Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
jeditrond skrev:
Du har nok evner selv, uten at jeg kan si noe om hva de evt. er. Du er jo allerede fascinert av det åndelige/paranormale, den dragningen kan være første skritt på veien til å åpne opp for egne evner
Dårlig på dette med å quote Asbjørn var inne på det samme..
Mente ikke å skrive dette innlegget for å få forsikringer om at jeg sikkert har evner Jeg har en viss anelse om hva som evt hindrer meg i å utvikle noen. Uten at jeg vil gå ut med det i full offentlighet
Men det er fryktelig spennende å følge med på alt du skriver om sjelevenner, både her og i andre tråder. Vet ikke om det blir litt feil å spørre om sånt her, da er det jo bare å si fra!
Jeg lurer på hvordan man vet at man har truffet en sjelevenn. Har du noen gode svar på det?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
jeditrond skrev:
Du har nok evner selv, uten at jeg kan si noe om hva de evt. er. Du er jo allerede fascinert av det åndelige/paranormale, den dragningen kan være første skritt på veien til å åpne opp for egne evner
Dårlig på dette med å quote Asbjørn var inne på det samme..
Mente ikke å skrive dette innlegget for å få forsikringer om at jeg sikkert har evner Jeg har en viss anelse om hva som evt hindrer meg i å utvikle noen. Uten at jeg vil gå ut med det i full offentlighet
Men det er fryktelig spennende å følge med på alt du skriver om sjelevenner, både her og i andre tråder. Vet ikke om det blir litt feil å spørre om sånt her, da er det jo bare å si fra!
Jeg lurer på hvordan man vet at man har truffet en sjelevenn. Har du noen gode svar på det?
Spør i vei, så holder du liv i tråden innimellom oppdateringene fra min side
Hvordan man vet at man har møtt en sjelevenn, ja, har du noen gang truffet noen og blitt meget gode venner med dem og følt som om du har kjent dem hele livet selv om det bare er forholdsvis kort tid siden dere møttes? Min gode venninne som jeg stadig vekk hinter til, var et sånt tilfelle, men hun er ikke Bast samme hvor godt vi går sammen. Jeg vet hvem som er hjelperen hennes også, i aller høyeste grad noe egyptisk relatert der i gården også Man kan si det slik at i tillegg til sterke hint om kjærligheten har åndene også vist meg et nettverk eller hva jeg skal kalle det som jeg blir en del av. Venninnen og søsteren min er to av medlemmene så langt, Bast blir tredje, dvs. fjerde med meg. Utenom oss vil det komme ti til, har så smått begynt å møte noen av disse tror jeg, dels her og dels ute i øh, felten, under husrens. Tiden vil vise om disse er blant de fremtidige "kollegaene" eller bare folk jeg skulle hjelpe der og da
Antall ord: 367
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Jeg er nok fryktelig sær i nye forhold etter å ha opplevd diverse tidligere, så jeg bruker alltid lang tid på å bli kjent med mennesker. Kan nok også kalles reservert Nå derimot, etter et brudd med en kjæreste gjennom mange år, har jeg nok opplevd å treffe noen mennesker jeg har 'klikka' med med en gang. Ei av disse vil jeg nok si ikke går under begrepet sjelevenn, fordi jeg føler vi er blitt venner pga felles 'møtepunkt'. Ei annen er jeg usikker på, veldig nytt vennskap.
Men så er det denne tredje personen da.. Kan kanskje lett bli lurt av romantiske følelser??
Jenny77 skrev:Jeg er nok fryktelig sær i nye forhold etter å ha opplevd diverse tidligere, så jeg bruker alltid lang tid på å bli kjent med mennesker. Kan nok også kalles reservert Nå derimot, etter et brudd med en kjæreste gjennom mange år, har jeg nok opplevd å treffe noen mennesker jeg har 'klikka' med med en gang. Ei av disse vil jeg nok si ikke går under begrepet sjelevenn, fordi jeg føler vi er blitt venner pga felles 'møtepunkt'. Ei annen er jeg usikker på, veldig nytt vennskap.
Men så er det denne tredje personen da.. Kan kanskje lett bli lurt av romantiske følelser??
