Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBlir bare mer og mer ubehagelig

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Blir bare mer og mer ubehagelig

Innlegg av FFlower »

Hei!

Jeg har nevnt dette før men nå blir det bare mer og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Kort oppsummert: når foreldrene mine drar bort for å være på camping noen dager og jeg blir igjen endrer alltid stemningen seg her hjemme. Jeg føler meg konstant iakttatt, det har vært noe rabalder på rommet ved siden av tidligere (akkurat som noen små leker blir flyttet på, bedre forklart, det høres ut som lyden av når noen snubler svakt i noe).

I flere timer nå har jeg prøvd å sove uten hell. Har vært preget av uro og det toppet seg jo selvfølgelig da noe nettopp raste ned i et brak nede i stua. Jeg har tidligere bare hatt det jeg vil beskrive som trygge opplevelser når det gjelder nærvær fra den andre siden, men dette er rett og slett bare ubehagelig!

Da jeg skrev det forrige innlegget ang. dette var det noen som kom med forslaget om at det kunne være en hjelper som passet på meg, men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor en hjelper ville påført meg slikt ubehag og redsel? Hva kan jeg gjøre?
Antall ord: 207
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samsam_eli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2012 20:28
11
Blitt takket: 7 ganger

- Blir bare mer og mer ubehagelig

Innlegg av samsam_eli »

Jeg har tro på energier.
Når du er åpen for noe er du kanskje mer "sårbar"

Send energien din ut, erklær sterkt at dette er DITT område. Her bestemmer du! Og hvis noe(n) vil være der har de å oppføre seg pent.

Etabler ditt energimessige revir. Mange opplever aldri noe "overnaturlig" noen fordi de ikke er åpne for det, andre fordi de har en sterk energi.
Husk at du ikke trenger å "alltid" være åpen.

Håper dette hjelper
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

Jeg skjønner ikke hva du mener samsam_eli. Hva er disse energiene? Skal FFlower sende ut radioaktiv stråling? EM-stråling? Vibrasjoner? Og hvordan gjør man dette med kroppen?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samsam_eli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2012 20:28
11
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av samsam_eli »

Vanskelig å forklare det skriftlig.

Det handler om den energien du har og føler i løpet av en dag.
Ustrålingen din. Holdning. Selvtillit.

Det henger sammen alt sammen
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

Innlegg av galaxy - sluttet »

Vet ikke om du har funnet ut av dette eller ...

Har ikke direkte hørt om hjelpere som lager bråk, men har også hørt om noen på den andre siden kan lage rabalder noen ganger og i det tilfellet jeg leste om, så var en bestemt beskjed - ånden - på andre siden ville gi til familiemedlemmet. Familiemedlemmet var selv synsk og "vant" til merkelige ting, da .... og etterhvert forstod h*n hva som lå bak dette rabalderet, altså hvilken beskjed som ble formidlet, men det stoppet kanskje ikke helt opp siden det var uenighet omkring denne beskjeden.

Har også sett på Åndenes makt nå i høst at det faktisk var den avdøde faren som var på den andre siden som slapp løs hunden, for så og sette den i bånd igjen, mens de hadde dratt ut for og lete etter hunden, ... tror h*n fant på annet også, men det kan jeg ikke huske..

Så det går nok an, men ofte er det vel gjenblivende sjeler som lager rabalder for og bli sett eller hørt eller noe ..
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

- - Blir bare mer og mer ubehagelig

Innlegg av FFlower »

galaxy skrev:Vet ikke om du har funnet ut av dette eller ...

Har ikke direkte hørt om hjelpere som lager bråk, men har også hørt om noen på den andre siden kan lage rabalder noen ganger og i det tilfellet jeg leste om, så var en bestemt beskjed - ånden - på andre siden ville gi til familiemedlemmet. Familiemedlemmet var selv synsk og "vant" til merkelige ting, da .... og etterhvert forstod h*n hva som lå bak dette rabalderet, altså hvilken beskjed som ble formidlet, men det stoppet kanskje ikke helt opp siden det var uenighet omkring denne beskjeden.

