Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLyder, uforklarlige hendelser og annet.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sayas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2013 04:46
11

Lyder, uforklarlige hendelser og annet.

Innlegg av sayas »

Først ut, hei alle sammen! Vært her en stund og lest, men tok aldri det til meg å registrere meg før nå :roll:

Nå, jeg har opplevd, samt. hørt historier om nettopp Gjenferd og hjemsøkelser, så jeg vil dele dette med dere for litt diskusjon og forklaringer.. Jeg er selv ikke helt 100% overbevist om dette er virkelig eller om det har sine naturlige forklaringer, men jeg har grodd en interesse i å lese og spekulere om dette.

Først ut er i det gamle huset jeg bodde i for ett par år siden. Huset var på det tidspunkt ikke mer enn ca 30 år gammelt, og har ikke vært noen tidligere hus på tomta. Det jeg fikk vite derimot, var at forrige eier hadde en kone som døde på soverommet av naturlige årsaker 10 år før vi flyttet inn. Det jeg har opplevd innebærer 1: Dør i kjeller inn til matlagringsrom som helt av seg selv åpner seg, selv om vi har lukket døren ordentlig, og prøvd å dytte den opp uten å bruke håndtaket. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger dette har skjedd, og min far kan også bekrefte at dette har skjedd flere ganger, men at det ikke var så mye å tenke på.

2. Det var en sen kveld jeg var alene hjemme, og satt på min PC i 2 etg. Jeg var 100% sikker på at det ikke var noen andre i huset, da mine foreldre var ute for kvelden. Jeg fikk plutselig en følelse at jeg skulle ta av meg hodetelefonene jeg hadde på meg av en eller annen grunn, for så å høre tydelige fottrinn i trappen. Mildt sagt så ble jeg skrekkslagen, da jeg kun kunne tenke meg at det enten var ett gjenferd eller tyver i boligen. Tiden gikk litt, før jeg tok mot til meg og undersøkte saken. Det var ingen i huset eller utenfor, men det jeg så når jeg kom ned i stuen i 1 etg. var spesielt. Der så jeg ett hus, ikke mer enn 100-150 meter unna, i full fyr. Brannvesen og politi var på området, så jeg fant ikke trangen til å styrte til stedet, men stod der en god stund for å la det synke inn. her er en link til lokalavisa som dekker denne brannen: http://www.budstikka.no/nyheter/mor-25- ... -1.3429598

Jeg fikk senere vite at dette ble til en dødsbrann, og jeg har til dags dato fortsatt følelsen at de trinnene jeg hørte var den gamle fruen, som ville advare meg om dette.

Nå til en historie en norsk kjenning av meg fortalte for noen dager siden.. Han bor på en gård i midt norge, og har hørt/sett siden de flyttet inn, ett gjenferd på gården og gjordet rundt. Han forteller at dette var en britisk soldat fra andre verdenskrig (hans eks-kjæreste hadde en evne til å kommunisere med denne skikkelsen), og at han hadde i oppgave å ta imot leveranser fra helikoptere på gjordet. Han hadde da dødd av en flokk ulver, som angrep han. Han var motvillig til å si sitt navn eller detaljer rundt krigen, og som oftest forsvant hvis man spurte for mye. Min venn forteller at han gjevnlig ser denne skikkelsen rundt omkring på eiendommen, og at det er en lysegrå/hvit "røyk" som omringer han. Jeg har ikke gjordt mye research på om denne delen av norge hadde mye aktivitet fra britiske styrker, men utifra det han har fortalt så virker dette sannsynlig fra mitt ståpunkt.

Det jeg nå har tenkt til å gjøre er å dra opp dit til våren, og prøve å se om jeg kan se denne skikkelsen. Utifra det jeg har blitt fortalt så er denne soldaten ikke ondsinnet, og har ikke mye problem med å bli kontaktet.

Så hva er deres syn på sakene jeg har lagt fram her? Jeg ønsker å høre hva dere kan mene, og alle innspill takkes :)
Antall ord: 673

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Lyder, uforklarlige hendelser og annet.

Innlegg av jeditrond »

At den britiske soldaten ble drept av en ulveflokk høres usannsynlig ut og helikoptre var ikke i bruk i Norge under annen verdenskrig. Forsyninger kom pr fallskjermdropp vanligvis og da langt pokker i vold ute i ingensteds. Men at det kan være en soldat som går igjen er ikke usannsynlig.

Det du opplevde i det gamle huset kan ha vært konen til forrige eier som gikk sine vanlige runder til matbod o.l., ikke noe mer muffens enn det :)
Antall ord: 83
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sayas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2013 04:46
11

- - Lyder, uforklarlige hendelser og annet.

Innlegg av sayas »

jeditrond skrev:At den britiske soldaten ble drept av en ulveflokk høres usannsynlig ut og helikoptre var ikke i bruk i Norge under annen verdenskrig. Forsyninger kom pr fallskjermdropp vanligvis og da langt pokker i vold ute i ingensteds. Men at det kan være en soldat som går igjen er ikke usannsynlig.

Det du opplevde i det gamle huset kan ha vært konen til forrige eier som gikk sine vanlige runder til matbod o.l., ikke noe mer muffens enn det :)
Historien om den britiske soldaten er som sagt kun en historie en venn har fortalt meg.. Jeg har ikke sett eller kontaktet gjenferdet han prater om.

Jeg kan også tro at det var kona til forrige eier som gikk igjen, men jeg bodde i huset mange år, og det er kun en gang det har hendt noe annet enn den døren i kjelleren.

Og kanskje en annen ting jeg har opplevd selv også. Dette var i min eks-kjærestes hus, langt ut på bygda. Jeg har ikke mye info om huset eller beliggenheten, men både eksen og søstra hennes sier begge de har sett en person kledd i hvitt sent på natta. Jeg har også skimtet en person, men la ikke for godt merke til denne, da jeg trodde det var faren deres som skulle på do eller spise noe. Det var først dagen etter jeg fikk vite at ingen andre enn jeg var våken på den tiden, og at det var noe som hadde blitt sett flere ganger. Eksen min sa også at en gang hun så den, så var hun såpass trøtt at hun også trodde det var faren hennes, men når hun spurte hvorfor han var oppe på den tiden av døgnet, forsvant skikkelsen.

Når jeg tenker over det så har jeg opplevd en god del ting som KAN bli tolket som gjenferd, men igjen, har ikke virkelig sett dem ordentlig...
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2010 17:31
14
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av sliten »

"I følge NINA er det funnet kun ett enkelt tilfelle i Norge der et menneske synes å være drept av ulv, og det var i år 1800."

Så at det var en hel flokk av dem som gikk på en soldat under krigen - jeg tror nok at ulvehaterne i Hedmark ville slått det relativt STORT opp hvis det hadde vært noe i det.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Det kan være konen bare var innom en liten tur, at hun ikke går igjen fast :)

Det er ikke så ofte man ser de som er på besøk, som oftest er det en følelse av å ikke være alene og evt. lukt/ små temperaturforandringer. Men kanskje man kan øve seg til å se dem, inntil videre ser ikke jeg stort heller, bare merker nærvær :)
Antall ord: 69
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links