Tja, romantiske følelser kan kanskje lure en til å tro at det er en sjelevenn, der har jeg lite erfaring
Antall ord: 129
He he
Men det kan vel sies i samme slengen at vi ikke har kontakt nå, men at jeg føler meg trygg på at det er gjensidige følelser. I en eller annen form, ikke nødvendigvis romantiske. Og han er ikke lik andre jeg tiltrekkes. Så da er det vel bare å leve i troen
Jenny77 skrev:He he
Men det kan vel sies i samme slengen at vi ikke har kontakt nå, men at jeg føler meg trygg på at det er gjensidige følelser. I en eller annen form, ikke nødvendigvis romantiske. Og han er ikke lik andre jeg tiltrekkes. Så da er det vel bare å leve i troen
Høres spennende ut, la det få tiden sin og se hva det blir for noe; vennskap eller kjæresteforhold
Lite nytt fra gudinnen de siste dagene, men hun er rundt meg hver dag. Mulig hun også teller ned til september og hva det nå enn er som skjer da
Antall ord: 108
jeditrond skrev:Denne damen er rimelig blåst på det paranormale, unnskyld at jeg sier det rett ut sånn, men damen er en energityv uten like og vil ikke trene opp egne evner. Mye lettere å spørre andre med evner, hun maste såpass mye på FB at jeg måtte begynne å bli litt streng og si at det ikke passet å chatte akkurat nå, jeg hadde andre ting å gjøre. Skulle det derimot komme noen beskjeder til henne skulle jeg si i fra Hun har en hjelper, en ung mann, denne vil hun ikke høre på, selv om hjelperen sto og gaulet ute i vindfanget/gangen. Det eneste han oppnådde var å skremme katten til Monica. Monica selv merket ikke en pøkk
Jeg skulle ha likt å være en flue på veggen hos denne Monica. Høres ut som en dårlig komiserie.
Ja, tildels dårlig komiserie. Fikk bare en melding fra henne på FB helt ut av det blå; "katta mi oppfører seg merkelig. Det har klikka for den." Jeg tok en sånn fjernrensundersøkelse og fant en ung mannlig ånd som viste seg å være hjelperen hennes. Han hadde forsøkt å komme i kontakt med henne, det funka dårlig på drømmeplanet, så da forsøkte han direkte kontakt, uten hell. Monicas reaksjon var "jøss....."
Etter å ha mast tildels mye på meg med spørsmål om alt mulig rart over noen måneder, sa hjelperne hennes stopp. Beklager jeditrond, vi gir ikke noe mer info til deg om henne før hun begynner å jobbe med å bruke evnene sine. Jeg viderebrakte denne beskjeden og regnet med at det ville bli stille fra den kanten. Det ble det ikke gitt, måtte gjenta den beskjeden noen ganger før den nådde inn. Monica forsøkte ymse omveier ved å spørre om det var noe nytt om damen, jeg hadde nemlig vært dum nok til å fortelle henne om mine opplevelser og "syn" rundt en kommende kjæreste... Så til slutt måtte jeg begynne og si at det passet dårlig med chat akkurat nå. Aner ikke hvordan det står til med henne og hjelperen/guiden hennes, men fikk ham til å be katten om unnskyldning, noe han syntes var rart. Han var visst ikke klar over at dyr kunne merke ham
Moralen er; jeg driver ikke med klarsyntkonsultasjoner per Facebook lenger til folk jeg knapt nok kjenner
Antall ord: 411
Siste nytt; Bast viste meg at vi to + min gode venninne dro på besøk til min søster som nylig har flyttet. Det var bart på bakken, litt usikker på trær/gress om de var begynt å få høstfargene sine. Men siden min søster bare skal bo der et år kan det jo virke som om dette er noe som kommer til å skje om forholdsvis kort tid
Antall ord: 70
Da er man tilbake til "låter i hodet" igjen, denne gang hhv. en låt fra tegnefilmserien Phineas og Ferb og en låt av Bryan Adams. Etter å ha undersøkt hele teksten på sistnevnte skjønner jeg beskjeden fra damen (gudinnen)
Først Phineas og Ferb, en verselinje som går igjen er;
Lulalualei, hei jeg elsker deg!