Har også sett på Åndenes makt nå i høst at det faktisk var den avdøde faren som var på den andre siden som slapp løs hunden, for så og sette den i bånd igjen, mens de hadde dratt ut for og lete etter hunden, ... tror h*n fant på annet også, men det kan jeg ikke huske..

Så det går nok an, men ofte er det vel gjenblivende sjeler som lager rabalder for og bli sett eller hørt eller noe ..
Takk for svar! Lenge siden jeg har vært inne på forumet nå.
Er godt mulig det er et familiemedlem av meg, men det jeg undres over er hvorfor det blir så intenst og mye mer aktivitet de gangene jeg er hjemme alene i lengre perioder. Jeg har vansker for å tro at noen av mine nære på den andre siden ville skapt så mye bråk og ubehagelige følelser for meg. Jeg er ganske åpen av meg, og kjenner lett på kroppen om det er noen energier rundt meg, og i de periodene jeg nevner, blir det noen ganger så ekstremt at jeg nesten vil gråte. Jeg blir veldig følelsesladet og veldig stresset og det er så kjedelig når jeg har sett fram til å ha huset for meg selv, ha litt alenetid og slappe av.. Det eneste "fristedet" er mitt eget rom, når jeg lukker døren om kveldene når jeg skal sove, opplever jeg ingen ting inne på rommet, så det virker som om jeg har klart å skyve det fra meg på det området i hvert fall. Men som sagt så hører jeg x antall lyder og bråk fra rommene ved siden av og nede i stua og det er veldig irriterende når jeg ikke klarer å finne ut hva det er for noe..
Antall ord: 411
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

samsam_eli skrev:Jeg har tro på energier.
Når du er åpen for noe er du kanskje mer "sårbar"

Send energien din ut, erklær sterkt at dette er DITT område. Her bestemmer du! Og hvis noe(n) vil være der har de å oppføre seg pent.

Etabler ditt energimessige revir. Mange opplever aldri noe "overnaturlig" noen fordi de ikke er åpne for det, andre fordi de har en sterk energi.
Husk at du ikke trenger å "alltid" være åpen.

Håper dette hjelper
Jeg skjønner godt hva du mener, og dette har jeg prøvd. Og som jeg sa over her så ser det ut til å virke, men det gjelder kun når jeg er på rommet mitt. Jeg føler ikke noe nærvær på soverommet når jeg skal sove, men jeg hører fortsatt mye rart som kommer fra resten av huset og jeg opplever det som uhyggelig. Det som plager meg mest er vel det at jeg aldri føler fred og ro når jeg sitter i stua og skal se på tv, står på kjøkkenet og lager mat osv. Jeg føler at jeg blir observert hele tiden og jeg kjenner energien av hva det nå enn er helt utrolig sterkt og det går utover meg fysisk og psykisk. Jeg blir veldig sliten av det, for jeg er anspent hele tiden, og du blir jo ikke akkurat klar i hodet av å føle at noen ser på deg og følger deg hvor enn du går. Når det er sagt merker jeg INGEN ting når jeg beveger meg ut av huset. Så det virker som det holder seg her. Men så er det jo det at det blir bare så intenst når jeg er alene i flere uker, altså i lengre perioder. Jeg kan oppleve de samme følelsene når de andre er hjemme også, men ikke på langt nær så intenst som det blir når de reiser bort. Har tenkt at det kanskje er noen som er her for å passe på meg, det var liksom det jeg sa til meg selv i starten for å skape ro. Men det funket jo ikke. Og jeg kan ikke forstå hvorfor noen som vil passe på og overvåke at alt går bra når jeg er alene skaper så mye stress og negative følelser.
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Innlegg av Snow »

