Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpernes dilemma?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

hjelpernes dilemma?

Innlegg av Jan-Olav »

Mange som sier at man får ikke kontakt med/se sine hjelpere før man er "klar for det". Så sies det også at hjelperne kan ikke gjøre noe for deg. Fordi de må respektere din frie vilje. Stemmer dette??

Hva om jeg med min frie vilje VIL se dem da, at de skal vise seg for meg?? Må de da la min frie vilje komme i første rekke, eller må DE bestemme at det ikke kan skje?? hehe :) bare grubler litt.....
Antall ord: 85
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Hehe...eeh..kansje hjelperne og har fri vilje...det tror jeg, di bestemmer om de vil hjelpe deg, men selvfølgelig vil de deg det beste.Samtidig så vil de sikkert at du skal klare deg selv...
Jeg har sett hjelperen min en gang, liker bedre å kalle det for engelen min. Da ble jeg fryyktelig redd, for jeg viste ikke hva det var...Etter at jeg ble fortalt at det var engelen min så har jeg villet sett henne igjen...men det har jeg altså ikke gjort.. Etter å ha grublet lenge på dette har jeg funnet ut at det egentlig er ganske egoistisk av meg å bare ville "se" henne uten grunn..uten at jeg virkelig trenger det...da tenker jeg at hun er hos noen andre å hjelper..noen som virkelig trenger henne veldig, å da blir det ikke så gale alikevel. Jeg var på litt gale veier den ene gangen hun viste seg...og selv om jeg har hatt det vondt etter det også- uten at hun har vist seg, så vet jeg nå at hun er der å det er jo nok.

såh...konklusjon...selv om de ikke viser seg så er de der, de viser seg bare ikke før du er klar for det.. Hjelpere jobber ikke ut ifra hva du VIL men hva du TRENGER...
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

kirsti skrev:Hehe...eeh..kansje hjelperne og har fri vilje...det tror jeg, di bestemmer om de vil hjelpe deg, men selvfølgelig vil de deg det beste.

såh...konklusjon...selv om de ikke viser seg så er de der, de viser seg bare ikke før du er klar for det.. Hjelpere jobber ikke ut ifra hva du VIL men hva du TRENGER...
Ja, jeg er enig.
Hjelperene er ikke her for å "underholde" deg med selskapsleker.
(a la: titt-titt - her er jeg....).
Selvfølgelig kan de jo finne på det og, da de har egne personligheter, og egen vilje, men de har ett oppdrag. Og uansett hva vi prøver på, så går oppdraget deres foran alle våre nykker.

De er her for å hjelpe , tilrettelegge, og påvirke ting rundt oss, slik at vi får de opplevelsene vi skal ha i dette livet.

Noen har en , andre har mange Hjelpere. Alt avhengig av hva det mennesket skal gjennomgå.
Noen hjelpere er fast "fylgja" , mens andre er "spesialister" på diverse tema, og er inne i bildet når det er behov for dem.

De har somsagt sin oppgave, og den går foran hva vi måtte ønske og håpe på.
Dersom de viser seg for oss, så "passer" det inn.
Pågrunn av oppgaven deres, så vil de heller ikke svare på mange spørsmål som vi hoster opp.
Det passer gjerne ikke med oppgaven...

Hva som er tilfelle får vi allikevel vite når så langt kommer, men da kan vi ikke lenger fortelle det til noen andre levende.....


Asbjørn
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

kirsti skrev:Hehe...eeh..kansje hjelperne og har fri vilje...det tror jeg, di bestemmer om de vil hjelpe deg, men selvfølgelig vil de deg det beste.Samtidig så vil de sikkert at du skal klare deg selv...
Jeg har sett hjelperen min en gang, liker bedre å kalle det for engelen min. Da ble jeg fryyktelig redd, for jeg viste ikke hva det var...Etter at jeg ble fortalt at det var engelen min så har jeg villet sett henne igjen...men det har jeg altså ikke gjort.. Etter å ha grublet lenge på dette har jeg funnet ut at det egentlig er ganske egoistisk av meg å bare ville "se" henne uten grunn..uten at jeg virkelig trenger det...da tenker jeg at hun er hos noen andre å hjelper..noen som virkelig trenger henne veldig, å da blir det ikke så gale alikevel. Jeg var på litt gale veier den ene gangen hun viste seg...og selv om jeg har hatt det vondt etter det også- uten at hun har vist seg, så vet jeg nå at hun er der å det er jo nok.

såh...konklusjon...selv om de ikke viser seg så er de der, de viser seg bare ikke før du er klar for det.. Hjelpere jobber ikke ut ifra hva du VIL men hva du TRENGER...