Og så var det hr Adams, låta Bast bruker er Everything I do, I do it for you
Nok en gang en spesifikk verselinje som går igjen;
Look into your heart, you will find
There's nothin' there to hide
Resten av teksten når den kommer fra gudinnekanten høres ut som rene kjærlighetserklæringen til meg, blir rent flau. Og jeg er ikke en gang noen stor fan av hr Adams, sikkert derfor hun valgte låta, den er godt kjent fra radio m.m., men ikke noe jeg hører på til vanlig
Look into my eyes, you will see
What you mean to me
Search your heart, search your soul
And when you find me there you'll search no more
Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do, I do it for you
Look into your heart, you will find
There's nothin' there to hide
Take me as I am, take my life
I would give it all, I would sacrifice
Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
You know it's true
Everything I do, I do it for you
Oh yeah
There's no love, like your love
And no other, could give more love
There's nowhere, unless you're there
All the time, all the way, yeah
Look into your heart, baby
Oh, you can't tell me it's not worth tryin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
Yeah, I would fight for you, I'd lie for you
Walk the wire for you, yeah I'd die for you
You know it's true
Everything I do, oh, I do it for you
Everything I do, darling
And we'll see it through
Oh we'll see it through
Oh yeah
Yeah!
Look into your heart
You can't tell me it ain't worth dying for
Oh yeah
I'll be there, yeah
I'll walk the wire
Oh, yeah
Underlig? Javisst, men også spennende på sitt vis
Antall ord: 435
Lilja skrev:Hahaha, jeg digger at du får servert hjerneklengende låter fra min yndlingstegneserie!!
Stor fan av serien selv omenn ikke like stor fan av låtene alltid. Men den hjerneklengende låten er jo et prima eksempel på hjernedød popmusikk som jo var hele poenget til brødrene utfra hva jeg husker av episoden Dog er favoritten min Agent P og hans evige kamp mot nemesisen Doktor Doofenshmirz og her er jeg klart for norsk dubbing, doktorens originalstemme er fæl. Skandinaver har mer greie på hvordan folk med tyskspråklig bakgrunn låter hvis de har kraftig aksent når de snakker norsk/svensk/dansk
Men, ok, "Et nebbdyr kontrollerer meg" er fengende
Antall ord: 118
Herre jemini! Jeg skulle egentlig ha vært ute i finværet å stelt hos dyrene, gått tur, meditert i fjæra og henta posten.
Men her ble jeg sittende da. Klistret til skjermen å lese Jeditronds kjærestetråd.
Dette var spennende! Lykke til Jedi'n. :like
Håper hun plutselig dukker opp snart. (Og har skiftet bil ... SEAT?! )
Antall ord: 59
Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.
Empathica skrev:Herre jemini! Jeg skulle egentlig ha vært ute i finværet å stelt hos dyrene, gått tur, meditert i fjæra og henta posten.
Men her ble jeg sittende da. Klistret til skjermen å lese Jeditronds kjærestetråd.
Dette var spennende! Lykke til Jedi'n. :like
Håper hun plutselig dukker opp snart. (Og har skiftet bil ... SEAT?! )
Takk for lykkeønskninger! He, he, det hadde jo vært komisk om hun faktisk viser seg å kjøre SEAT, Bast har humor i den retningen har jeg merket
Åja, dagens låt fra DJ Bast er Orphan's Affinity av Acretonge, hvorfor? Et spesifikt vers stikker seg ut;
We're moving along the same lines, but ignoring the symmetry
Drifting closer towards each other, while we keep our proximity
As we're building our ties on new lies, stepping over our dignity
We're still clinging to our assumptions, with an orphan's affinity
Så vi sirkler rundt hverandre på noe vis? Det kan virke som om jeg har gått glipp av et hint et sted. Hmmm......
Da jeg endelig hadde kommet meg igjennom alle innleggene i tråden din, fått stumpen opp av godstolen, for så å ta turen i fjærasteinene for å meditere, hørte jeg på radio ....
Og hva er den første sangen som dukker opp?
Ironisk nok :
Antall ord: 45
Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her