Jeg hadde det akkurat på samme måte da jeg bodde med foreldrene mine!
En gang var de i Thailand, og søstern i Danmark. Jeg sov på sofaen oppe etter et massivt migreneanfall, våknet rundt 3 på natta at det hørtes ut som om noen slang opp døra og heiv inn koffert på koffert, så trodde at noen hadde kommet hjem tidlig, men det var ikke det... bråket så sinnsykt mye!! så jeg sjekket hele huset etter ting som hadde falt, men ingenting.... den natten gråt jeg meg i søvn senere, var så redd. men er eldre og vet bedre enn å være redd nå :) også høres jeg noen ganger at folk lukker opp døra på badet og låser seg inn, det skjer ganske ofte.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hvis man prøver å sidestille det med noe "jordnært" kan det kanskje bidra til å gjøre opplevelsen mindre ubehagelig?
Du sier du ikke forstår hvorfor f.eks et familiemedlem eller en hjelper skal få deg til å føle deg overvåket. Jeg vet at jeg for min egen del føler meg overvåket og må "liste meg rundt" når familiemedlemmer inntar min private sfære over lengre tid. Selv om det er nær familie blir det fort litt anstrengt når de flytter inn i hjemmet ditt for en periode, spesielt hvis det er en tidligere generasjon som gjerne har andre rutiner enn hva en er vant med. :)

Og vitende om at f.eks besteforeldre i live på "barnepassbesøk" kan skape litt ubehag i heimen er det vel ikke til å undres over at sånne som ikke sees kan skape noe uro..? ;)

Er man i tillegg litt forutintatt og forventer at det blir utrivelig når man blir etterlatt vil dette sannsynligvis forsterke ubehaget. Uansett årsak; hent fram litt indre styrke, tramp hardt i gulvet og si (høyt) at du vil ha fred i ditt eget hjem! Om ikke annet er den psykologiske effekten i mange tilfeller effektiv og jeg kjenner til en god del som har opplevd at ting roer seg hvis de først "tør å åpne kjeften". Du må kanskje bli litt sint, rett og slett kreve plassen din om du skjønner? Det er ihvertfall verdt et forsøk. :)
Antall ord: 250
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Bearchild skrev:Hvis man prøver å sidestille det med noe "jordnært" kan det kanskje bidra til å gjøre opplevelsen mindre ubehagelig?
Du sier du ikke forstår hvorfor f.eks et familiemedlem eller en hjelper skal få deg til å føle deg overvåket. Jeg vet at jeg for min egen del føler meg overvåket og må "liste meg rundt" når familiemedlemmer inntar min private sfære over lengre tid. Selv om det er nær familie blir det fort litt anstrengt når de flytter inn i hjemmet ditt for en periode, spesielt hvis det er en tidligere generasjon som gjerne har andre rutiner enn hva en er vant med. :)

Og vitende om at f.eks besteforeldre i live på "barnepassbesøk" kan skape litt ubehag i heimen er det vel ikke til å undres over at sånne som ikke sees kan skape noe uro..? ;)

Er man i tillegg litt forutintatt og forventer at det blir utrivelig når man blir etterlatt vil dette sannsynligvis forsterke ubehaget. Uansett årsak; hent fram litt indre styrke, tramp hardt i gulvet og si (høyt) at du vil ha fred i ditt eget hjem! Om ikke annet er den psykologiske effekten i mange tilfeller effektiv og jeg kjenner til en god del som har opplevd at ting roer seg hvis de først "tør å åpne kjeften". Du må kanskje bli litt sint, rett og slett kreve plassen din om du skjønner? Det er ihvertfall verdt et forsøk. :)
Takk skal du ha! Dette beroliget meg litt faktisk. Vil jo si det er naturlig at om en faktisk står å overvåker deg er det ubehagelig. Ville jo syntes det hadde vært ufattelig irriterende om en i levende live skulle gjøre det, haha :D Når det i tillegg er noe "ukjent" blir det jo som du sier hakket verre i noen tilfeller. Men jeg skal teste ut tipset og bli litt streng. Har alltid vært veldig stille og nervøs og latt det "herse" om du skjønner. Skal sies at det at jeg blir sett på ikke er det største problemet. Er det når ting raser ned i underetasjen og det knirker og dunker i veggene at jeg blir nervøs og sint.

