Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tiltrekke seg ånder?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Tiltrekke seg ånder?
Krydre huset med piffi og sett fyr på en hamster.
Syng en salme og stup kråke.
Funker hver gang!
Syng en salme og stup kråke.
Funker hver gang!
Antall ord: 20
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- - Tiltrekke seg ånder?
Jente85 skrev:Når det har vært som værst har jeg vel igrunn bedt de dra et visst sted eller så blir det å ignorere det som skjer...hadde husrens der jeg bodde før men ble bare værre så litt skeptisk til det også igrunn:)
Har du vært i kontakt med mange medium i denne sammenheng? det er jo ikke alle som er like flinke og noen fikk ikke til akkurat denne jobben .. Hva kom det opp av info på det husrens - besøket ? Håper du finner noen løsninger, er ikke greit og skal ha det slik
Antall ord: 103
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Tiltrekke seg ånder?
For min del har jeg aldri brukt røkelse av noe slag under husrens. Bruker røkelse hjemme en gang i blant for å rense meg selv når jeg ikke har tid til å ta meg en dusj for å få vekk restenergiene som hang seg på meg etter rens Så langt ingen onde ånder jeg har ført over heller, dvs. de har ikke angrepet meg ihvertfall. Hva de hadde gjort som gjorde at de fortsatt romsterte rundt i vår verden spurte jeg ikke om. Men en ufyselig kar har det vært, en voldtektsmann som fortsatte å plage et av ofrene sine selv etter at han var død. Men nok en gang gikk ikke denne ånden løs på meg, han ble bare forvirret over hvorfor jeg holdt ham fast. I hans øyne hadde han jo ikke gjort noe galt? Da ble jeditrond sint for å si det sånn, men over gikk han når han skjønte at han hadde en del å ordne opp i...
Antall ord: 167
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
- - Tiltrekke seg ånder?
jeditrond skrev:For min del har jeg aldri brukt røkelse av noe slag under husrens. Bruker røkelse hjemme en gang i blant for å rense meg selv når jeg ikke har tid til å ta meg en dusj for å få vekk restenergiene som hang seg på meg etter rens
Syns det er litt rart at salvie skal få over ånder to the light, har ikke særlig tro på det, jeg, høres ulogisk ut, .. det må jeg heller være og skremme dem vekk med lukten ? Eller forsterke egen tro på at salvie kan gjøre det fordi man styrer tankekraften i den retningen ... altså setter seg i stemning ?
men hva vet lille meg om slikt da ikke noe særlig egentlig .....................
Antall ord: 124
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - - Tiltrekke seg ånder?
Tror du er inne på noe der, salvien fungerer som et fokusverktøy for renserens vilje på noe vis, akkurat som noen bruker tromme f.eks.galaxy skrev:jeditrond skrev:For min del har jeg aldri brukt røkelse av noe slag under husrens. Bruker røkelse hjemme en gang i blant for å rense meg selv når jeg ikke har tid til å ta meg en dusj for å få vekk restenergiene som hang seg på meg etter rens
Syns det er litt rart at salvie skal få over ånder to the light, har ikke særlig tro på det, jeg, høres ulogisk ut, .. det må jeg heller være og skremme dem vekk med lukten ? Eller forsterke egen tro på at salvie kan gjøre det fordi man styrer tankekraften i den retningen ... altså setter seg i stemning ?
men hva vet lille meg om slikt da ikke noe særlig egentlig .....................
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- Tiltrekke seg ånder?
...
Sist redigert av helgemann på 13 Feb 2013 02:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
- - Tiltrekke seg ånder?
Helgemann, salvie har blitt brukt av egyptere, grekere og mange andre i tillegg til indianske sjamaner. Dessuten er det hovedsaklig rensing det blir lagt hovedvekt på i forbindelse med egenskapene dens som røkelse, men bruk og skikk vil selvfølgelig variere fra tradisjon til tradisjon. Jeg syntes nesten det blir litt skremselspropaganda du driver med her, for det er klart at ens egen overbevisninger vil innvirke på resultatet. Jeg har ikke hatt noen opplevelser i forbindelse med salvie som minner om det du nevner her, heller aldri hørt om andre som har opplevd noe negativt i forhold til det. Ingenting av det du har limt inn over nevner salvie med et ord heller, en rar grå løklinende sak kan vel være mangt og den andre kilden snakker om røkelse generelt.helgemann skrev:Så du mener at man skal bruke salvie uten videre? Ta deg en sigaret, for det er ikke skadelig, liksom. Hvorfor bruker indianske sjamaner salvie for å komme i transe, og i kontakt med åndeverden?Nei, hvis man har den overbevisningen bør man nok ikke bruke salvie!
