Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTiltrekke seg ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Orthrinos »

helgemann skrev:
Nei, hvis man har den overbevisningen bør man nok ikke bruke salvie!
Så du mener at man skal bruke salvie uten videre? Ta deg en sigaret, for det er ikke skadelig, liksom. Hvorfor bruker indianske sjamaner salvie for å komme i transe, og i kontakt med åndeverden?

Et sitat i fra ildsjelens forum:
Sjamaner har i alle tider brukt røkelse for å styrke sin forbindelse til gudene. Tidligere var det også vanlig å bruke hallusinogene stoffer i røkelse, og hvorfor trenger neppe en forklaring :) Men at åndene enten liker røkelsen eller misliker den er nok ganske så sikkert. I India og ellers i østen, brukes røkelse til å komme i kontakt med gudene og å styrke båndet der. Derfor velger jeg å tro at jeg blidgjør åndene når jeg tenner røkelse, det er også mye hyggeligere å tenke på at de åndene jeg har rundt meg er vennligsinnede enn at de er blitt fordrevet fordi jeg tente på litt urter.
Kilde: http://ildsjelen.ning.com/forum/topics/ ... t%3A276113

Kanskje du vil høre om historien om guttene på et internat, her til lands, som var på tyvtokt på kontorene til skolen, som internatet lå ved, og som fant en rar grå løk lingnende sak. De tok den med seg opp på sovesalen. Etter å lukket døren igjen, så satt de seg på sengkanten, og tente på den underlige saken. Og ikke før de hadde tent på, og latt røyke sive rundt i rommet, før det ble spetakkel uten like! For utenfor vinduet, hvor sovesalen som var, og lå langt over bakkennivå, var det en menneskelig lignende skikkelse som prøvde å komme seg inn til guttene. Han hamret og jamret, og gutten ble vettskremt! Helt tilfeldig fikk læreren som eide salvie tak i det, pga bråket, han skyndte seg opp for å se hva var for noe, og da så han skapningen som prøvde å komme inn. Han kunne sine knep og kunstner, og fikk jaget bort uvesnet som prøvde å trenge inne, slik at roen og freden kunne senke seg igjen. Guttene fikk selvsagt mye kjeft og "husarrest"!
Hei alle sammen.
Jeg vil gjerne komme med en saksopplysning her:
Salvie har blitt brukt og blir fortsatt brukt av sjamaner, healere, medisinmenn/kvinner osv over hele verden i den ekstreme majoriteten av tilfellene, for å DRIVE UT ånder.

Det finnes likevel en myteomspunnet substans, en av salvietypene, som heter
SALVIE DIVINORUM
Som gir ekstreme psykedeliske effekter.
Det er denne og ingen andre salvietyper sjamaner bruker til å hensette seg i transe osv.
Denne salvietypen er nærmest umulig å komme over i norge, så det er overhode ingen fare for å snuble over den hvis man kjøper salvie i en butikk.
Jeg vet om flere som har prøvd den ut, og den vrenger virkeligheten.
anbefales ikke.

ALLE andre salvietyper er helt hundre prosent ufarlige.
Antall ord: 481
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Asbjørn »

HVA er en negativ / ond ånd ?

Det er faktisk veldig avhengig av hvem som tolker det som skjer, og hvilken mening ved kommende legger i det,

og - det samme med vanlig hvit salvie.

La meg ta et eksempel jeg har brukt før, men som kan illustrere en situasjon med en ånd :

I et lite eldre hus ved en vei ved sjøen bodde det en gammel bestemor, og enke.
Når hu kikket ut kjøkkenvinduet, så hun rett ut på veien, men samtidig ned til brygga, der de pleide å ha båten, som mannen brukte for å fiske.
Derfor satt hun ofte ved kjøkkenbordet og ventet på sin mann, og satte på kaffevannet når hun så han la til brygga.
Når han var ferdig å rense fisken, var også kaffen klar.
Inne på stueveggen hadde de et maleri av bygdas kirke, hvor de hadde giftet seg, - men også der hennes mann var gravlagt.
Image
( bilde fra : http://www.roros.no/article.php?id=731 )

Denne bestemoren, - som barna og barnebarna elsket over alt på jord, - døde mens hun sov, og ble gravlagt ved siden av mannen...