Det er nok vesner rundt oss som hjelper den som trenger det, men din engel er bare din og er omkring deg hele tiden, selv om du ikke føler eller ser noe konkret.
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 23 Aug 2004 18:05
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kristin »

Jeg har også sett to av mine hjelpere bare engang, fikk de inn som bilder, har prøvd og få kontakt med de og brukt forskjellige visualiserings teknikker, men får det ikke til :roll: men jeg healet venninna mi her om dagen og da spurte jeg om guiden min ville være med og hjelpe og fjern heale henne og det sprøe var at venninna mi hadde merket at det stod en mann skikkelse ved siden av henne når jeg healet og jeg fikk kjempe god tilbake mld på healingen min og jeg tror nok at guiden min var med og hjalp til :D Kristin
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Klart han gjorde det hvis du ba han om det :wink: Godt tips å be hjelperne om å få energien til å flyte skikkelig, be dem om konsentrasjon og kjærlighet.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Er jo faktisk som å gå på besøk til noen som ikke vil at du skal komme på besøk da... Invitasjonen må sendes. Og for å finne frem så må de ha riktig adresse (vibrasjon) og intensjonen om at møtet skal bli hyggelig.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Aerius skrev: Om de er der, så kan de ikke henge ved deg 24/7 hele livet ut vel?
Ellers hadde ingen dødd i ulykker, tror ikke naturens måte å kvitte seg med noen av oss er en bil ulykke, men heller sykdommer og epidemier.
Det er ikke hjelperenes oppgave å redde jorden. Det er vårt ansvar, vi som er inkarnert.
De skal kun rettlede deg dersom du er helt på villspor. Tar du ikke hintet, kan de heller ikke tvinge deg, men bare følge med deg og krysse fingrene for deg. Livet vårt er vårt eget ansvar, men søker du hjelp hos dem, så får du det, men de færreste får se, snakke, høre eller føle. Derimot kan en oppleve en endring i tilværelsen, noen som endrer sin holdning til deg, venner som du ikke trodde du hadde kommer plutselig på banen, et nytt jobbtilbud etc. På denne måten kan de hjelpe til med å tilrettlegge for at du skal komme deg gjennom pensum.

Akkurat det jeg beskrev her er hva som hendte meg etter at min mor døde. Om det var hun som trakk i noen tråder eller om hjelperne mine ordnet opp på egen hånd, vet jeg ikke. Men jeg fikk en ny sjanse og jeg tok den og føler at nå er jeg på rett kjøl. Og det som hendte var litt for sært at det skulle være helt tilfeldig :wink:
Antall ord: 252
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Klart han gjorde det hvis du ba han om det icon_wink.gif Godt tips å be hjelperne om å få energien til å flyte skikkelig, be dem om konsentrasjon og kjærlighet.
dette gjør de om man ber dem om det!`


Jeg har sett hjelperen min en gang, liker bedre å kalle det for engelen min. Da ble jeg fryyktelig redd, for jeg viste ikke hva det var.
De skal jo ikke vise seg om det skremmer deg!?
Ja, jeg er enig.
Hjelperene er ikke her for å "underholde" deg med selskapsleker.
Vet jo det. Men når man har vært interresert i det paranormale siden man var liten, kunne de jo kanskje ha gitt deg ett lite "bevis". I allefall når man kanskje begynner å tvile på hele greia!? Det mener jeg de kunne.
Høres for godt ut til å være sant, også er det millioner av meninger ute og går.
Det er alt for mange meninger ute å går. Det virker som om alle kan komme med svar på spørsmål om hjelpere...Er det slik at alle VET så mye om det, eller er saken så difus at om man bare sier noe om det, er det ingen som kan motsi deg??


men søker du hjelp hos dem, så får du det, men de færreste får se, snakke, høre eller føle. Derimot kan en oppleve en endring i tilværelsen, noen som endrer sin holdning til deg, venner som du ikke trodde du hadde kommer plutselig på banen, et nytt jobbtilbud etc. På denne måten kan de hjelpe til med å tilrettlegge for at du skal komme deg gjennom pensum.
Med dette sier du at du er sikker på at man får hjelp om man ber om det. Men man får ikke andre tegn enn at ting tilfeldigvis faller på plass..?
Da virker det på meg som om de (hjelperne) en eller annen plass på veien for å få tingene til å gå opp for deg, faktisk gjør noe fysisk, eller påvirker noens frie vilje....forsto jeg deg rett? :oops:
Antall ord: 352
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Vi var litt overbefolket i leiligheten for noen måneder siden, fire ånder som så muligheten til å komme etter at jeg hadde glemt å lukke en portal i en meditasjon. Det føltes ubehagelig crowded her og tilslutt (etter en måned-halvannen) måtte jeg be en kompis om hjelp til å få disse videre. Ble endel lettere atmosfære her etter at de ble sendt over! [-o<

Spurte Harald i ettertid om hvorfor ikke han tok seg av det og sendte de videre, da han så at de ikke hørte på meg.
Fikk et veldig enkelt svar tilbake: "Fordi du ikke spurte." #-o

En annen natt vi lå og skulle sove, så lå jeg og kikket ut i mørket fra sengen.
Rommet var usannsynlig varmt og jeg så hvite energier i luften ved min side av sengen. Følte meg skikkelig beglodd og det var litt ubehagelig faktisk, så jeg spurte Harald (mentalt) om han kunne vise videre den/de som hadde kommet på besøk. Sa at jeg ville sove og ikke orket besøk nå.
Nesten umiddelbart ble det en kraftig merkbar temperaturforandring på soverommet og luften ble igjen normalt kjølig. Min mann merket også denne forandringen.

