Meditasjon og andre selvutviklingsmetoder ⇒ Vipassana
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jun 2013 21:36
- 11
- Har takket: 51 ganger
- Blitt takket: 47 ganger
Vipassana
Er det flere vipassanameditatører her inne?
Antall ord: 7
Be Happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Vipassana
Jeg følger vel ikke vipassana konkret, men jeg driver med innsiktsmeditasjon som likner fant jeg ut
Antall ord: 17
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- Vipassana
Det er mange meditasjonsformer som bygger på vipassanateknikken det fine med denne teknikken er at den er så grundig, går så dypt og fungerer for alle ingen visualisering, kun bassert på egne følelser!
Herlig eller hva?
Hvordan fungerer innsiktsmeditasjon da? Fotell
Herlig eller hva?
Antall ord: 43
Be Happy
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - Vipassana
Ja, veldig herlig. Dog har jeg et par ganger kombinert visualisering under meditasjon med rare resultaterHøretil skrev:Det er mange meditasjonsformer som bygger på vipassanateknikken det fine med denne teknikken er at den er så grundig, går så dypt og fungerer for alle ingen visualisering, kun bassert på egne følelser!
Herlig eller hva?
Innsiktsmeditasjon fokuserer på å være oppmerksom, jeg har ikke kommet lenger enn at jeg fortsatt fokuserer på pusten mens jeg lar tankene komme og gå
http://buddhistforbundet.no/article/sho ... meditasjon
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- Vipassana
Jeg anbefaler viiiirkelig at du tar deg et tidagerskurs med vipassana. Høres ut som du er godt inni en del av fremgangsmåten allerde. Jeg skal mest sansynlig på nytt kurs nå, før jeg starter i ny jobb. Hvis jeg ikke får plass på dette blir det nok ikke noe nytt kurs før på nyåret. Gjerne jeg smeller til med et kurs i India? Hadde vært kjempespennende.
Jeg er en person som visualiserer MYE... Ble veldig bevist på dette da jeg var på 10dagerskurset. Jeg ser ting som skjer, og av og til ting som ikke skjer heldigvis!
Når man er bevist på det og opptrer med fullstendig sinnsro, da snakker vi meditasjon )
Jeg er en person som visualiserer MYE... Ble veldig bevist på dette da jeg var på 10dagerskurset. Jeg ser ting som skjer, og av og til ting som ikke skjer heldigvis!
Når man er bevist på det og opptrer med fullstendig sinnsro, da snakker vi meditasjon )
Antall ord: 120
Be Happy
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- Vipassana
Tiden får vise om jeg tar et sånt tidagerskurs i vipassana Ingen vits for meg å ta det i India ihvertfall, da hadde jeg ikke fått ro i sjelen, jeg ville nok mye heller ha saumfart hver krik og krok i de eldste templene der etter hint om oldtiden. Min store nysgjerrighet og vitebegjærlighet ang. oldtidssivilisasjoner kjenner få grenser
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- Vipassana
Det er kurser alle steder i verden... Ikke i norge enda, men det kommer etter hvert. Jeg tok i sverige nå i vinter, med 20 minus å maaaaaaasse snø... Det var bent ut en kald opplevelse til tider man lærer veldig mye om seg selv som man ikke er klar over... helt herlig!
Antall ord: 53
Be Happy
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- Vipassana
Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Antall ord: 30
Be Happy
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 14 Feb 2013 14:38
- 11
- Kjønn (valgfri): (Y)
- Lokalisering: Havgapet
- Har takket: 277 ganger
- Blitt takket: 148 ganger
- - Vipassana
Det hørtes herlig og spennende ut.Høretil skrev:Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Selv har jeg ikke vært på noe kursing i noe.
Venter på rett kurs og rette anledning.
Vet ikke hvilket kurs, og heller ikke når.
Men vet at det kommer en dag der det dukker opp både rette kurset og anledningen.
Ha en fin reise og kos deg masse.
