Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn orb eller hva?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

En orb eller hva?

Innlegg av kristiane »

Foerleden ettermiddag ble jeg plutselig oppmerksom på noe underlig her hjemme.
På en av veggene på stua har jeg en lysestake,men denne var ikke tent enda det hadde blitt mørkt ute. Bare et taklys brant. Ingen andre lamper.
Rett over denne vegg-lysestaken befant det seg et eller annet litt mindre enn en asjett i diameter,ujevnt sirkelformet,gulgrå lysende med en slags skygge inni. Denne beveget seg fra side til side,i et mønster som var nærmest "dansende" i buede bevegelser fra side til side. La merke til at bevegelsene dessuten var ujevne,da denne plutselig forflyttet seg litt lengre til ene siden i sin "dans på veggen".
Jeg begynte å undersøke om noe utenfor eller noe i dens nærhet skyldtes dette,men fant absolutt ingen forklaring. Det som også var helt snålt var at da jeg stilte meg opp for å ta bilde av denne med telefonen min,stoppet den liksom litt opp og sto omtrent stille mens jeg fokuserte og tok bilde,for deretter å starte opp på den egenartede måten å bevege seg på,så snart jeg senket armene. Denne merkeligheten var på veggen i ca.45 minutter før den forsvant. Må få sønnen min til å hjelpe meg å legge inn bildene av denne i morgen når han kommer hjem,for dette må dere se. Dette skjønner jeg ikke hva er!
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- En orb eller hva?

Innlegg av Asbjørn »

Første tanke ( som kan være helt ute på feil jorde ) :

Kan det ha stått et glass, en kopp, en vase, eller evt et tefat med vann / væske i .. slik at lyset fra taklampa har blitt reflektert ?

Spesielt med at den "danset", før du skulle ta bilde, - da gikk du kansje vekk fra et bord eller lignende ?

Ting som bør vurderes, - siden det somregel er de logiske årsaker man bør sjekke først...

mvh Asbjørn
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- En orb eller hva?

Innlegg av galaxy - sluttet »

kristiane skrev:Foerleden ettermiddag ble jeg plutselig oppmerksom på noe underlig her hjemme.
På en av veggene på stua har jeg en lysestake,men denne var ikke tent enda det hadde blitt mørkt ute. Bare et taklys brant. Ingen andre lamper.
Rett over denne vegg-lysestaken befant det seg et eller annet litt mindre enn en asjett i diameter,ujevnt sirkelformet,gulgrå lysende med en slags skygge inni. Denne beveget seg fra side til side,i et mønster som var nærmest "dansende" i buede bevegelser fra side til side. La merke til at bevegelsene dessuten var ujevne,da denne plutselig forflyttet seg litt lengre til ene siden i sin "dans på veggen".
Jeg begynte å undersøke om noe utenfor eller noe i dens nærhet skyldtes dette,men fant absolutt ingen forklaring. Det som også var helt snålt var at da jeg stilte meg opp for å ta bilde av denne med telefonen min,stoppet den liksom litt opp og sto omtrent stille mens jeg fokuserte og tok bilde,for deretter å starte opp på den egenartede måten å bevege seg på,så snart jeg senket armene. Denne merkeligheten var på veggen i ca.45 minutter før den forsvant. Må få sønnen min til å hjelpe meg å legge inn bildene av denne i morgen når han kommer hjem,for dette må dere se. Dette skjønner jeg ikke hva er!

Heisann!

Det med orber er ikke så mystisk som man skal ha det til det er nemlig mange som har begynt og se dem i ny og ned med øynene, det er kanskje ikke rarere enn at vi vet at vi har en farge-aura som er energien vår, men pokker om vi får til og se den med øynene, men noen får det til ! At noen ser det i ny og ned har kanskje noe med og gjøre hvilken frekvens orben vibrerer eller dimensjonden er i og hva får og og se av frekvenser med øynene ???
ikke vet jeg men hvorfor ser noen spøkelser og andre ikke fx . . . og noen ganger er de synlig og andre ganger ikke .. :)

http://www.youtube.com/watch?v=1PuMWycAv-I
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- En orb eller hva?