Et sitat i fra ildsjelens forum:Kilde: http://ildsjelen.ning.com/forum/topics/ ... t%3A276113Sjamaner har i alle tider brukt røkelse for å styrke sin forbindelse til gudene. Tidligere var det også vanlig å bruke hallusinogene stoffer i røkelse, og hvorfor trenger neppe en forklaring Men at åndene enten liker røkelsen eller misliker den er nok ganske så sikkert. I India og ellers i østen, brukes røkelse til å komme i kontakt med gudene og å styrke båndet der. Derfor velger jeg å tro at jeg blidgjør åndene når jeg tenner røkelse, det er også mye hyggeligere å tenke på at de åndene jeg har rundt meg er vennligsinnede enn at de er blitt fordrevet fordi jeg tente på litt urter.
Kanskje du vil høre om historien om guttene på et internat, her til lands, som var på tyvtokt på kontorene til skolen, som internatet lå ved, og som fant en rar grå løk lingnende sak. De tok den med seg opp på sovesalen. Etter å lukket døren igjen, så satt de seg på sengkanten, og tente på den underlige saken. Og ikke før de hadde tent på, og latt røyke sive rundt i rommet, før det ble spetakkel uten like! For utenfor vinduet, hvor sovesalen som var, og lå langt over bakkennivå, var det en menneskelig lignende skikkelse som prøvde å komme seg inn til guttene. Han hamret og jamret, og gutten ble vettskremt! Helt tilfeldig fikk læreren som eide salvie tak i det, pga bråket, han skyndte seg opp for å se hva var for noe, og da så han skapningen som prøvde å komme inn. Han kunne sine knep og kunstner, og fikk jaget bort uvesnet som prøvde å trenge inne, slik at roen og freden kunne senke seg igjen. Guttene fikk selvsagt mye kjeft og "husarrest"!
Så vidt jeg vet blir sjamanistisk smudging hovedsaklig brukt til å rense, skape hellige rom, beskytte den fysiske og de eteriske kroppene, samt fordrive negativitet.
Tenk så mye de bruker røkelse i østen. I tibet kan man knapt puste og se i røyken, selv midt på torget, og jeg har aldri opplevd maken til harmoniske folk og sfære. Ikke at jeg tillegger røkelsen æren for det, men jeg får ikke det du sier til å gi mening. Du snakker om røkelse generelt, men røkelse lages av all verdens urter og essenser.
Vi har som du sier forskjellige oppfatninger, også får jeg håpe du ikke tar følgende personlig, men min oppfatninger er at ingenting tiltrekker lavere astrale entiterer bedre enn frykt. Derfor mener jeg at det ikke er noen god idè å bruke salvie eller røkelse om man mener det har slike egenskaper du snakker om (med mindre man ønsker å påkalle noe da). Det er alt for mye frykt forbundet med det ukjente og okkulte i mine øyne, jeg syntes eksperimentering og egen erfaring ikke trenger å være uansvarlig, enkelte ting kan være greit å teste ut selv i stedet for å stole på andres erfaringer, som tross alt vil variere kraftig alt etter hvem du spør. Som Lilja helt riktig forstod meg så mener jeg at det ligger mer i intensjon, vilje og overbevisning enn i verktøyene.
Antall ord: 730
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- Tiltrekke seg ånder?
Ok - forstår. Jeg trekker meg ut av denne debatten. Og beklager mine paranoia og engstelse. Og beklager at jeg er blitt oppdratt til å ikke hoppe på alt som høres rosenrødt og flott ut, hva det nå enn måtte være.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- - Tiltrekke seg ånder?
Jegforstår ikke hvorfor du beklager, og langt mindre hvorfor du trekker deg ut av debatten.
Alle har sine oppfatninger, og det er ikke gitt at den ene har mer rett enn den andre!
Jeg personlig syns at det er diskusjoner som denne som gir meg mest, fordi folk deler ulike erfaringer, det stilles spørsmål, og man oppfordres til å se ting fra ulike sider. Det er først når man har sett en sak fra forskjellige kanter man er skikkelig i stand til å gjøre seg opp en egen mening. Og om man ikke klarer å ta noe eget standpunkt på det grunnlaget man får, så har man i det minste (forhåpentligvis) lært noe underveis!
Vi har alle våre preferanser, og akkurat når det kommer til "åndelig arbeide" finnes det virkelig ingen fasit. Man gjør seg erfaringer, gjør seg opp sine meninger, og ofte forandrer man seg etter som årene går og man får mer og annen erfaring. (Takk og pris! )
--------------
Og for å være bittelitt ansvarlig og spore inn igjen sånn på tampen:
Jeg tror dette Zind skriver om frykt er kjempeviktig!
Denne vil jeg gjerne ta tak i og diskutere videre, senere! Noen tanker, noen?min oppfatninger er at ingenting tiltrekker lavere astrale entiterer bedre enn frykt.
