Jeg har lenge lurt på hvordan man kan utvikle eventuelle sensitive evner. Jeg og min mor har alltid vært åpen for slike ting og jeg husker fra jeg var barn at om jeg for eksempel hadde vondt i magen, pleide mamma å legge hånden på for at jeg skulle bli bra; dette kalte hun alltid for de varme hendene sine. Som liten og helt frem til 8-9 års alderen så jeg også en mann stå ved sengen min jevnlig... stort sett hver natt. Jeg følte aldri frykt for ham og tenkte alltid at "det der er bestefaren min". Han døde det året jeg var født, så han fikk aldri møte meg, så jeg tenker nå i dag at det faktisk er litt utrolig hvordan jeg bare antok at det var han som barn, sånn helt uten videre. Det ville jo sikkert vært logisk at han ville være hos meg som en skytsengel med tanke på at han aldri fikk passe på meg i den fysiske verden. Men som med de fleste andre mistet jeg evnen til å se ham etter hvert som jeg ble større. I denne situasjonen vurderer jeg også muligheten at han kanskje ikke viser seg med vilje, men at han fortsatt er der? For jeg kan ærlig talt ikke være 100% sikker på at jeg ikke ville blitt redd om jeg hadde sett denne skikkelsen igjen. Kanskje han vet det og vil skåne meg for redsel?
Uansett så har som sagt alltid jeg og min mor vært sensitive for slike ting og selv om jeg til tider har blitt litt skremt av diverse hendelser, så ønsker jeg å utvikle det som kanskje kan ligge på innsiden og lære meg å få bort den lille frykten som ligger der. Evner som jeg ikke vet hvordan jeg får frem og bruker. Jeg føler en slik tilknytning til det med det spirituelle, og jeg nekter på en måte å tro at det er helt uten grunn.
Derfor håper jeg at det kanskje er noen der ute som kan gi noen tips til hva jeg kan gjøre for å utvikle meg selv og mine "evner"? Kjente medier som bl.a. Lilli Bendriss fikk jo utviklet frem sine evner via kurs, meditasjon og diverse, så jeg er veldig nysgjerrig på hva som er der ute. Som student er det jo litt vanskelig og ikke minst dyrt å reise langt for å dra på kurs, så kanskje der fins metoder å jobbe med selvstendig?
Hadde uansett vært veldig gøy å få svar og høre om andre sine erfaringer! Dette er aldri noe jeg har pleid å snakke åpent om, en sånn "dette er tabu"-følelse mange sikkert kjenner seg igjen i. Så håper jeg kan starte en positiv diskusjon her? Gleder meg til svar!