Men jeg klarer ikke å se han, da. Har bare fått mentale bilder tidligere.
Han sier at det kommer, så da må det jo være slik at jeg får se når jeg er klar. :wink:
Antall ord: 237
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jan-Olav skrev:
men søker du hjelp hos dem, så får du det, men de færreste får se, snakke, høre eller føle. Derimot kan en oppleve en endring i tilværelsen, noen som endrer sin holdning til deg, venner som du ikke trodde du hadde kommer plutselig på banen, et nytt jobbtilbud etc. På denne måten kan de hjelpe til med å tilrettlegge for at du skal komme deg gjennom pensum.
Med dette sier du at du er sikker på at man får hjelp om man ber om det. Men man får ikke andre tegn enn at ting tilfeldigvis faller på plass..?
Da virker det på meg som om de (hjelperne) en eller annen plass på veien for å få tingene til å gå opp for deg, faktisk gjør noe fysisk, eller påvirker noens frie vilje....forsto jeg deg rett? :oops:
Jeg mener ikke at en får hjelp til å vinne i lotto eller blir reddet fra en dødelig sykdom, men dersom en står fast i livet, så mener jeg at det er her hjelperne kommer på banen. En søker jo ofte veiledning i vanskelige situasjoner og da er det deres jobb å gi den. Hvorvidt en velger å lytte er opptil enhver. Hjelperne viser deg et handlingsalternativ, etter dette er valget er ditt.
Og ja, de har nok mulighet til å manipulere andres frie vilje dersom det også gavner de andre. Men hvor ofte er det snakk om at en har behov for så drastisk påvirkning, at hjelperne lar det gå sport i å blande seg inn i folks liv? (Dessuten tror jeg ikke at hjelperne kan gjøre dette uten å ha blitt enige på forhånd.) Og dersom en hjelper skulle finne på å gripe inn uten at en har bedt om det, så handler h*n imot ens frie vilje, men sammenlignet med konsekvensene av å ikke foreta seg noe er mye større. F.eks. hvis en skulle over gaten, men plutselig fikk en en innskytelse om å bremse opp litt for så å oppleve at en fyllekjører kom i hundre på rødt lys og kunne ha meid en rett ned...."jeg ville over gaten, men noe fikk meg til å stoppe..."
Men ingen hjelpere er like (selv om kanskje flere kan ha samme hjelper) og kanskje de har egne metoder, selv om de helt sikkert må følge noen retningslinjer....
Antall ord: 399
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Men pusejenta, du trenger jo strengt tatt ikke å se han da :)

Hadde jeg hatt en slik kontakt med min(e), ville jeg ikke stresset med å få seskikkelsen av den/disse :)
Antall ord: 30
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Jan-Olav skrev:Men pusejenta, du trenger jo strengt tatt ikke å se han da :)

Hadde jeg hatt en slik kontakt med min(e), ville jeg ikke stresset med å få seskikkelsen av den/disse :)
Jeg vet, jeg vet.. Men mye vil ha mer, vettu - jeg er så utålmodig :lol:
Antall ord: 48
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Heia skrev:
Jeg mener ikke at en får hjelp til å vinne i lotto eller blir reddet fra en dødelig sykdom, men dersom en står fast i livet, så mener jeg at det er her hjelperne kommer på banen. En søker jo ofte veiledning i vanskelige situasjoner og da er det deres jobb å gi den. Hvorvidt en velger å lytte er opptil enhver. Hjelperne viser deg et handlingsalternativ, etter dette er valget er ditt.
hehe, det var ikke slike ting som lotto jeg mente heller da :) Men hjelperne må jo "høre/merke" at noe er VELDIG viktig for meg. Og det enkleste ville være å gi ett tegn på at de er der (det er jo MANGE som får det) Jeg prøver jo å lytte så godt jeg kan, men om det bare er min egen "tankestemme" som sier ting oppe i hodet, velger jeg å tro at det er nettopp bare meg. Vi mennesker er utstyrt med mange sanser, så om hjelperne kan gi tegn fra seg på en av de vi til vanlig bruker, ville det vært lettere å ta imot :) Skjønner? hehe, det skal visst ikke være lett...
Antall ord: 196
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links