Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLivredd :?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Livredd :?

Innlegg av Liana »

Jeg vet nesten ikke lenger hvor jeg skal spørre om råd ](*,) Helt siden jeg var liten har jeg vært livredd alt som har med ånder og klarsyn å gjøre. Det verste er at jeg er mottakelig, jeg vet at ånder har lett for å få kontakt med meg. Derfor trekker jeg meg bevisst unna. Jeg er svært intuitiv og også en HSP. Jeg er flink til å tyde drømmer og hjelpe andre mennesker. Jeg har lett for å se sammenhenger og er alltid på vakt. Jeg er glad i å filosofere og forstår livet og døden.

Det jeg mistenker, er at jeg har satt opp en slags "sperre" for kommunikasjon med ånder - dvs at så lenge jeg er redd er jeg helt lukket. Da kan jeg hverken se, føle eller kommunisere med dem. Jeg skvetter og får problemer med å sove bare jeg ser "Åndenes Makt" eller lignende på TV. Bare å lese om det gir meg gåsehud...

Ei venninne av meg opplever å se en jente i kjelleren sin og jeg ønsker å prøve å gå ned der en gang sammen med henne og se om hun viser seg for meg også. Men jeg kan jo ikke det så lenge jeg er redd :(

Mitt spørsmål er, hvordan bli kvitt denne frykten? :? Råd av typen "ånder er ikke farlige, de er energier som deg og meg" hjelper liksom ikke, uansett hvor hardt jeg prøver. Det hjelper heller ikke å skaffe mest mulig informasjon - jeg blir jo bare redd og gir opp. Er det noe jeg kan gjøre?

Jeg er også redd for mørke og for å være alene, hvis det er en relevant opplysning...
Noen som har hatt det slik og som har blitt kvitt frykten, som kan forklare? Hva skyldes en slik frykt?

På forhånd takk :)
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Livredd :?

Innlegg av Bearchild »

Hvis det skremmer deg så voldsomt burde du kanskje vurdere å finne på andre ting? Det finnes mange velfungerende teknikker for å "stenge av" dersom man ønsker fred. :)
Hvis du ønsker å fortsette med denne "hobbyen"/ dyrke denne type interesse er det nok en stor fordel å finne en kur mot frykten. Jeg har desverre ingen oppskrift i så måte men tenker at man sjelden frykter det man kjenner. Altså at du må prøve å finne ut av hva du egentlig er redd for og så jobbe videre med å håndtere dette når du har funnet hva som oppleves skremmende.

Det er vel ikke så rart at man synes sånne uhåndgripelige ting er skumle. Det er vel en form for overlevelsesinstinkt, det vi ikke kan kontrollere kan være potensielt skadelig.

Istedenfor å se på spøkelsesfilmer og oppsøke ting du vet frambringer ubehag er det kanskje en idè å lese noe ordentlig litteratur om emnet? Bruke litt tid på å finne troverdige historier, kanskje med mål om å prøve å finne ut av hvorvidt noen noengang har blitt fysisk skadet av noe ukjent? Jeg vet ikke hvilken type informasjon du har prøvd å skaffe deg, men husk at Åndenes makt, Ghosthunters og den type programmer gjerne er lagt opp til å virke både mystiske og skumle..

Hvis du er genuint interessert kunne kanskje en (seriøs) gruppe av noe slag være lurt. Ser for meg at en sitting med godt voksne kjærringer kan være avskrekkende og en fin måte og se ting fra et annet perspektiv. :)
Antall ord: 259
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg vet ikke om du har sett hørt eller følt ånder ..? For min del gikk frykten over etter en prosess og det skjedde at jeg kom inn i en serie der jeg hørte lyder de laget, faktisk, etterhvert, da var det liksom ikke så farlig likevel, fant jeg ut.
Vokset opp ved en kirkegård og klarsynte har fortalt meg at jeg kunne føle ånder da jeg var lita og mulig derfor at jeg ble redd med tanke på at det virkelig fantes ånder, sånn i etterkant, noe som kan skje om man ble skremt som liten, har jeg hørt.. Iallefall freaket det meg ut en periode etter at skjedde en sak som satte søkelyset på dette og min frykt.
Men tenk på hva det eventuelt er det symbliserer som gjør det så skrekk-inngytende, kanskje gir det seg når du forstår det og evt får endret den innstillingen til saken som trigger frykten. :)
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Liana skrev:Jeg er glad i å filosofere og forstår livet og døden.
Jeg mener ikke å være ekkel, men dette må jeg bare kommentere !

Hvis du FORSTÅR livet og døden så må du skrive bøker og fortelle verden det du vet, for dette er innsikt alle mennesker i alle tider har lett etter men ikke helt ut funnet !
Antall ord: 63
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

For å få bukt med frykten synes jeg gruppeforslaget til Bearchild var en god idé. Du kan evt. også få ordnet deg behandling med tankefeltterapi, det funker meget godt mot frykt og fobier. Lykke til videre med din vei! :)
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thealoloo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2013 23:38
11

Innlegg av thealoloo »

Jeg har det akkurat som deg! Bare jeg ser på Åndenes makt REKLAME blir jeg livredd, men jeg holder meg unna sånne ting nå. Jeg skjønner hvordan du har det, man kan ikke snakke med foreldre(i hvert fall ikke jeg) fordi de sier at det bare er tull. Men når du har en fobi, eller er livredd for noe, kan du ikke noe for det. Jeg vet heller ikke hvorfor jeg er redd for det, kanskje jeg har opplevd noe gjenferd aktig som liten. Uten at jeg husker det, men "frykten" fortsatt er der, jeg vet ikke.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Da jeg begynte å oppleve sånne ting var jeg livredd hele tiden. Jeg kunne ikke gå ned trappen uten å løpe og nesten tisse på meg. Etter tid da jeg har vent meg til det, og møtte typen min som ser sånne ting som deg og føler dem. Så begynte jeg å bli mer og mer sikker på det. Til slutt så begynte faktisk jeg å se dem og få opp ting. Det eneste jeg trengte var å bli trygg på det. Ikke være redd og stikke med halen mellom beina og stå der og ikke bry deg om de følelsene. Er vanskelig, men det går bedre når man har vendt seg til det! Hjelper å snakke med folk om det vær dag og få det ut og ha folk rundt deg som kan dette.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links