Antall ord: 267
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- Tiltrekke seg ånder?
Frykt er som Zind skrev mye av årsaken til det som oppfattes som negative ånder. Er man redd trekker man til seg mer av det man er redd for dessverre. Har opplevd dette selv i flere av sakene mine, folk som har slitt med ymse emosjonelle problemer har pådratt seg noe negativt. Forholdsvis enkelt å fjerne der og da, men om ikke klienten lærer seg å snu tankesettet sitt vil det komme tilbake igjen like fort
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
- - Tiltrekke seg ånder?
Tror dette er viktig: "det som oppfattes som negative ånder".. noen er veldig redde for alt og de samme folka møter 'negative ånder/krefter/hvadenåkallerdet' HELE tia. Og er veldig på vakt mot dette, siden alt er så farlig. Hvis det hadde vært om hva som helst anna er jeg ganske sikker på at de fleste av dem hadde skjønt at å gå ut ifra at alle er ute etter deg til det motsatte er bevist, stort sett ikke går så veldig bra. Og dette er ikke om å late som alt er rosenrødt og fint, det er om å ikke oppføre seg fiendtlig selv totalt uten grunn.jeditrond skrev:Frykt er som Zind skrev mye av årsaken til det som oppfattes som negative ånder. Er man redd trekker man til seg mer av det man er redd for dessverre. Har opplevd dette selv i flere av sakene mine, folk som har slitt med ymse emosjonelle problemer har pådratt seg noe negativt. Forholdsvis enkelt å fjerne der og da, men om ikke klienten lærer seg å snu tankesettet sitt vil det komme tilbake igjen like fort
Men hva mener dere 'negative ånder' er, er det bare ting som er på steder de ikke burde være, og dermed er plagsomme? Elger er fine i skogen, men ikke på stua, liksom?
Antall ord: 224
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
- Tiltrekke seg ånder?
OK sånn i all korthet har klarsynte/healere/medium skremt meg aller mest med både med spøkelser og jordstråling og så var det ei som sa til meg at jeg hadde en ond ånd i meg (i hodet mitt ) og svarte energier som inntar min kropp der jeg har lite motstand ... men på det tidspunkt da var jeg blitt herdet og skjønte at det ikke var alt som var tilfelle og at noe av det de sier omhandler egentlig deres egen frykt og oppfatninger, men vet ikke helt hva de tenker på når de lirer sånt ut av seg . . . . i og med at de egentlig *mente det godt* lissom og si ifra og omhandler typ av uvitenhet. . .
Dette syns jeg ikke noe særlig om
da det er skremsel ... måten det ble lagt fram på.... og det var ikke måte på hvor mye skadelig jordstråling der var så jeg måtte flytte ut av soverommet, og så har jeg kjøpt søkepinner så er self redd det skal være jordstråling andre steder, men får dem ikke til og fungere . . . jeg har bestemt meg for at *jeg ikke tror på jordstråling* . . . . generelt har de påstandene skapt hodebry for meg . . er svartflytende energier noe jeg skal være redd for? Hvordan beskytte seg (rødt undertøy var svaret, liksom :mozilla_wink: ) jo mulig det er noe det men hvorfor si det til meg når jeg likevel ikke får gjort særlig vettungt med det *svarte problemet* ..
Men h*n som sa at salvie tiltrakk ånder har vært litt på tv så er ikke totalt ukjent, men det er ikke usannsynlig at det var noe h*n innbilte seg likevel..., eller blitt fortalt ... jeg tar ikke påstander for god fisk dersom det ikke foreligger synlige bevis, asså der påstandene er sære..
men altså ... kanskje jeg har en ond ånd i hodet mitt men hun sa at hun tok den vekk, kunne ikke merke forskjell før/etter heller men kanskje den er der enda likevel, hvem vet . . . . . .
da det er skremsel ... måten det ble lagt fram på.... og det var ikke måte på hvor mye skadelig jordstråling der var så jeg måtte flytte ut av soverommet, og så har jeg kjøpt søkepinner så er self redd det skal være jordstråling andre steder, men får dem ikke til og fungere . . . jeg har bestemt meg for at *jeg ikke tror på jordstråling* . . . . generelt har de påstandene skapt hodebry for meg . . er svartflytende energier noe jeg skal være redd for? Hvordan beskytte seg (rødt undertøy var svaret, liksom :mozilla_wink: ) jo mulig det er noe det men hvorfor si det til meg når jeg likevel ikke får gjort særlig vettungt med det *svarte problemet* ..
Men h*n som sa at salvie tiltrakk ånder har vært litt på tv så er ikke totalt ukjent, men det er ikke usannsynlig at det var noe h*n innbilte seg likevel..., eller blitt fortalt ... jeg tar ikke påstander for god fisk dersom det ikke foreligger synlige bevis, asså der påstandene er sære..
men altså ... kanskje jeg har en ond ånd i hodet mitt men hun sa at hun tok den vekk, kunne ikke merke forskjell før/etter heller men kanskje den er der enda likevel, hvem vet . . . . . .
