Hei, jeg ville bare skrive litt om hva jeg har opplevd hjemme og hos min tante. Har sett at noen av dere er interesserte i å lese om hva forskjellige har opplevd så tenkte jeg skulle skrive litt :mozilla_wink:
Jeg har en sterk følelse på at det er min mor og mormor som er å tuller litt hjemme hos oss, det er ingenting jeg er redd for men jeg liker uansett ikke å være hjemme alene.
Hjemme hos meg:
Det forsvinner stadig vekk ting, men de kommer som oftest tilbake igjen når man har leitet i hver krik og krok.. man sier til seg selv: "sikker på jeg la den der!", men plutselig er det borte. Det kan være alt fra et kronestykke, lipsyl og fjernkontroller til TV.
Sko "bekkes" ned fra skohylla og ytterjakker "slenges" midt på gulvet, selv om jeg plukker opp jakka å går på stua en tur igjen så ligger den pent og pyntelig på samme sted etterpå. Dette har vel skjedd 4ganger på rad.
Jeg var til en venninne en gang, skulle bare hjem å hente litt klær. Da var den ene skuffen i klesskapet mitt falt ned eller... den lå vel strengt tatt på gulvet, og har den skuffen/hylla falt rett ned hadde den bare falt ned på hylla under.
Min stemor spurte meg en gang for et par år siden: var du hjemme rundt 6-tiden?, men da forklarte jeg at jeg hadde vært ute hele dagen med vennene mine, hvordan det liksom? joda, det lille pc-anlegget jeg har hadde spilt musikk mens stemora mi var på badet. Men anlegget sto ikke koblet til pc og strøm.
Jeg kan ofte føle at noen stryker meg over hodet hvis jeg ser TV eller slapper av og mormora mi satt hver kveld på sengekanten min før jeg sovnet når jeg var barn, og jeg kan noen ganger se at senga mi går nedover om kveldene akkurat som om noen sitter der. Jeg tror det kan være mormor som sitter på sengekanten siden hun pleide å gjøre det, men tror kanskje det kan være mamma noen ganger også.
Hjemme til tante:
En gang tante fortalte meg om en hendelse som hadde skjedd der hjemme(de bor 100m unna meg)kom det plutselig en STRAM kaffelukt, nykokt kaffe, det var neppe noen som hadde kokt kaffe for klokka var 2-3 på natten å vi var hjemme alene. Vi kjente altså kaffelukten, hørte at noen gikk over gulvet å satte seg i stolen til onkel (den knirker noe sinnssykt!), men vi sa bare: jaja, sikkert noen som ville ha en kaffekopp.
Vi har ofte opplevd at skriveren deres som verken er plugget til strøm, datamaskin eller Internett har begynt å "gå" det skjer ganske ofte.
Hører tydelig at det kommer noen på besøk, går inn ytterdøra, henger fra seg på kleshengere og lignende, men ingen kommer.
De har også ei lysekrone i gangen med 4 lyspærer. Den har begynt å vingle frem og tilbake som om noen trekker i den ene enden å slipper, den vingler helt til den stopper seg selv og når den har stoppet går den første lyspæren, den andre lyspæren og den tredje. Dette har skjedd en god del ganger, men de har roet litt ned med denne nå. Det er også ei lyspære som ALLTID er svart, så tante har slutta å bytte den nå.
Onkelen min er jo broren til min mor og sønnen til mormora mi, så det kan godt være at det er de som tuller litt der også, men de tror også oldemora til søskenbarna mine er innom for å spøke litt med de.
Det er altså ingenting å være redd for, men det er jo litt nifst når man sitter å tenker over det, opplever det og slikt. Det virker som det bare er noen som vil oss godt og noen som liker å tulle litt med oss.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Litt av mine historier
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !