Nei, men hvis man tror at man ikke kan få kreft fordi man er vaksinert, er det jo ingen grunn til å ta prøvene. Og det var jo nettopp det min datter kom hjem og sa, at hvis de tok vaksinen, fikk de ikke (på hennes språk) "kreft i privaten". (serr lol lissm)Svartepus skrev:Forteller de jentene at de slipper å ta celleprøver fordi de har tatt vaksinen?
Det er ikke sikkert (antakeligvis ikke) at det ble lagt fram helt på den måten, men når det er den oppfatningen jentene sitter igjen med har ikke helsesøster gjort en god nok jobb.
Jeg tror uansett vi lander på vaksinering, etter å ha grublet i lange tider og en halv natt. Siden jeg virkelig ikke har noe som veier avgjørende verken for eller imot, så skal jentas egen mening få gjøre utslaget på vektskåla. Og hun vil ha vaksinen. Så får jeg heller bruke energien min på å innarbeide gode holdninger til andre viktige ting. Som celleprøver, for eksempel.
-og dessuten bruke litt tid på en bitteliten tilbakemelding til skolehelsetjenesten om at de må revurdere informasjonen sin ...