For noen historier!
Min første konkrete paranormale opplevelse må vel ha vært når jeg kom hjem fra min tante, etter en kveld med lange paranormale diskusjoner. Når jeg hadde lagt meg i sengen begynte plutselig skrivepulten min spontant å vibrere krafting som om noen sto der og aktivt ristet bordplaten opp 1og ned. Enkelte har nedlatende prøvd å fortelle meg at det nok bare var noen som kjørte forbi, men nærmeste hovedvei er 300 meter unna og det måtte ha vært en trailer. Denne traileren måtte også ha befunnet seg rett utenfor mitt soveromsvindu... I andre etasje... Og da ville også alt annet i rommet ristet, ikke bare pulten.
Jeg har også bodd i et hjemsøkt hus hvor noen der brukte min energi til å plage meg eller spontant kaste ting rundt i rommet kl 3 på natten.
Men det desidert mest ubehagelige som jeg har opplevd må ha vært forsøk på besettelse av kroppen min. Det var noe som forsøkte å ta bolig i kroppen min og i prosessen presset sjelen min ut. Dette merket jeg ved at jeg kunne lukke øynene mine, men likevel var jeg overbevist om at de var åpne, samtidig som de virket å være utenfor kroppen. Det jeg kunne "se" var jeg dog ikke helt sikker på hva var, hele opplevelsen var bare merkelig.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Når så/opplevde du spøkelse for første gang?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jun 2013 16:14
- 11
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Oslo / Narnia
- Har takket: 41 ganger
- Blitt takket: 55 ganger
- Når så/opplevde du spøkelse for første gang?
Antall ord: 230
"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2011 15:27
- 13
- Kjønn (valgfri): Trollkjerring
- Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
- Har takket: 125 ganger
- Blitt takket: 274 ganger
Jeg følte alltid nærværet av oldemoren min i andre etarsje av mine besteforeldre sitt hus så når jeg var lita jente så pleide jeg å ta med tegninger og slikt hjem fra skolen til henne som om hun var et vanelig familiemedlem men jeg vet ikke om det var inbildning fordi min mor og besteforeldre hadde hørt henne der oppe etter hennes død og fortalt meg om det eller om det var virkelig.
Jeg fikk før kontakt med natur ånder enn spøkelser, men når jeg begynte å studere det okkulte for fullt med en lærer så kom jeg kontakt med en ånd via automatskrift og han har sagt han levde som et menneske en gang. Jeg vet ikke hvor mye han vil at jeg skal fortelle om ham men han er det første spøkelset jeg fikk kontakt med annet enn min oldemor, og han er en av mine guider i dag.
Jeg fikk før kontakt med natur ånder enn spøkelser, men når jeg begynte å studere det okkulte for fullt med en lærer så kom jeg kontakt med en ånd via automatskrift og han har sagt han levde som et menneske en gang. Jeg vet ikke hvor mye han vil at jeg skal fortelle om ham men han er det første spøkelset jeg fikk kontakt med annet enn min oldemor, og han er en av mine guider i dag.
Antall ord: 161
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Aug 2007 19:46
- 17
- Kjønn (valgfri): kar
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg var i to årsalderen da jeg så moren min sin mormor gjennom stuevinduet da vi spiste mat. Moren min har fortalt meg at jeg pekte mot vinduet og sa det var en dame der. Det så jo ikke hun så hun spurte meg hvordan hun så ut. Nå ble det ikke noen detaljert forklaring da, men det var nok til at hun skjønte hvem det var. Jeg sa at hun hadde hvit kjole og mørkt krøllete hår eller noe sånt. Jeg husker ingenting av det, men det er dette jeg har blitt fortalt. 10 år senere spurte hun meg etter at jeg hadde stirret lenge ut av det samme vinduet om jeg så henne. Da skjønte jeg ikke hva hun mente, så hu forklarte hva som hadde skjedd 10 år tidligere.
Er det noen som har opplevd noe lignede i såpass ung alder? Virker som om de fleste av dere var 10 - 17 år alderen første gang.
Er det noen som har opplevd noe lignede i såpass ung alder? Virker som om de fleste av dere var 10 - 17 år alderen første gang.
Antall ord: 166
God gave rock 'n' roll to YOU
Hide post links |
Jeg har aldri sett noe med mine egne øyne. Har alltid opplevd ting, men det var en ting som skremte meg veldig. Stod på badet etter en dusj, også får jeg opp en mann.. Også sier jeg dette til typen min seinere og han har fått opp den samme mannen med sammeklær og han har sett han stå på kjøkkenet.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 14 Feb 2013 14:38
- 11
- Kjønn (valgfri): (Y)
- Lokalisering: Havgapet
- Har takket: 277 ganger
- Blitt takket: 148 ganger
Første gangen (tror jeg) var for noen år tilbake, der det sto en mannskikkelse i enden av senga mi.
For så å være oppi ansiktet mitt med en kraftig ørefik!
Satte meg rett opp og ned i senga og spurte: "Hva har jeg gjort nå da?!".
Har i ettertid skjønt at det handlet mer om det jeg ikke gjorde enn det jeg gjorde.
Var nok en beskjed om å ta mer hensyn til meg selv for en gang skyld og gjøre noe med livet mitt ...
Dette ble begynnelsen på min prosess på å finne igjen lyset i meg selv.
Skal ikke gå mer innpå hvordan jeg vet det, da det er en laaaaaang historie.
Ellers så har jeg fornemmet både faren min og eksen min, (som begge er døde .... )
og da jeg var liten så jeg det som blir kalt "lånere".
Men det er en annen historie. :mozilla_wink:
For så å være oppi ansiktet mitt med en kraftig ørefik!
Satte meg rett opp og ned i senga og spurte: "Hva har jeg gjort nå da?!".
