Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTre ting legen fortalte .......................

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2010 17:31
14
Blitt takket: 20 ganger

Tre ting legen fortalte .......................

Innlegg av sliten »

Jeg har en grei lege, vi sitter en times tid og lar skravla gå om dette og hint. Sikkert ikke alltid så greit for dem som sitter på venteværelset, men pytt pytt. Han er ikke glad i religion, skinner det gjennom, men i går begynte han plutselig å snakke om paranormale hendelser, og fortalte tre spesielle ting:

En. Han kommer fra et sted i landet der paranormale hendelser ses på som vanlige. Moren hans, som nå er død, fikk jevnlig besøk av avdøde slektninger, og de varslet uten å fortelle HVEM, at noen var ventet over. For eksempel viste moren til moren - bestemoren til legen - seg for henne, og sa at nå holdt de på å gjøre i stand på gården, rydde og vaske og ordne alt i stand, for nå kom det snart en ny gjest, en ny besøkende, som skulle flytte inn der. Legens mor gikk og lurte på hvem dette kunne være, for det var ingen sykdom i familien. En uke gikk, og så døde søsteren hennes. Og det var gjentatte slike syn, hvor det ble fortalt at de andre, som var der - gjerne på en gård - drev og gjorde i stand, for en ny tilreisende skulle komme.

To. På 1930-tallet var faren hans og to venner på elgjakt, det var få elger, og de fulgte etter en i tre dager før de fikk skutt den. Det var mange forlatte gårder i området, alle kjente alle, og de som hadde flyttet, lot gårdene sto ulåst, slik at jegere og andre kunne bruke dem til overnatting. De tre overnatter med elgslaktet. Så våkner de midt på natta av at et beist av en bikkje driver og uler og knurrer og bjeffer med skikkelig DYP røst ute på tunet, strir og herjer verre der ute. Og de tre snakker lavt sammen og er enige i at dette ligner 100 % på bikkja til dem som bodde der sist - men den bikkja var jo død? Og så begynner de å fryse på ryggen når de ser seg omkring. Hvorfor det? Hva er det elgjegere har med seg? Gevær? Jo da, men noe mer? Ammunisjon? Jo da, men HVA MER? YES! Elgbikkjer! Men tingen er at de fire-fem elgbikkjene de har med seg, de ligger midt på gulvet inne i det samme rommet som jegerne er - og snorker og fiser og puster tungt og er i dyp søvn, og hører ikke beistet som uler ute på tunet. Det blir rolig etter en stund, jegerne dormer av, og neste morgen når folk og bikkjer våkner, går de ut på tunet, hvor det er fin sporsnø, men det er ikke ett eneste spor av bikkje - og det har ikke snødd. De ser bare sin egen sti fra kvelden før.

Tre. Legen er tilsynslege ved et gamlehjem, og så forteller han meg at det er noe som skjer oftere enn jeg skulle tro, oftere enn at blir fortalt noe særlig om: Men sykepleierne og assistentene og legene snakker ofte om det rundt spisebordet eller også ellers, og det er ganske vanlig, sier han, at når en sykepleier kommer tinn til en svakelig gamling, så sier denne til sykepleieren/hjepepleieren at i dag trenger jeg ikke frokost, eller ikke å bli stelt - for de kommer og henter meg om en liten stund, eller de er underveis, de har sagt fra, eller de kommer om en halv time og henter meg, slekta mi, eller de kommer og henter meg, de som venter på meg, de var her i stad og fortalte det - forskjellige varianter av det. Og når så pleieren titter innom en halvtime eller time etterpå, sa legen - så var pasienten død. Og så så han på meg og avsluttet samtalen med å si at "så det er vel kanskje en trøst i det, at det er mulig at de kommer og henter oss over, ikke vet jeg, men det kan virke som om det er slik."
Antall ord: 681

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Tre ting legen fortalte .......................

Innlegg av Jeppski »

Alt dette kan forklares naturlig. Selv om det kan friste å sykemelde sin kritiske sans, vil den hjelpe deg i slike situasjoner.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Innlegg av helgemann »