Antall ord: 92
Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- - - Vipassana
Takk for det, det er ikke riiiikktig enda da, er bare jeg som gleder meg så fælt hihiEmpathica skrev:Det hørtes herlig og spennende ut.Høretil skrev:Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Selv har jeg ikke vært på noe kursing i noe.
Venter på rett kurs og rette anledning.
Vet ikke hvilket kurs, og heller ikke når.
Men vet at det kommer en dag der det dukker opp både rette kurset og anledningen.
Ha en fin reise og kos deg masse.
Man finner sine ting som er riktige, jeg syns meditasjon er en fantastisk ting i forhold til alt det sommskjer rundt og inni meg
Lykke til !!
Antall ord: 139
Be Happy
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - Vipassana
Er det spesielle reisearrangører du kontakter for slike kurs, eller kontakter du kursarrangøren direkte? Har du prøvd forskjellige arrangører, eller holder du deg til den samme hver gang?Høretil skrev:Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- - - Vipassana
De har en egen hjemmeside som en bare kan trykke seg direkte til innskriving.. Hehe om man kan kalle det det der kan du velge hvor du vil dra!jeditrond skrev:Er det spesielle reisearrangører du kontakter for slike kurs, eller kontakter du kursarrangøren direkte? Har du prøvd forskjellige arrangører, eller holder du deg til den samme hver gang?Høretil skrev:Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Jeg var i sverige på lyckeby gården i vinter, men reiser til barcelona nå etter juletider syns det er greit å bytte sentre, selv om jeg syns det var veldig behagelig i sverige! Virkelig til å anbefale
Flybiletter, buss/tog bestiller du selv, men de er veldig behjelplige med å finne alternativ transport til deg osv. Av og til kan du også få skyss av andre deltagere som kjører bil etc, som skal samme veien.. Veldig fin ordning
Antall ord: 173
Be Happy
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - - - Vipassana
Takk for info Har du link til hjemmesiden deres? Ble litt nysgjerrig merker jegHøretil skrev:De har en egen hjemmeside som en bare kan trykke seg direkte til innskriving.. Hehe om man kan kalle det det der kan du velge hvor du vil dra!jeditrond skrev:Er det spesielle reisearrangører du kontakter for slike kurs, eller kontakter du kursarrangøren direkte? Har du prøvd forskjellige arrangører, eller holder du deg til den samme hver gang?Høretil skrev:Snart er tiden inne for en ny reise, og en ny 10 dagers meditasjonsrunde! Jeg gleeeder meg flere som har deltatt på ulike meditasjonsmetoder, reiser, planlegger eller lignende? Del gjerne
Jeg var i sverige på lyckeby gården i vinter, men reiser til barcelona nå etter juletider syns det er greit å bytte sentre, selv om jeg syns det var veldig behagelig i sverige! Virkelig til å anbefale
Flybiletter, buss/tog bestiller du selv, men de er veldig behjelplige med å finne alternativ transport til deg osv. Av og til kan du også få skyss av andre deltagere som kjører bil etc, som skal samme veien.. Veldig fin ordning
Antall ord: 190
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- - - - - Vipassana
Www.dhamma.orgjeditrond skrev:Takk for info Har du link til hjemmesiden deres? Ble litt nysgjerrig merker jegHøretil skrev:De har en egen hjemmeside som en bare kan trykke seg direkte til innskriving.. Hehe om man kan kalle det det der kan du velge hvor du vil dra!jeditrond skrev: Er det spesielle reisearrangører du kontakter for slike kurs, eller kontakter du kursarrangøren direkte? Har du prøvd forskjellige arrangører, eller holder du deg til den samme hver gang?
Virkelig verdt å sjekke ut! Hive seg på de som vil
Antall ord: 172
Be Happy
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- Vipassana
Jeg er KLAR for en ny indre reise! Fikk plass på kurs i februar, nå er det bestilling av flybiletter/bussbiletter som står for tur. Måtte tiden gå fort
Antall ord: 31
Be Happy
Hide post links |