Huset ble så tømt, og solgt til etpar ungdommer som likte å feste, og ha det "gøy".
Samtidig likte de ikke at folk som gikk forbi på veien kunne se rett inn på kjøkkenet, siden de ofte hadde litt sterke drikkevarer og annet stående fremme... Så de anskaffet en svær palme ...

Image

På stua hadde de hengt opp et aktmaleri av et par i full gang....
( Vet du ikke hva det er finnes google :P )

Etter ei uke etter innflytningen begynte det å skje ting, palmen gikk overende,
aktmaleriet falt ned, - på tross av at de stadig vekk satte palmen på plass og forsterket opphenget til bildet.
Det måtte jo være noe ondt i dette huset, siden slike ting skjedde...
Og jo, de merket at de ble sett på, selv med alle gardiner fortrukket...
KLART det måtte være noe ondt der !

Etter en måneds tid, fikk de fatt i en sjaman, - og han kunne fortelle at det var den gamle bestemoren som ikke forstod at hun var død....
Og hun reagerte på at utsikten på kjøkkenet mot sjøen var stengt pågrunn av palmen, så den måtte vekk...
Og aktbildet ?
Selv om dette var en av de snilleste bestemødre man kunne finne, aksepterte hun ikke at et aktmaleri skulle henge der kirka skulle være... At ungdommene var der og ikke hørte etter når hun sa noe var en ting, men palmen og aktmaleriet, - nei, der gikk grensa...

Sjamanen fikk hjulpet den gamle videre, og dermed tok "alt det onde" slutt, - og ungdommene merket aldri mer no problemer med hverken palmen, eller bildet...

Det var nemlig ingen ond ånd eller noe, bare en gammel bestemor...

Poenget er ; HVA du oppfatter, er ikke nødvendigvis hva du tror det er...

Intensjon - eller skal vi si hensikten med hva du gjør, når du bruker et "verktøy" er viktig å ta med seg når det gjelder åndelige "oppdrag".

Skal vi henge opp et bilde, - kan man bruke en skiftenøkkel til å slå i spikeren med, eller ei øks...
Eller en stein, eller . . .
Hensikten er å få spikeren fast i veggen. Personlig ville jeg brukt en liten hammer...

Hvit salvie er en røkelse, men og et verktøy, og når man bruker den , er det fordi man har en hensikt...
Hvis man skal bruke den til å rense, og det er hensikten, så er det det man gjør.

Hvis man derimot ikke helt har taket på ting, - og bruker den for å åpne porter inn til den andre siden, uten å spesifisere hva som skal skje, - så åpner man rett og slett en dør ...
og da kan det forekomme at en eller annen ånd kommer snikende inn den gærne veien ...
Noe som ytterst sjeldent skjer, da våre Hjelpere somregel vil blokkere slik passasje....
Men, - skal den som forsøker få seg en lærepenge, så....

Jeg anbefaler at man ikke leker med dette uten å vite hva man gjør, og har de rette åndelige kontakter på plass.

Vær og obs på at fantasi og tro på skumle ting kan fremkalle akkurat det du ikke ønsker... Iallfall i tankene... Også uten bruk av hvit salvie..

:vismann
Antall ord: 728

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av jeditrond »

:like

Glimrende forklaring Asbjørn! :)
Antall ord: 5
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av lighteren »

vatikanet tror ofte at de tiltrekker seg demoner og ikke minst satan sjøl.
prester anklager hverandre for satanisme osv.
'the prince of darkness' har visst lusket rundt i korridorene par hundre år nå.
Antall ord: 34
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev:HVA er en negativ / ond ånd ?