Men jeg skal prøve å vise hvem som er sjefen! ;)
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Snow skrev:Jeg hadde det akkurat på samme måte da jeg bodde med foreldrene mine!
En gang var de i Thailand, og søstern i Danmark. Jeg sov på sofaen oppe etter et massivt migreneanfall, våknet rundt 3 på natta at det hørtes ut som om noen slang opp døra og heiv inn koffert på koffert, så trodde at noen hadde kommet hjem tidlig, men det var ikke det... bråket så sinnsykt mye!! så jeg sjekket hele huset etter ting som hadde falt, men ingenting.... den natten gråt jeg meg i søvn senere, var så redd. men er eldre og vet bedre enn å være redd nå :) også høres jeg noen ganger at folk lukker opp døra på badet og låser seg inn, det skjer ganske ofte.
Godt vi er flere! I starten tenkte jeg at det bare var min egen fantasi som løp løpsk i og med at jeg var alene hjemme og er litt husredd av natur. Men når jeg hører brak og smell og går ned i stua morgenen etter og jeg ser at ting har smelt i gulvet havner jo tankene et annet sted. Er ikke noe gøy å aldri føle at man er alene i ro og fred. Blir jo faktisk veldig irriterende når det holder på over en lengre periode. Men jeg skal prøve som Bearchild sa, vise hvem som er sjef og bli litt streng! Så satser jeg på en bedre opplevelse av å ha huset for meg selv til sommeren! :D
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Startet: 03 Jun 2010 12:04
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av Gjest002 »

Mulig det hadde vært lurt å søke hjelp hos en som renser hus for uønskede beboere... Hvis det er noen som går igjen som ikke har gått videre til åndeverdenen. Trenger ikke være i slekt med deg, noen som har bodd der tidligere eller som har kommet dit på en eller annen måte. Eller om det er poltergeistenergier. Jeg vet ikke men det er jo folk som kan hjelpe med sånt og rense opp.
Jeg kjenner dessverre ikke til noen seriøse som utfører dette. Bestilte en til å gjøre det et sted jeg bodde der det gikk igjen en fyr, men husrenseren dukket ikke opp... Så jeg gjorde det selv (tar ikke på meg å gjøre det for andre altså, føler meg ikke så flink på det da jeg bare har gjort dette noen få ganger). Snakket bare til personen som gikk igjen og sa at han skulle gå inn i lyset og at det var noen der som ventet på ham der. Han ville ikke og det sa han til meg telepatisk (vi snakket telepatisk), men så åpnet det seg plutselig et lys og noen kom og hentet ham og tok ham med seg. Dette så jeg i mitt indre altså. Vet det høres rart og utrolig ut, men han gikk over til åndeverdenen og kom aldri igjen. Da ble det slutt på uro, kalde gufs over skulderen når jeg satt ved pc'en (og ellers også) og hodepinen forsvant. Jeg fikk vondt i hodet når han var i nærheten. Han pleide også å gå igjennom boligen som en skygge. Flere som så ham. Etter en uke var det helt stille.

Noen bruker å brenne hvit salvie og går fra rom til rom og renser, men det har ikke jeg fått til å virke, det har bare "ertet" opp ånder og irritert dem til å bråke enda mer og virke faktisk litt "truende," selv om det ikke er noe ondt i dem. Men mange sverger altså til dette. Jeg bruker det av og til for å rense opp i energiene i hjemmet og da synes jeg det er et flott verktøy.

Ønsker deg lykke til og håper du blir kvitt uroen enten på den ene eller den andre måten.
Antall ord: 385

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Hei FFlower! :)