Har i ettertid skjønt at det handlet mer om det jeg ikke gjorde enn det jeg gjorde.
Var nok en beskjed om å ta mer hensyn til meg selv for en gang skyld og gjøre noe med livet mitt ...
Dette ble begynnelsen på min prosess på å finne igjen lyset i meg selv.
Skal ikke gå mer innpå hvordan jeg vet det, da det er en laaaaaang historie.
Ellers så har jeg fornemmet både faren min og eksen min, (som begge er døde .... )
og da jeg var liten så jeg det som blir kalt "lånere".
Men det er en annen historie. :mozilla_wink:
Antall ord: 153
Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Okt 2013 19:16
- 11
- Kjønn (valgfri): ung kvinnne
- Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 33 ganger
Mitt første møte som jeg kan fysisk huske selv, var som tidligere beskrevet da min oldemor døde. Jeg var ute å lekte med venner, da min oldemor plutselig stod der og fortalte at vi ikke kom til å sees skikkelig på en god stund. Hennes reise var over og hun var på vei mot noe nytt. Hun var død, men var ikke borte. Nå måtte jeg snakke med henne gjennom hjertet i stedet. Etter det løp jeg inn til min bestefar og sa at oldemor var død. Min bestefar sa at dette ikke stemte fordi han ikke hadde fått noen telefon om dette. Hun var svært syk, men levde fremdeles. Mens han forklarer dette, ringte telefonen og han fikk vite at min oldemor gikk videre på sin reise en liten halvtime tidligere. Jeg ble ikke redd da jeg så henne og trodde vel at alle kunne se henne slik som jeg, men slik var det altså ikke. Det var da jeg startet å forstå at jeg kunne noe ikke alle andre kunne. Etter det følte jeg at min oldemor lå under sengen min hver natt for å passe på meg. Sikkert fordi jeg var mørkeredd. Når jeg har fortalt dette til folk, har de lurt på om ikke jeg krabbet ned for å se under sengen om hun var der. Nei, jeg gjorde aldri det. Grunnen var at det var ingen behov for å sjekke under sengen. Så lenge jeg følte henne og det var den betryggelsen jeg trengte, så var det ingen behov for å se under sengen om hun lå der eller ikke. Energien henne var der og holdt meg trygg. Det var det viktigste. Dog så jeg også noen ganger dyr som andre ikke så og jeg snakket med mine venner som fulgte meg når jeg var lita.
Antall ord: 308
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2013 22:39
- 11
- Kjønn (valgfri): Beach **;)
- Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Første gang jeg kan huske å ha opplevd noe åndelig, selv om det alltid har vært med meg siden jeg var baby, var da jeg så en engell i 3-års alderen.
Men første gang ånder oppsøkte meg var den gang min farmor arrangerte slektstreff. Det rare med slektstreff er at alle kommer, levende OG døde. De så meg som en åpen kanal.
Jeg stod på badet på gården til besteforeldrene mine under treffet, og plutselig slo en ubegripelig smerte meg i "strengen" fra albuen. Jeg lå på gulvet, og alle disse fargerike skikkelsene bøyde seg over meg og pratet i munn på hverandre.
Jeg skrek til mamma at hun måtte få dem til å stoppe , og hun skjønte jo ingen ting.
Men første gang ånder oppsøkte meg var den gang min farmor arrangerte slektstreff. Det rare med slektstreff er at alle kommer, levende OG døde. De så meg som en åpen kanal.
Jeg stod på badet på gården til besteforeldrene mine under treffet, og plutselig slo en ubegripelig smerte meg i "strengen" fra albuen. Jeg lå på gulvet, og alle disse fargerike skikkelsene bøyde seg over meg og pratet i munn på hverandre.
Jeg skrek til mamma at hun måtte få dem til å stoppe , og hun skjønte jo ingen ting.
Antall ord: 129
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin
-Ursula K. Le Guin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Okt 2013 19:16
- 11
- Kjønn (valgfri): ung kvinnne
- Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 33 ganger
- - Når så/opplevde du spøkelse for første gang?
Dette med slektstreff har jeg erfaring med og du har så altfor rett. ALLE kommer. Tro meg, etter å ha overlevd diverse slektstreff kan ingen ting skremme meg mer. Jeg har håndhilst på verre skapninger enn de værste typene bak skyggene. Om dere ikke tror meg, så forsøk selv. hihihihi... Jeg kan skremme satan selv jeg etter å ha overlevd daue innbygdinger på en snurr.TereseBee skrev: Men første gang ånder oppsøkte meg var den gang min farmor arrangerte slektstreff. Det rare med slektstreff er at alle kommer, levende OG døde. De så meg som en åpen kanal..
Antall ord: 102
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2013 22:39
- 11
- Kjønn (valgfri): Beach **;)
- Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
- - - Når så/opplevde du spøkelse for første gang?
Haha, så sant så sant! Det er klart man ser deler av slektshistorien de fleste IKKE vil vite, men sånn går det når man er paranormalmiss_sunset skrev:Dette med slektstreff har jeg erfaring med og du har så altfor rett. ALLE kommer. Tro meg, etter å ha overlevd diverse slektstreff kan ingen ting skremme meg mer. Jeg har håndhilst på verre skapninger enn de værste typene bak skyggene. Om dere ikke tror meg, så forsøk selv. hihihihi... Jeg kan skremme satan selv jeg etter å ha overlevd daue innbygdinger på en snurr.TereseBee skrev: Men første gang ånder oppsøkte meg var den gang min farmor arrangerte slektstreff. Det rare med slektstreff er at alle kommer, levende OG døde. De så meg som en åpen kanal..
Antall ord: 134
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin
-Ursula K. Le Guin
Hide post links |