Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDemoner?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet_Xxhmj

Demoner?

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Hei. Jeg har snakket med en del folk som er med i Jehovas vitner. I går dukket teamet demoner og ånder inn. Så vi satt og snakket om dette lenge. Jeg satt egentlig bare å lyttet på det de sa. For jeg trodde ikke dem trodde på dette. Men det var en ting de sa som fikk meg til å tenke veldig!

Han fortalte meg at de tror på demoner. Akkurat fordi det at de ikke tror at man kan leve videre etter døden.. Og jeg har alltid trodd at man kan gå igjen og sånne ting kan skje. Men da han tok et eksempel.. Når en person sier det at bestemoren min går igjen, da vil jo ikke bestemoren gjøre dem noe vondt. De vil jo vise at de er der og si det at jeg har det bra. Men når de forteller det at det bare er bestemor, så er ikke farlig. Når du forteller at den tingen ble flydd mot meg, eller at komfyren skrur seg på fult eller at andre farlige ting skjer. Hvorfor vil en person som var glad i deg gjøre noe sånt? Skru på komfyrer fordi de er glad i dem? Det er bare absurd!

Dette fikk meg til å tenke veldig godt på dette med åndelighet og sånn. Så jeg vil egentlig bare høre din del, hva du tror og ikke tror på. Jeg vet det finnes demoner, men at det kanskje kan være demoner som spiller oss et puss..

Tante tok imot en krystallkule fra en synsk for mange år siden. Ho trodde ikke på det, da ho fikk den inn i huset så ble ting løftet og flydd overalt, mot henne og rundt. Ho begynte å lure på om ho ble gal. Da ho fikk beskjed om å tenke tilbake på om ho har tatt imot noe etter at det skjedde. Da kom ho på krystallkula og kasta den, etter det ble det helt stille. Det er kanskje ikke samme tema. Men jeg mener det at hvis dette bare var helt vanlige personer, ville de ikke gjort deg vondt og skadet deg på noen som helst måte.

Hva tenker dere om det?
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Demoner?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Hva tenker dere om det?
jeg tenker at du er spot on.
i den forstand at ingen av oss egentlig ikke vet hvem eller hva de prater med.
helt ærlig har jeg ingen tro på de som prater bastant generelt.

som det står i tao te ching :
Those who know do not talk.
Those who talk do not know.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Demoner?

Innlegg av jeditrond »

Jeg tenker som så at det ikke er demoner bare fordi komfyrer skrus på og ting flyr veggimellom. Det kan være en tidligere beboer som ikke er helt komfortabel med å få nye beboere i sitt hus. Når vanlig kommunikasjon ikke fungerer blir vedkommende etterhvert desperat og tyr til mer "brutale" metoder fordi disse merkes :)
Antall ord: 56
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sliten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2010 17:31
14
Blitt takket: 20 ganger

- Demoner?

Innlegg av sliten »

Poenget til dem du snakker med, er at vi blir utsatt for lureri. Trickery. Hvis du går ut fra at Bibelen sier at når du dør, så er du død, du lever ikke videre i en åndeverden, men du befinner deg i en søvnlignende tilstand inntil det skjer som kalles for oppstandelsen, nemlig at Gud kaller de døde fram til liv igjen - så finnes det ikke noen spøkelser, gjenferd, bestemor som går igjen og sørger for at alt blir gjort på gamlemåten og passer på huset sitt osv.
Men, for å forfølge denne tankerekken, så finnes det i følge Bibelen en motstander, en som ikke vil at folk skal tro på Gud, men som vil lede dem bort fra den troen. Og den samme mortstanderen har sine hjelpere, støttespillere, i de åndelige verdener, og det er de som kalles demoner, onde ånder, onde engler.
Og disse kan så framkalle syner, lyder, følelser - ting som nok vanskelig kan fotograferes, fordi de ikke er virkelige slik sett, men skjer inne i hodet vårt, i hvert fall for det meste. Hvordan skal du så kunne overbevise et menneske om at det er feil at bestemor er død og ikke lever videre som en ånd? Nettopp - ved å LATE SOM OM det er bestemor som tusler rundt i stua. Onde åndemakter som gir seg ut for å være bestemor, som ser ut som og høres ut som, som kan tappe ditt sinn for de opplysninger du har og kan innplante det i synet/spøkelset, som lever i en åndelig sfære og derfor har sett bestemor da hun levde og derfor kan gjenskape noe som ligner henne osv.
Resultatet? Du ender opp med å tro at det Bibelen sier, er feil, og ender opp med å tro at joda, bestemor lever videre som en ånd. Og de onde åndemaktene gnir seg i henda eller vingene eller hva de nå gnir seg i, og har fått en person til bort fra den tradisjonelle troen på Gud slik han framstår i Bibelen og over til en new age åndetro.
Så får du lande ned på hvilken side du selv ønsker, men det er slik story'en går, enten å ta avstand fra den nysgjerrige leflingen med det overnaturlige og åndeverdenene, eller å tro på det og så ta ansvaret for DET valget.
Fryktelig interessant. Blir du lurt, blir du holdt for narr, er det hele bare et eneste stort bedrag - eller er det noe i det? Hvor ER bestemor?
Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Demoner?

