Vil bare si først at uansett hva som var årsaken til denne opplevelsen, så høres det forferdelig skremmende ut. Skjønner godt at du ble redd og ønsker hjelp til å komme over dette.
Men jeg må også få lov til å si at det må være tillatt å komme med kritiske spørsmål og spørre etter alternative forklaringer til en demon. Det blir litt skremmende her inne dersom det ikke skal være lov med alternative forklaringer til det paranormale
Jeg mener altså ikke å være nedlatende eller påstå at jeg vet bedre enn deg, bare at ut fra det du skriver så tenker jeg umiddelbart at det kan være andre forklaringer på dette.
Har spesielt lyst til å nevne at i tillegg til de ulike former for schizofreni, finnes det en mer sjelden lidelse som på norsk oversettes med "splittet personlighet". Noen har kanskje sett filmen Evas tre ansikter? Dette er en lidelse der det kan eksistere tilsynelatende helt ulike personligheter innen et individ. Disse personlighetene kan være totalt ulike hverandre. Ikke bare i forhold til tankevirksomhet og personlighet, men de kan også se ganske ulike ut. Eksempler her er forskjellig gange, forskjellig kroppsholdning, forkjellig uttale- stemmen kan også være veldig ulik. Noen ganger vet " den opprinnelige" personligheten om en eller flere av de andre. Lidelsen oppstår gjerne i veldig ung alder. Jeg kunne skrevet mer om dette, men poenget mitt er bare at for meg er det ikke opplagt at demonbesettelse er eneste mulige forklaring her.
Ellers må jeg si meg enig med fjottemor i at dersom du etter denne opplevelsen har vansker med å skille fantasi fra virkelighet må du ta dette på alvor.
Håper du får hjelp til å komme over denne opplevelsen!
Vilya