Innlegg av Tyrell »

Nei orber er ikke så mystisk som man skal ha det til når det man filmer viser seg å være insekter,Ratu Bogus ville vel kanskje vært et mer dekkende navn på denne guruen :D
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - En orb eller hva?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Tyrell skrev:Nei orber er ikke så mystisk som man skal ha det til når det man filmer viser seg å være insekter,Ratu Bogus ville vel kanskje vært et mer dekkende navn på denne guruen :D

Den karen her ser det ut som ja :)
Ratu Bagus
men insekter? hm

http://www.rawlovelife.com/shaking-meditation/
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2013 13:11
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

Jeg og min samboer var for ett par dager siden å tok bilder i leiligheten vi bor i. skrudde av alt av lys å begynte å knipse. Endte opp med at vi fikk mye orber, små lyse streker. vi tok alltid bilder av samme plasse 2-3 og kansje 4 ganger. ene orben var på forskjellige plasser for hvert bilde. Men den orben så skilte seg mest ut var den som var bak meg. En blå å klar tydelig orb, zommet vi inn på dennen orben ligner den på et øye. Så jeg undrer hvem eller hva dette er.. kansje noen av dere vet?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - En orb eller hva?

Innlegg av Bearchild »

elzenthus skrev:Jeg og min samboer var for ett par dager siden å tok bilder i leiligheten vi bor i. skrudde av alt av lys å begynte å knipse. Endte opp med at vi fikk mye orber, små lyse streker. vi tok alltid bilder av samme plasse 2-3 og kansje 4 ganger. ene orben var på forskjellige plasser for hvert bilde. Men den orben så skilte seg mest ut var den som var bak meg. En blå å klar tydelig orb, zommet vi inn på dennen orben ligner den på et øye. Så jeg undrer hvem eller hva dette er.. kansje noen av dere vet?
Forklaringen er sannsynligvis at dere slo av lyset. Da vil blitsen (naturlig nok..) lyse opp alt av svevestøv og gi fantastiske orbiser! ;)
Hvis man tar bilder på et sted man mener det er noen spennende energier og håper å få fanget noe "spesielt"; ikke bruk blits.
Antall ord: 149
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
11

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

ja det va min første tanke også. men denne blåe orben var så unik, og mange som har sett bilde har reagert på akkurat den orben. men skal ikke si at du har feil heller :-)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - En orb eller hva?

Innlegg av lighteren »

elzenthus skrev:ja det va min første tanke også. men denne blåe orben var så unik, og mange som har sett bilde har reagert på akkurat den orben. men skal ikke si at du har feil heller :-)
vis oss bildet da.
Antall ord: 43
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
11

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

skal få det fikset iløpet av morgen dagen :-)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
11

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

beklager for at det tok slik tid, fult opp idag. men her er da bildet me orben eller hva d nå en er :-)

http://s1295.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

- En orb eller hva?

Innlegg av Bearchild »

Holder fortsatt en knapp på støv jeg. :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
11

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

er i din fulle rett å gjøre det :-) jeg synes den skiller seg ut pga at den ser ut så ett øye :) bilde som ble tatt før og etter det bilde er det ingen ting på, så hvist det hadde vært støv ville det vell dukket opp da og? men skal ikke si imot dere, har ikke så mye erfaring i akkurat dette me orber å slikt.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

- En orb eller hva?

Innlegg av Bearchild »

Hva mener du med "skiller seg ut"?
Skiller seg ut fra andre "orber"? Du må gjerne vise noen eksempler på hva som gjør den spesiell? :)
Det er ikke for å være vanskelig, men hvis man mener noe er spesielt og annerledes er det fint å kunne vise til eksempler som underbygger det man mener så man har et sammenligningsgrunnlag.

Støv er jo små svevende partikler som beveger seg konstant. Så hvorfor skulle man få det på alle bilder? Hadde du derimot tatt 3-4 bilder på samme sted med noen sekunders mellomrom og denne orben viste seg på samme sted på alle bildene, da kunne man kanskje lurt på om det var "noen" som sto og stirret deg i ryggen.. ;)
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
11

- En orb eller hva?

Innlegg av elzenthus »

jeg og di andre jeg har vist den til synes den skiller seg ut for at det ser totalt ut så ett øye. Men jeg har ikke peiling på slikt. så jeg legger meg flat jeg. du har helt sikkert rett.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links