det er komplisert, men vi har fått det til å fungere nå.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Lilja skrev:Nuh må du åpne opp, Bear! Dine motarbeidere har jo utvilsomt tatt bolig i kundebehandlere hos Telenor og ansatte i andre offentlige etater
Hide post links |
Fighteren skrev:mine motarbeidere er mine hjelpere nå.
det er komplisert, men vi har fått det til å fungere nå.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..xyrea skrev:Nei, jeg tror de er forbeholdt de som har både godkjent religion og korrekt politisk syn, ellers blir det alt for vanskelig i forhold til om moral er noe relativt, og sånne ting.ludoburgero skrev:Kan Hitler ha hatt hjelpere og guider?
Hide post links |
Hide post links |
Jeg gjør som Jeditrond og etterspør kilder. Hvilket grunnlag har du egentlig for å legge fram disse påstandene som vedtatte sannheter?g.r.y skrev: Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Det er jo nok av djevelske spiriter rundt i sfæren
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff.
Hæ??-Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Det finnes et utall grunner og argumenter dersom man ikke tror på onde hjelpere. Og dette dreier seg om tro, ikke viten!Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Hide post links |
Jeg var veldig, veldig sarkastisk. Og jeg skjønner ikke svaret ditt godt nok til å forstå om du forstod at jeg mente at sånt som folk stadig prøver å dømme andre etter stort sett er jævlig relativt. Og i tillegg antar de gjerne at sånt som 'hjelpere' eller 'guider' har nøyaktig den samme etikken og moralen som de selv har.. hvorfor skulle de det?g.r.y skrev:Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..xyrea skrev:Nei, jeg tror de er forbeholdt de som har både godkjent religion og korrekt politisk syn, ellers blir det alt for vanskelig i forhold til om moral er noe relativt, og sånne ting.ludoburgero skrev:Kan Hitler ha hatt hjelpere og guider?
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff. -Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Hide post links |
Hide post links |
Dette var nå bare et tankeeksperiment på bakgrunn av undersøkelser som er blitt gjort rundt death row i USA, hvor det later til at de drepte fangene beholder essensen av den personlighet de hadde før straffen ble fullbyrdet, i tillegg til at mange blir hevngjerrige..Lilja skrev:Jeg gjør som Jeditrond og etterspør kilder. Hvilket grunnlag har du egentlig for å legge fram disse påstandene som vedtatte sannheter?g.r.y skrev: Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff.Hæ??-Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..![]()
Det finnes et utall grunner og argumenter dersom man ikke tror på onde hjelpere. Og dette dreier seg om tro, ikke viten!Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
For min del faller kombinasjonen "ond" og "hjelper" på egen urimelighet.
Personlig tror jeg at en stor del av de "onde entiteter" som folk treffer på sin vei, er skapt av deres egen frykt. Og jeg tenker at det må være slitsomt å gå gjennom livet og være så mye redd.
Hide post links |
Hide post links |