Andre paranormale sakerVeldig rare hendelser, har du vært borti dette?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Stjernesludd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Aug 2013 18:05
11
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 1 gang

Veldig rare hendelser, har du vært borti dette?

Innlegg av Stjernesludd »

Hei!
Det er noe jeg har lurt på i årevis, og tenkte at kanskje noen her har opplevd det samme, eller kanskje kan ha en teori om hva det er.
Om det er paranomalt vet jeg ikke, men det er såpass rart at jeg ikke våger å spørre andre steder.

Jeg fikk besøk av en venninne i dag som fortalte meg om noe som skjedde med henne, og som også har skjedd tidligere. Jeg satt bare å måpte, det er akkurat det samme jeg har opplevd. Men som sagt aldri har våget å fortelle om eller spør om, da det er så vanskelig å sette ord på og hørres ganske sært ut.

Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan, men det er veldig vanskelig å sette ord på.
Det har skjedd meg iallefall to ganger som jeg husker veldig godt. Jeg var liten da det skjedde.

1. Jeg satt på gulvet på rommet mitt og ryddet eller sorterte noe. Så var det som om det gjorde fysisk ble speedet opp, og alt som var rundt meg gikk i slow motion. Hodet, tanker gikk også unormalt fort. Nesten som om hjernen bare snurret rundt. Jeg kunne fint registrere at det jeg gjorde ble gjort i en unormal fart, og jeg klarte ikke å stoppe.

2. Skulle gå til en tante. På veien måtte jeg bare stoppe opp fordi alt rundt meg gikk i 200km i timen. Til og med trær. Jeg var ikke svimmel eller uvel. Jeg stod bare der å tenkte "hva er det som skjer?".

Begge gangene var jeg helt klar i hodet, ble som sagt ikke svimmel eller uvel. Og det er veldig dårlig forklart, fordi det er så vanskelig å sette ord på hendelsene.

Er det noen som har hatt de samme opplevelsene?
Kanskje en teori?
Det er så sært at jeg ikke våger å spørre andre steder. Vil ikke bli avfeid med at du var liten. Det er bare fantasien osv.
Nå vet jeg at en venninne også har opplevd det samme, så jeg spør igrunn for oss begge.
Føler det er tryggere å spørre her.

Hvis noe er uklart eller meget dårlig forklart så skal jeg prøve så godt jeg kan å forklare bedre.
Antall ord: 380

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2013 19:30
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Veldig rare hendelser, har du vært borti dette?

Innlegg av Jenny77 »

Jeg har ikke vært borti akkurat det du beskriver, men muligens noe lignende.
Da jeg var syk som liten, med feber, lå jeg og så på tv. Da fikk jeg en følelse av at jeg vokste. Jeg fylte hele rommet, men på samme tid visste jeg at jeg ikke fysisk ble større. Bare følelsen av jeg'et kanskje. Syns også det er vanskelig å sette ord på det. Men jeg har også ei venninne som har opplevd det samme som meg.
Dette har skjedd flere ganger, bare da jeg var syk som lita, men som voksen har det skjedd uten sykdom. Følelsen det gir meg er ganske ubeskrivelig.
Jeg aner ikke hvorfor dette har skjedd med meg, men jeg har nok aldri vært inne på tanken om at dette er paranormalt.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !

Stjernesludd
Nybegynner
Nybegynner
11

Takk for svar.
Hverken jeg eller venninnen min har vært syke når dette har skjedd, stresset e.l det kommer bare helt utav det blå.
Har opplevd det nå i voksen alder jeg også, men ikke så intenst som da jeg var liten.
Det er rett og slett som om du mister kontrollen, uten helt å misten den allikavel.

Og som sagt, ingen av oss ble svammel eller uvel. Når det stoppet opp var alt tipp topp.
Når dette pågikk, og en f.eks skulle fylle et glass med vann, så så det ut som en film der du spoler fort. Vannet fyltes opp i glasset i unormal fart. Og vi kunne fint bevege oss helt normalt.
Så det er neppe vertigo i allefall.

Ville bare spørre, som sagt, det høres så sært ut en skulle tro vi hadde spist fleinsopp, men det har vi altså ikke :D
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Virker som om det du forteller er omtrent det motsatte av dette :

Når hjernen kjøper sekunder
Det er ikke bare et munnhell at noen øyeblikk skjer i sakte film. Vi kan faktisk oppleve en slik tidsforvrengning rett før en fysisk handling, har forskere funnet ut.
http://www.forskning.no/artikler/2012/september/332811

Forstår jeg deg rett ?

Isåfall kan det være at hjernen er mer opptatt med andre ting, som gjør at "klippene fra virkeligheten reduseres i antall, og derfor virker alt å skje fortere"....

A
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Stjernesludd
Nybegynner
Nybegynner
11

- - Veldig rare hendelser, har du vært borti dette?

Asbjørn skrev:Virker som om det du forteller er omtrent det motsatte av dette :

Når hjernen kjøper sekunder
Det er ikke bare et munnhell at noen øyeblikk skjer i sakte film. Vi kan faktisk oppleve en slik tidsforvrengning rett før en fysisk handling, har forskere funnet ut.
http://www.forskning.no/artikler/2012/september/332811

Forstår jeg deg rett ?

Isåfall kan det være at hjernen er mer opptatt med andre ting, som gjør at "klippene fra virkeligheten reduseres i antall, og derfor virker alt å skje fortere"....

A
Det passet rimelig bra ja!
Takk for link :lykkelig
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links