Det er faktisk veldig avhengig av hvem som tolker det som skjer, og hvilken mening ved kommende legger i det,
Et meget klokt menneske sa til meg en gang at jeg skulle være forsiktig med å bruke min egen redsel som et barometer for å måle hvor ondt eller farlig noe er. Redsel er en følelse, og følelser avhenger av så mye. Både søvnmangel, kulde og sult bl.a. kan gjøre at det skal mindre til enn ellers for å bringe fram vonde følelser i deg, og dagsformen spiller en stor rolle!
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jente85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Feb 2013 22:35
11

- - - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Jente85 »

galaxy skrev:
Jente85 skrev:Når det har vært som værst har jeg vel igrunn bedt de dra et visst sted eller så blir det å ignorere det som skjer...hadde husrens der jeg bodde før men ble bare værre så litt skeptisk til det også igrunn:)

Har du vært i kontakt med mange medium i denne sammenheng? det er jo ikke alle som er like flinke og noen fikk ikke til akkurat denne jobben .. Hva kom det opp av info på det husrens - besøket ? Håper du finner noen løsninger, er ikke greit og skal ha det slik :)

ja hadde 2 forskjellige, hun ene tok helt av noe som ikke overbeviste meg om noe som helst annet enn at du ikke visste hva hun drev med...hun andre kunne fortelle husets historie som da er over 100 år gammel, fant også ut ting som jeg ikke visste selv men som viste seg å stemme i ettertid...har prøvd det som har blitt sagt her inne men fortsatt ikke rolig gitt:) får vel bare være tålmodig tror jeg:)
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

galaxy - sluttet

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Så på Åndenes makt i høst var det visst. Det var Lena Ranahag som denne ganske skulle hjelpe til med og få det rolig på et veldig urolig sted og hun skjønte raskt at hun ville ha både Lilli Bendris + Gro Helen til og hjelpe til der pga problemet var spredt over et område og det ble liksom et slags dragsug akkurat i huset der de bodde pga endel saker som hadde skjedd i fortid... de klarte oppgaven veldig bra, ... poenget er at av og til er det litt mer komplisert enn andre ganger, kanskje du må ha en omgang med hjelp , eller , bare en tanke jeg har ..
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av jeditrond »

Jente85 skrev:
galaxy skrev:
Jente85 skrev:Når det har vært som værst har jeg vel igrunn bedt de dra et visst sted eller så blir det å ignorere det som skjer...hadde husrens der jeg bodde før men ble bare værre så litt skeptisk til det også igrunn:)

Har du vært i kontakt med mange medium i denne sammenheng? det er jo ikke alle som er like flinke og noen fikk ikke til akkurat denne jobben .. Hva kom det opp av info på det husrens - besøket ? Håper du finner noen løsninger, er ikke greit og skal ha det slik :)

ja hadde 2 forskjellige, hun ene tok helt av noe som ikke overbeviste meg om noe som helst annet enn at du ikke visste hva hun drev med...hun andre kunne fortelle husets historie som da er over 100 år gammel, fant også ut ting som jeg ikke visste selv men som viste seg å stemme i ettertid...har prøvd det som har blitt sagt her inne men fortsatt ikke rolig gitt:) får vel bare være tålmodig tror jeg:)
Evt. undersøke om det er noen andre klarsynte/medium i området ditt som ikke tar seg noe særlig betalt for å "rydde" vekk plageåndene dine og hjelpe deg å komme i balanse :)
Antall ord: 223
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

samsam_eli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2012 20:28
11
Blitt takket: 7 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av samsam_eli »

Jeg har nevnt dette i et annet forum også

Det hele handler om energier. Etabler ditt energirevir!
Slå fast din egen sterke energi. Du bestemmer og hvis åndene ikke vil oppføre seg er det din fulle rett å fortrenge dem med din egen energi.

Mange mennesker opplever aldri noe sånt. Noen er lukkede, andre er tvilere, men noen har en sterk energi som lager en "barriere" (litt for negativt ord, men la gå)
Husk også at hvis du er åpen kan det hende du er "sårbar". Det er lov å stenge igjen kanalene. Beste måten er hvis du velger et medium du kan kanalisere gjennom, for da kan du "skru av" når du ikke vil.

Det viktigste er at du vet at du har rett, det er ditt område og du lager reglene. Du er levende og din energi er sterkere
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av ludoburgero »

Denne debatten gjør folk så engasjerte at jeg føler meg tiltrukken til den!
Åndelig sett.
Antall ord: 17
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links