Innlegg av xyrea »

Så ifølge den teorien er det bare dem som faktisk prøver å få kontakt med demoner, som gjør ting riktig og vet hva de driver med, mens alle lysarbeidere og sånne som snakker med engler surrer rundt og blir lurt? Og hva med andre religioner oppi det her, er det sånn at absolutt alle andre guder enn den kristne er demoner? Og hvor passer fjøsnissene inn her?
Antall ord: 72
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Fighteren

- Demoner?

Så ifølge den teorien
dette er ikke en hvilken som helst 'teori', dette er ånderiket/livet etter døden fra et kristent perspektiv.

er det bare dem som faktisk prøver å få kontakt med demoner, som gjør ting riktig og vet hva de driver med, mens alle lysarbeidere og sånne som snakker med engler surrer rundt og blir lurt?
ingen som nevner noe av det du stiller spørsmål til her.
jeg kan heller ikke forstå meg på konklusjonene du trakk etter å ha lest det ovenfor.

hva med andre religioner oppi det her, er det sånn at absolutt alle andre guder enn den kristne er demoner?
vel, fra et kristent perspektiv er de i alle fall falske guder.
sjekk ut de 10 bud, bud 1 og 2.

Og hvor passer fjøsnissene inn her?
ca der sola ikke skinner.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
12

- Demoner?

Innlegg av xyrea »

For meg er det bare en blant veldig mange ideer om livet etter døden og den har ikke noen særstilling, så jeg kaller det en teori.. men takk for at du påpekte hva det er. Og nei, ingen nevnte det jeg spurte om, men jeg drister meg til å spørre likevel fordi jeg lurer på det, antagelig fordi jeg jeg synes det virka som noe som kanskje var relevant for dette for forumet og noe som ville interessere flere og ikke bare de som snakker med 'bestemor'. Så vidt jeg ser stiller jeg spørsmål av typen 'er det dette du mener', hvis det ser ut som en konklusjon var det ikke ment som en.

Fjøsnissene var egentlig en metafor for 'hva med alt annet folk tror på men som ikke er døde mennesker'.
Antall ord: 140
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Fighteren

- Demoner?

trådstarter starter ved å opplyse oss med at noen jehovas vitner delte synet de har på ånderiket med ham og nå er han nysjgerrig på de er inne på noe. og det er det perspektivet brukeren 'sliten' utdyper. altså den kristne.

jeg påpekte trådens innhold, ikke noe annet.
men det var bare hyggelig.

kveruleringa kan du spare meg for.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Demoner?

Innlegg av jeditrond »

...Dette fikk meg til å tenke veldig godt på dette med åndelighet og sånn. Så jeg vil egentlig bare høre din del, hva du tror og ikke tror på. Jeg vet det finnes demoner, men at det kanskje kan være demoner som spiller oss et puss..
Min personlige mening er at demoner, onde ånder osv. slik kristendommen i dette tilfellet, forteller om, ikke finnes. Skal man være riktig slem kan man si at Jehova selv er den største demonen utfra oppførselen hans i gamle testamentet. Vi har fri vilje, men allikevel ble Sodoma og Gomorra ødelagt av Jehova fordi de ikke ville underkaste seg dennes bud og kommandoer? Ikke særlig pent gjort etter min mening. Det er selvsagt lov å være uenig med meg :D
Antall ord: 130
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
12

- - Demoner?

Innlegg av xyrea »

Fighteren skrev:trådstarter starter ved å opplyse oss med at noen jehovas vitner delte synet de har på ånderiket med ham og nå er han nysjgerrig på de er inne på noe. og det er det perspektivet brukeren 'sliten' utdyper. altså den kristne.

Og jeg ba ham utdype noe av det han sa, litt mere. Eller skal jeg si 'deg'? :mrgreen:
Sist redigert av xyrea på 17 Sep 2013 19:46, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Fighteren

- - - Demoner?

xyrea skrev:
Fighteren skrev:trådstarter starter ved å opplyse oss med at noen jehovas vitner delte synet de har på ånderiket med ham og nå er han nysjgerrig på de er inne på noe. og det er det perspektivet brukeren 'sliten' utdyper. altså den kristne.

Og jeg ba ham utdype noe av det han sa, litt mere. Eller skal jeg si 'deg'? :mrgreen:
ja, det hadde vært mer ærlig av deg. :mozilla_wink:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links