Helt uforpliktet, - Jeg kan godt prøve å se på hva det er som plager deg, men da trenger jeg ditt riktige navn :) Send det på PM om du ønsker det :)
Antall ord: 32
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Da jeg ble passet på av ei lita lente som fulgte meg overalt, følte jeg meg overvåka og redd. Fordi jeg ikke visste hva det var. Det var rett og slett ubehagelig. Men når jeg først visste hvorfor ho var der og hva ho gjorde, følte jeg meg tryggere. Men ho forsvant. Det jeg skal fram til er at uansett hvem det er, så vil det alltid være ubehagelig fordi du ikke vet hvorfor den er der.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Gjest002 skrev:Mulig det hadde vært lurt å søke hjelp hos en som renser hus for uønskede beboere... Hvis det er noen som går igjen som ikke har gått videre til åndeverdenen. Trenger ikke være i slekt med deg, noen som har bodd der tidligere eller som har kommet dit på en eller annen måte. Eller om det er poltergeistenergier. Jeg vet ikke men det er jo folk som kan hjelpe med sånt og rense opp.
Jeg kjenner dessverre ikke til noen seriøse som utfører dette. Bestilte en til å gjøre det et sted jeg bodde der det gikk igjen en fyr, men husrenseren dukket ikke opp... Så jeg gjorde det selv (tar ikke på meg å gjøre det for andre altså, føler meg ikke så flink på det da jeg bare har gjort dette noen få ganger). Snakket bare til personen som gikk igjen og sa at han skulle gå inn i lyset og at det var noen der som ventet på ham der. Han ville ikke og det sa han til meg telepatisk (vi snakket telepatisk), men så åpnet det seg plutselig et lys og noen kom og hentet ham og tok ham med seg. Dette så jeg i mitt indre altså. Vet det høres rart og utrolig ut, men han gikk over til åndeverdenen og kom aldri igjen. Da ble det slutt på uro, kalde gufs over skulderen når jeg satt ved pc'en (og ellers også) og hodepinen forsvant. Jeg fikk vondt i hodet når han var i nærheten. Han pleide også å gå igjennom boligen som en skygge. Flere som så ham. Etter en uke var det helt stille.

Noen bruker å brenne hvit salvie og går fra rom til rom og renser, men det har ikke jeg fått til å virke, det har bare "ertet" opp ånder og irritert dem til å bråke enda mer og virke faktisk litt "truende," selv om det ikke er noe ondt i dem. Men mange sverger altså til dette. Jeg bruker det av og til for å rense opp i energiene i hjemmet og da synes jeg det er et flott verktøy.

Ønsker deg lykke til og håper du blir kvitt uroen enten på den ene eller den andre måten.
Takk for svar! Jeg har tenkt litt på dette med poltergeist, men har egentlig lagt det litt fra meg fordi jeg har fått inntrykk av at dette er veldig kraftige energier som gjør mye ut av seg. I mitt tilfelle har jeg ikke opplevd noe ekstremt, men akkurat dette med poltergeist dukket spesielt opp den gangen jeg hadde lagt meg og noe smalt i gulvet nede i stua. Når jeg legger meg hører jeg som sagt lyder fra rommene ved siden av, som om små gjenstander detter i gulvet, eller at skapdører lukkes igjen. Jeg pleier aldri å tørre å gå å sjekke om det er noe som skjer når jeg opplever lydene, men jeg pleier å være innom de andre rommene på dagtid for å for eksempel hente noe og da kan jeg ikke se noen forandringer; ingen gjenstander som ligger på gulvet, ingenting som har flyttet på seg eller noe, og for meg gjør dette lydene enda mer uforklarlig. De samme lydene oppstår når jeg sitter nede i stua, da hører jeg x antall dunk fra andre etasjen i løpet av en dag, og det kan sammenlignes som om noe detter i gulvet.

Husker ikke om jeg har fortalt dette før, det har jeg helt sikkert, men lyspærer går i hytt og pine. Men det er gjerne den lyspæra i gangen oppe (denne gangen er veldig liten, men fører til alle soverommene pluss badet oppe). Det er den jeg hovedsaklig legger merke til når lyspæra går, for den går mye oftere enn alle andre lyspærer i huset. Lysene i gangen nede pleier å gå ganske ofte. Først det ene, så det andre. Lyset i stua pleier gjerne å blinke litt, at det demper seg ned og opp og ned og opp også blir det stabilt igjen. De andre lysene i huset oppfører seg normalt og vi har ikke funnet noen feil på sikringene eller noe sånt.

Tusen takk! Jeg håper jeg får ordnet opp i dette!
Antall ord: 736

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links