Hei,jeg er 21år gammel og er ny på dette forumet, men har en del historier å fortelle.
Familien bygget hus på minnesund i 1997, så har et forholdsvis nytt hus her oppe. Like ved Langset kirke.
Og det er mye rart som har skjedd her over noen år.
Så jeg går rett på sak.
Min mor, søster og lillebror har sett en dame rundt i huset her, med hvit "luftig kjole" og mørkt hår. I flere år. Jeg derimot har sett en gammel mann, 1800-1900 talls kledning som har kommet opp trappen til andre etasje. Fint kledd, litt gammelaktig dress/frakk
Pappa er faktisk den eneste som ikke har sett noe.
-Noen få hendelser er at jeg har hørt skritt oppover trappen, før den gamle mannen har tittet inn gjennom døren, og gått videre innover til søsterens rom. Dette har hendt 3 ganger, mulig det bare var drømmer. Ihvertfall det jeg trodde til i fjorsommer da jeg hadde lagt meg. Da merket jeg at dynen på andre siden av sengen løftet seg og en kald bris over nakken . Da prøvde jeg å reise meg opp i sengen, men kom meg ingen vei før jeg skrek "kom deg bort for faen". Da slapp det.Var alene hjemme den natten. Kan ikke benekte at det er drømmer , men ekkelt hvertfall.
- Søsteren min har flere ganger våknet av at denne damen har stått ved sengkanten og sett på henne på natterstid.
- Mamma har sett denne damen både i trappoppgangen og i inngangen til soverommet. Da henne gikk gravid med lillebroren min, var denne damen konstant over henne. Og sa til henne at henne skulle ta han fra henne.
Lillebror på 4 år har hatt en samtale med en sint gammel dame i trappoppgangen som har sagt at han ikke får gå opp.. Han har neppe hørt noe fra oss
- Også en hendelse hvor onkelen og faren min satt på terrasen, jeg lå oppe og sov. Onkel hadde sett noen gå inne så han ropte "hei Daniel" uten noe svar tilbake. Så kom jeg ned en time senere og onkel sa "går ikke å si hei altså" . Jeg hadde jo ikke vært nede, så han ble litt lang i masken.
- Det har også vært andre merkelige hendelser utenfor huset. Blant annet har både jeg og mamma fått besøk av en mann i baksetet av bilen på eksakt samme sted på en rett strekke ved siden av et kapell. Han sa ingenting riktig nok.Ble bare dårlig radiosignaler. Etter litt blir han bare borte.
- Dette er det merkligste av alt. Jeg har også sett to store svarte hunder, på avside liggende veier. Ingen røde øyne, bare store svarte hunder. Og det værste er at min oldemor så det også like før henne døde.
Legende sier vell at hvis man ser tre av disse så er det død i nærhet.
- Var også alene i huset en uke den sommeren, hvor alt mulig skjedde. Banking , skygger og ute på lekeplassen er det en stor huske . Veier altfor mye til å bli tatt av vinden, uansett så blåste det ikke. Den svaiet som bare av det, så ut som de hadde det gøy der ute hvertfall
Sommeren 2012 snakket vi med naboen om dette, og de hadde visstnok samme problem. Gutten i dette huset hadde sett en mann åpnet døren og gått inn og opp trappen, han har også hatt samtaler med de samme skikkelsene i huset deres, mest med mannen.
VI HADDE IKKE SAGT NOE TIL DEM OM DETTE, så det var veldig overaskende. Han ble med opp på i 2 etasje samme dag, og han kunne se dem, sa han hvertfall, men alt stemte. Damen og Mannen sto i hvert sitt vindu og så utover. Våket over stedet liksom.Når han snakket om dem kom de bort til han og sa at de ikke likte at vi snakket om dem.. Nabogutten som er 14år
Samme dag ved middagbordet, satte vi en ildfast form på bordet. Den sprakk helt plutselig og glasskår fløy, tror det ikke var en tilfeldighet, ettersom gutten sa at de ikke likte å bli snakket om.
Så vi hadde et medium på besøk, som visstnok hadde fjernet alt, for ble veldig rolig her en periode.Han mente også at det var et lite barn her som ingen har merket til.
Han mente at det var en gammel handelsplass på det byggefeltet vi bor på nå. Men at det også var en plass hvor folk som ikke var godtatt til å bli gravlagt på kirkegården fra gammelt av.
Det ble rolig over et halvt år faktisk. Før Lillebroen min ble flyttet opp i 2 etasje , på mitt gamle rom. Der tørr han fortsatt ikke sove, pga at det er en "en sur og sint mann" som nekter han og gå inn der.
Selv føler jeg meg veldig ofte overvåket. Hele tiden sliten, ofte syk. Stort sett tappet for krefter. Jeg brukte å være veldig aktiv, men nå har jeg ikke energi mer.
Vet alt høres veldig merkelig ut, og litt "mye" ut. Kanskje vi bare ser på mange skrekkfilmer om dagen?.Har heller ingen bevis bortsett fra en video med lillebror som synger, med to ganske klare "light orbs" på. Og det får ikke vært støv som fremkalles av noen blits eller sollys
Takk for meg! Håper på noen svar rundt dette. Og at det bare ikke er vi som er "sinnsyke".
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bor vi på en gammel gravplass?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mai 2013 01:43
- 11
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Bor vi på en gammel gravplass?
Dere er nok ikke sinnssyke, men det at det evt. er en gammel gravplass er ikke nødvendigvis årsaken til forstyrrelsene. De som går bort henger ikke igjen ved grava si Har du undersøkt om det har stått hus i området før? Uansett høres det ut som om huset trenger en rens til.
Antall ord: 59
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Bor vi på en gammel gravplass?
Tror også en rens til kan være lurt
Da jeg fant noen som kunne avstands-rense stedet min mor bor på (tilflyttet, så jeg har mao ikke vokst opp der) så sa renseren at ikke alle ånder var klare til å gå over med en gang og så skjedde et faktisk at jeg i ettertid fikk signaler på at noen ånder gjorde seg til kjenne ved å lage lyder og tror de mente at et var klare. Jeg hadde egentlig ikke merket noe særlig til at det var en smule åndeaktivitet der før rensen, det var noen andre som kunne se ånder som gjorde meg oppmerksom på det, selv om jeg ble plutselig klar over en dryppelyd i fra badet som kom av og til fra tilsynelatende intet ..
Den lyden forsvant også med rensingen.
Da jeg fant noen som kunne avstands-rense stedet min mor bor på (tilflyttet, så jeg har mao ikke vokst opp der) så sa renseren at ikke alle ånder var klare til å gå over med en gang og så skjedde et faktisk at jeg i ettertid fikk signaler på at noen ånder gjorde seg til kjenne ved å lage lyder og tror de mente at et var klare. Jeg hadde egentlig ikke merket noe særlig til at det var en smule åndeaktivitet der før rensen, det var noen andre som kunne se ånder som gjorde meg oppmerksom på det, selv om jeg ble plutselig klar over en dryppelyd i fra badet som kom av og til fra tilsynelatende intet ..
Den lyden forsvant også med rensingen.
Antall ord: 135
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |