I sommer døde begge besteforeldrene mine, med kun noen få ukers mellomrom. Noen netter etter lå min far våken (hans foreldre). Lyset var av og ingen andre var til stede. Da hørte han lysbryteren gå på, og lyset kom på. Han reiste seg for å se, og ingen var tilstede.
Synes dette var litt merkelig siden det kun var noen få dager siden foreldrene hans døde.
Men for litt siden hørte to familiemedlemmer av meg at en person snakket (kun de to tilstede) på tv. Tven var på en vanlig kanal og så stoppet den, hvor det ble sagt en setning av en person. Begge to ble stille og tenkte det samme. Det var helt lik stemme som deres farmor. Rett etter dette, kom en sang på "every breath you take", men det var denne setningen som ble sunget akkurat da: i've been watching you. Etter den setningen gikk tven tilbake på kanalen sin.
Om nettene kan jeg av og til merke en kald bris mot meg. Selv om jeg ligger godt innpakket i dynen. Denne brisen kommer når jeg snakker litt for meg selv og tenker på mine besteforeldre. Det kan jo selvfølgelig være innbilsk siden jeg "vet" at jeg tenker på dem.
Men de to første situasjonene, de var litt merkelige. Hva vil dere si om disse?
Hvordan kan jeg finne ut om mine besteforeldre "går igjen"?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Merkelig historie om min avdøde farmor
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 05 Jun 2010 19:57
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Merkelig historie om min avdøde farmor
Det er nok ikke sånn at besteforeldrene dine går igjen, derimot er de på besøk fra tid til annen for å se hvordan det går med dere etterlatte. Siden du får en reaksjon når du tenker på dem kan du jo forsøke å sende ut noen tanker og se om du får noe svar tilbake i tankene? Det fungerer greit for meg under husrens å kommunisere med evt. ånder i tankene så og si
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Konto avsluttet
- Startet: 03 Jun 2010 12:04
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
Jeg tror også som Jeditrond at besteforeldrene dine ikke går igjen/er "spøkelser," men at de kommer på besøk fra åndeverdenen/himmelen/den andre siden (stryk det som ikke passer...) Det er helt typisk å blinke med lyset/skru av og på lysbrytere, TV og andre tekniske ting. Ofte sånn jeg vet at noen jeg kjenner har gått bort... Da er det mye rart med det elektriske som ikke er der ellers. Jeg kan se og føle dem av og til også slik at jeg vet at det er dem. Av og til hører jeg dem også. Det jeg tror er at de sier "Hei, vi er her og har det så bra så!" De vil at dere skal vite at de har det bra og at de er og ser etter at dere har det bra. Liksom passer litt på dere som hjelpere om du vil. At du føler kulde er med å gjøre at de på en måte er i en annen dimensjon en vår og derfor kjenner du kulde når de er i nærheten. Jeg føler kulde når mine hjelpere er rundt meg og vet at de er der for meg og jeg blir alltid oppløftet, trygg og glad. Du kan godt snakke med/til dem når du føler at de er rundt deg. Jeg er sikker på at de kan høre deg. Husk, som besteforeldre er de veldig glade i deg og vil deg alt godt.
Antall ord: 257
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 05 Jun 2010 19:57
- 14
I natt snakket jeg med typen min på tlf. Jeg fortalte historien og begge fikk frysninger. Men idet jeg skulle fortelle hvem det var (altså farmor), så ble tlf lagt på. Jeg ringte opp igjen og verken han eller jeg hadde vært borti noe/hadde dårlig batteri. Jeg ble også veldig kald da dette skjedde og synes "stemningen" var litt merkelig. Tror dere dette kan ha vært et "tegn"?
Jeg er ikke vant til slik, så jeg blir også litt nervøs.
Jeg er ikke vant til slik, så jeg blir også litt nervøs.
Antall ord: 85
Hide post links |