sliten: Takk for din historie! Veldig spennende! :) Punkt nr 3, kjenner jeg meg godt igjen, da jeg har en nær slektning som jobber på et eldrehjem. Hun vet eksakt når en pasient kommer til å dø. Enten så sier pasienten det til henne. Eller beskjeden kommer via "klarbeskjed". Da vet slektningen at pesient kommer til å dø på denne slektningens vakt. Min slektning har også vært med på å våke over den døde, og i mange tilfeller, så kan den døende plutselig reise seg opp i senga, og si: "...ja, der kommer dem som skal hente meg...", eller "Åja, e det bare du, æ kommer snarte med dæ...". Og slektningen min har alle de gangene merket temperatur fall i hele rommet.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Den døende kan snakke med avdøde slektninger og vet selv når tiden nærmer seg, men jeg har aldri, og jeg har fulgt nær 100 pasienter inn i døden, opplevd noen som har "reist seg opp i sengen" eller gjort noe i nærheten av det.
Pasienten har normalt ikke engang krefter til å svelge eller endre sengeleie selv.
Antall ord: 63
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg har opplevd det, Arven. Og jeg har bare sittet ved ett eneste dødsleie!
Vil ikke gå i detaljer, for det var ingen hyggelig opplevelse, men det var snakk om en kreftpasient som lå på det siste. Vi hadde ikke hatt noen form for kontakt de siste to-tre døgnene, da h*n formelig spretter ut av senga i panikk (dødsangst). H*n skulle rømme, i den tro at bare h*n kom derifra, var h*n reddet. Det måtte tre voksne menn til for å få personen tilbake i senga.
Bare få timer senere var personen død.

Jeg tenker at når noen har krefter til å sloss bare timer før de dør, er det sikkert også noen som mobiliserer krefter til å sette seg opp i senga selv om de er enda nærmere døden.

Sliten: Takk for at du deler!
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har hørt om tilsvarende situasjoner, - spesielt når folk skal "reise videre".
Har selv hatt en opplevelse, der andre på forhånd visste at død for en slektning var på gang.
( endel år tilbake, før mobilens tid ).

Har og hatt "visshet" om at det nærmer seg for enkelte personer selv, - det er ikke en kjekk følelse,
men kan bare konstatere at det har stemt...

Har og blitt oppringt, - og skjønt at nå har "den personen" reist videre, - selv om det ikke engang var slekt som ringte.

Så at det er noe som skjer, er jeg meget overbevist om, og de 3 eksemplene ovenfor overasker meg derfor ikke....

Jeg kjenner også folk som jobber i helsesektoren, og har opplevet at pasienter har vissdt på forhånd at nå er det tid....
Eller fått varsel om at en pasient nå er død, - eller "reist videre".

Det er mange flere tilfeller av dette enn folk flest er klar over, men folk flest deler ikke , nettopp fordi andre som ikke opplever det samme, latterliggjør det som skjer.

Man forstår ikke dette før man opplever det selv.

A
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Arven »

Jeg legger meg flat
Antall ord: 4
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- - Tre ting legen fortalte .......................

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeppski skrev:Alt dette kan forklares naturlig. Selv om det kan friste å sykemelde sin kritiske sans, vil den hjelpe deg i slike situasjoner.

Alt dette kan også forklares paranormalt. Om du kunne friskmelde din åndelige sans, vil kunne være til stor hjelp for deg i slike situasjoner.

:P
Antall ord: 48
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- - Tre ting legen fortalte .......................

Innlegg av Arven »

Jeppski skrev:Alt dette kan forklares naturlig. Selv om det kan friste å sykemelde sin kritiske sans, vil den hjelpe deg i slike situasjoner.
Du får forklare det for oss da !
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Tre ting legen fortalte .......................

Innlegg av Jeppski »

Arven skrev:
Du får forklare det for oss da !
Ikke når du tar den tonen der frøken.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av Arven »

:roll:
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Arven, jeg har også sittet sammen med døende, men bare vært der sammen med to eller tre i dødsøyeblikket.. Jeg har heller ikke sett annet enn at de har bare sovnet inn i døden, eller pustet mindre og mindre til det var stopp, uten å si noe!
Men der har vært noen som jeg ikke var sammen med som slet veldig pga. store smerter osv. Har ikke hørt at de jeg jobbet med har akkurat fortalt at det er veldig vanlig at pasienten sier ifra at nå blir de hentet. Men har hørt noen få si at de er der og venter på dem. Man vet jo ikke om det er hallusinasjoner eller reelt. Men det må jo uansett være en god trøst!
Men veldig mange har dødd uventet, de har bare sovnet inn på natten, uten at noen var der, fordi de ikke var terminal, og derfor heller ikke hadde fastvakt hos seg. Og vi vet jo ikke hvordan disse hadde det. Men sansynligvis bare sovnet inn..
Er ikke noen fasit på dette, og jeg tror på de som forteller om andre opplevelser, enn det jeg selv har vært med på. Og jeg tror du har rett i at iallefall de aller fleste tilfeller foregår akkurat sånn du har opplevd det! Og så er det nok noen som opplever litt annet innimellom..
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links