Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEkkelt tre

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bolette60
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2012 02:02
12

Ekkelt tre

Innlegg av bolette60 »

Hei

Jeg hadde et innlegg her for en del måneder siden hvor jeg skrev om unormal aktivitet etter at et nært familiemedlem hadde begått selvmord. Det har heldigvis blitt langt roligere rundt oss nå.

Det jeg skal fortelle om nå, skyldes trolig tilfeldigheter, men jeg får allikevel ikke ro i sjelen før jeg har delt det, og forhåpentlig fått andres tanker om dette. For en liten stund tilbake brukte jeg for moro skyld Google street view for å se på huset til den avdøde. Da jeg zoomet meg nedover fikk jeg tilfeldig øye på et nedskåret tre som han hadde i haven. På avstand så det ut som et ansikt i treet. Jeg zoomet meg inn og det ble enda klarere jo nærmere jeg kom. Jeg prøver å linke til snapshot jeg tok som jet har lastet opp på ImageShack så dere kan se selv:

http://img545.imageshack.us/img545/4337/ansikt3.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/9588/ansikt2.jpg

Bildet er tatt før vedkommende døde, derfor er det vel lite sannsynlig å tro at det er avdøde som har manifestert seg i trestammen. Uansett hadde det vært morsomt å høre hva andre mener om dette
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ekkelt tre

Innlegg av Arven »

Jeg har veldig lyst til å kunne komme med et spennende paranormalt forslag, men jeg tror nok dette bare er ett av naturens mange artige tilfeldigheter
Jeg har flere ganger sett skikkelser og ansikter i sten, røtter og trær skapt av fargenyanser, hull og ujevnheter
Artig men ikke overnaturlig
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ticklespot
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2013 19:39
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Oslo

- Ekkelt tre

Innlegg av Ticklespot »

Spennende!

Naturen lever, og det er vel dens måte å fortelle oss noe på?!
Begynner å tenke på Tarot og Helen når jeg ser slike ting.

Hvorfor ble treet hogget ned?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Ekkelt tre

Innlegg av galaxy - sluttet »

Arven skrev:Jeg har veldig lyst til å kunne komme med et spennende paranormalt forslag, men jeg tror nok dette bare er ett av naturens mange artige tilfeldigheter
Jeg har flere ganger sett skikkelser og ansikter i sten, røtter og trær skapt av fargenyanser, hull og ujevnheter
Artig men ikke overnaturlig

Enig i dette. Vi mennesker er sånn laget at hjernen vil sette mønster vi ser i et gjenkjennelig uttrykk, så derfor ser man ofte ansikt som dannes av mønster, hull og ujevnheter osv.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bolette60
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2012 02:02
12

- Ekkelt tre

Innlegg av bolette60 »

Eneste grunnen til at det ble hogget ned var at det skygget for utsikten. Ser nesten ut som om det ikke likte handlingen :)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Ekkelt tre

Innlegg av Asbjørn »

Det her er helt normalt, vi gjenkjenner mønstre som f.ex et ansikt, nettopp fordi vi ER programmert til det. Hjernen er "hardwired" - altså ferdig programmert til å ggjenkjenne visse mønstre...

Det ser vi når vi ser på skyer, f.ex, da gjenkjenner vi allslags figurer i skyene, selv om vi vet at det er bare skyer...

Eksempel :

Les hva som står her :
Bilde

og hva ser du her ? ( noe utydelig, men hva ser vi ??
Bilde

Ser du "ansiktet" ?

A
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links