hverdagskost når de ønsker kontakt for hjelp. :) Heldigvis har jeg i grunnen bare gode opplevelser med åndene om du ser bort fra denne. Damer med mammelukker og kjevle, små koner (alla teskjekjerringa), vikinger, trivelig gammel skogskar som elsker skogen osv. Noen vil bare prate mens andre har en oppgave å utføre eller beskjed å gi. :)
Antall ord: 230
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Ja den karen var en skikkelig drittsekk....
Antall ord: 7
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Det har du rett i Jeditrond. Det for meg til å tenker over utsagnet: En gang drittsekk, alltid drittsekk. Men som den damen jeg er, så liker jeg å tenke at alle kan forandre seg om de ønsker det. Levende eller død. Selvfølgelig skal det litt arbeid og bevisstgjøring til, men det lar seg gjøre. Bare så synd ikke alle ønsker å leve rent. :)

Du fikk han til å gå over og samtidig beskyttet du huset. Jeg har ikke merket han og nyter livet igjen. Takk for hjelpen. :)
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Det har du rett i Jeditrond. Det for meg til å tenker over utsagnet: En gang drittsekk, alltid drittsekk. Men som den damen jeg er, så liker jeg å tenke at alle kan forandre seg om de ønsker det. Levende eller død. Selvfølgelig skal det litt arbeid og bevisstgjøring til, men det lar seg gjøre. Bare så synd ikke alle ønsker å leve rent. :)

Du fikk han til å gå over og samtidig beskyttet du huset. Jeg har ikke merket han og nyter livet igjen. Takk for hjelpen. :)
Bare hyggelig å kunne være til hjelp :) Og han innså i det jeg førte ham over at han hadde en stor jobb foran seg på den andre siden, ikke mye til trøst for deg etter alt det han påførte deg selvsagt.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Har du overført andre negative tilbakevendende ånder?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Har du overført andre negative tilbakevendende ånder?
Ja, men ingen av så ny dato som din plageånd. Det var en barnespisende viking som reket rundt i skogen rett ved skolen i området her som jeg fikk tatt. Han viste barna som kunne se ham at han hadde spist barn. Ufyselig type som også "gnagde" på beskyttelsen rundt et hus rett ved skogen. Var derfor jeg fant ham, tidligere forsøk på å få tak i ham hadde vært mislykket. Han var også en sånn som hang så fast i sitt vante mønster fra han var i live at han ikke ville gi slipp på det.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Skal si du har litt å bryne deg på. Stå på videre med jobben. :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Skal si du har litt å bryne deg på. Stå på videre med jobben. :)
Ja, får liksom ikke de lette oppgavene hvor det bare er bestemor/bestefar som romsterer litt og som lett lar seg føre over :) Neida, steder hvor man har ofret mennesker, skeptiske gjenferd og sånne som plageånden din er visst mer i min gate...
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2013 01:48
11
Lokalisering: Skottland
Blitt takket: 95 ganger

- - - Hjemsøkt av gammel historie - fra fortiden

Innlegg av Fero »

jeditrond skrev:
miss_sunset skrev:Har du overført andre negative tilbakevendende ånder?
Det var en barnespisende viking som reket rundt i skogen rett ved skolen i området her som jeg fikk tatt. Han viste barna som kunne se ham at han hadde spist barn. Ufyselig type (...)
Image
Antall ord: 48
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Jepp, vikingene var ikke bare dyktige sjøfolk og båtbyggere, enkelte sider av religionen var mindre hyggelig å ha med å gjøre. Som å ofre mennesker og da spesielt barn som hadde skjedd i dette området som barnespiseren reket rundt. Ikke noe rart i at barneparken like ved skogen ble forlatt/nedlagt egentlig.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Den lekeplassen har aldri unger på besøk omtrent. Ingen unger liker seg der egentlig og synes det er kaldt der. Det blåser uten vind er en kommentar jeg har fått.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links