Sist redigert av galaxy - sluttet på 12 Feb 2013 19:43, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 357
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - - Tiltrekke seg ånder?
Negative ånder er etter min mening ånder som påvirker miljøet/de som bor der med øh, negative vibber I mange tilfeller kommer negativiteten av at ånden ikke får kontakt. Mens i andre tilfeller er det åndens opplevelser/følelser som tynger den som den sprer om seg. Jeg renser ikke vekk ånder som ikke gjør noe galt, eller bare surrer rundt i skogen som en gang i tiden var deresxyrea skrev:Tror dette er viktig: "det som oppfattes som negative ånder".. noen er veldig redde for alt og de samme folka møter 'negative ånder/krefter/hvadenåkallerdet' HELE tia. Og er veldig på vakt mot dette, siden alt er så farlig. Hvis det hadde vært om hva som helst anna er jeg ganske sikker på at de fleste av dem hadde skjønt at å gå ut ifra at alle er ute etter deg til det motsatte er bevist, stort sett ikke går så veldig bra. Og dette er ikke om å late som alt er rosenrødt og fint, det er om å ikke oppføre seg fiendtlig selv totalt uten grunn.jeditrond skrev:Frykt er som Zind skrev mye av årsaken til det som oppfattes som negative ånder. Er man redd trekker man til seg mer av det man er redd for dessverre. Har opplevd dette selv i flere av sakene mine, folk som har slitt med ymse emosjonelle problemer har pådratt seg noe negativt. Forholdsvis enkelt å fjerne der og da, men om ikke klienten lærer seg å snu tankesettet sitt vil det komme tilbake igjen like fort
Men hva mener dere 'negative ånder' er, er det bare ting som er på steder de ikke burde være, og dermed er plagsomme? Elger er fine i skogen, men ikke på stua, liksom?
I mange tilfeller er det negative ikke ånder i det hele tatt, det er bare "tung" energi som henger igjen i områder pga. hendelser i fortiden som ikke vil gå vekk av seg selv. Et eksempel på dette opplevde jeg nå på søndag, renset en liten skog sammen med min søster. Skogen ligger like ved huset hennes og hun og familien har merket "trykket" derfra.
I skogen fant ut at den var blitt brukt til offersted i vikingtiden. Menneskeoffer.... Som om det ikke var ille nok var den også blitt brukt som straffested og henrettelsessted for treller. Denne gamle energien som var blitt puttet inn i området, hadde godgjort seg lenge og regner med at flere hus rundt skogen nok har merket dette. Det var to ånder i skogen også, men ingen av dem var negative, men de ville gjerne ha hjelp til å komme over. Den ene turte ikke gå over alene, så jeg måtte holde ham i hånda til han var over. Snodig
Antall ord: 470
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
- - Tiltrekke seg ånder?
..det der mistenker jeg for å være de samme folka som skråler om at jeg trenger eksorsisme og kommer til å brenne i helvete og så videre, dette kommer de gjerne trekkende med når de skjønner at de ikke kommer til å greie å få deg til å ta spøkelseshistoriene deres på alvor, så vær glad du slapp unna med svart energi og demoner i hodet, de driver på til de greier å få deg redd eller du blir ansett som håpløs.galaxy skrev:OK sånn i all korthet har klarsynte/healere/medium skremt meg aller mest med både med spøkelser og jordstråling og så var det ei som sa til meg at jeg hadde en demon i meg (i hodet mitt ) og svarte energier som inntar min kropp der jeg har lite motstand ... men på det tidspunkt da var jeg blitt herdet og skjønte at det ikke var alt som var tilfelle og at noe av det de sier omhandler egentlig deres egen frykt og oppfatninger, men vet ikke helt hva de tenker på når de lirer sånt ut av seg . . . . i og med at de egentlig *mente det godt* lissom og si ifra og omhandler typ av uvitenhet. . .
Men h*n som sa at salvie tiltrakk ånder har vært på tv så er ikke totalt ukjent, men det er ikke usannsynlig at det var noe h*n innbilte seg likevel..., eller blitt fortalt ... jeg tar ikke påstander for god fisk dersom det ikke foreligger synlige bevis, asså der påstandene er sære..
men altså ... kanskje jeg har en demon i hodet mitt men hun sa at hun tok den vekk, kunne ikke merke forskjell før/etter heller men kanskje den er der enda likevel, hvem vet . . . . . .
Aner ikke helt hva vitsen er, enten føler de seg ikke bra hvis ikke alle andre er like redde som dem selv, ellers så føler de seg viktige hvis de greier å skremme noen.
Antall ord: 475
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |