Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

kirsti skrev:En avdød slektning.. Hvor er isåfall hans status.. eller...hvordan kan han holle sin hånd rundt deg...han kan jo ikke styre sjebnen.. "han" ...Hvorfor hjelper ikke alle slekninger til når noe sjer da?
Det hørtes litt rart ut... men har ingen bedre forklaring selv... Hvem er det som bestemmer sjebnen?
Skjebnen, eller hva du skal gjennomgå i dette livet av leksjoner, har du vel bestemt selv før du ble inkarnert. Men det er da ikke noe problem å rote seg vekk fra stien om man vil det. Man har jo sin frie vilje. Slik kan det, grunnet dine og andres valg, oppstå situasjoner som kan avslutte livet ditt før tiden. Du får i gave, en ekstra sjanse til å pelle deg inn på veien din igjen.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Skjebnen, eller hva du skal gjennomgå i dette livet av leksjoner, har du vel bestemt selv før du ble inkarnert. Men det er da ikke noe problem å rote seg vekk fra stien om man vil det. Man har jo sin frie vilje.
Men da skjønner ikke jeg poenget med at alt er planlagt før man blir født, hvis det er sånn at vi har vår frie vilje.. noe jeg tror og håper vi har. Eller har vi vår frie vilje innenfor visse begrensninger? :?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Betyr det at vår frie vilje bare er negativt og bare kan bidra til å rote oss vekk fra stien? Og at hva som skal sje i livet egentlig altid er bestemt til en lykkelig slutt..vi er bare så fryktelig gode til å rote oss vekk?! og hvordan forklares da når andres frie vilje bidrar til å "viske" vekk stien til andre?
Antall ord: 62
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

kirsti skrev:Betyr det at vår frie vilje bare er negativt og bare kan bidra til å rote oss vekk fra stien? Og at hva som skal sje i livet egentlig altid er bestemt til en lykkelig slutt..vi er bare så fryktelig gode til å rote oss vekk?! og hvordan forklares da når andres frie vilje bidrar til å "viske" vekk stien til andre?
Neida kirsti, du går bare inn på en ny sti som fører deg mot et annet mål enn det du opprinnelig hadde - eller kanskje en omvei til målet du opprinnelig hadde.
Antall ord: 99
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

larsrolle skrev:
kirsti skrev:Betyr det at vår frie vilje bare er negativt og bare kan bidra til å rote oss vekk fra stien? Og at hva som skal sje i livet egentlig altid er bestemt til en lykkelig slutt..vi er bare så fryktelig gode til å rote oss vekk?! og hvordan forklares da når andres frie vilje bidrar til å "viske" vekk stien til andre?
Neida kirsti, du går bare inn på en ny sti som fører deg mot et annet mål enn det du opprinnelig hadde - eller kanskje en omvei til målet du opprinnelig hadde.
Helt enig med Lars på den der !

I et menneskes liv, er det visse "hovedoppgaver" som skal gjennomføres.
Og disse kommer du til, uansett hvilke krumspring du gjør.


Se på det som en storby, hvor du hele tiden går nordover.

Hvilke gater du velger er opp til deg,
om noen sperrer den ene gata for deg, velger du en annen.

Men den jernbanelinja som går øst/vest igjennom byen må du passere.
Om det er i sosse-strøket, eller i slummen du passerer, spiller ingen rolle, du må forbi for å komme til nordenden av byen.

Og når du når nordenden er du fremme...

gav det "bildet" deg noe sens i oppfatningen av dette ?

A
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Anette skrev:
Skjebnen, eller hva du skal gjennomgå i dette livet av leksjoner, har du vel bestemt selv før du ble inkarnert. Men det er da ikke noe problem å rote seg vekk fra stien om man vil det. Man har jo sin frie vilje.
Men da skjønner ikke jeg poenget med at alt er planlagt før man blir født, hvis det er sånn at vi har vår frie vilje.. noe jeg tror og håper vi har. Eller har vi vår frie vilje innenfor visse begrensninger? :?


Hei anette! :D La meg prøve å forklare: Du har valgt på forhånd hvilke utfordringer du skal møte, men du har din frie vilje på hvordan du takler den situasjonen.

To eksempler: Du har på forhånd valgt at du skal bli vitne til mishandling av et barn. Situasjonen oppstår, og du har dine frie valg. Du griper inn, står på, og får barnet ut av situasjonen. Toppkarakter. Eller, du rister sørgmodig på hodet og beklager deg over hvor ille det har blitt i verden. Du stryker.
Eksempel 2. En venn av deg gjør eller sier noe som sårer deg forferdelig. Denne situasjonen har dere sammen bestemt før dette livet. Situasjonen kommer og du har dine frie valg. Din venn er oppriktig lei for hva han har gjort og ber om tilgivelse. Du sier du ble såret men er sterk nok til å bøye deg og prøve igjen. Toppkarakter! Du står steilt på ditt og sier du ikke vil ha no mer med vedkommende å gjøre, unnskyldning ikke akseptert; Du stryker så det synger etter på den oppgaven...


Håper du forsto meg nå? Hva du kommer ut for er bestemt på forhånd, mens hvordan du takler det, bestemmer du underveis.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

OK Leah, den forklaringa kjøper jeg :wink:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patsy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Apr 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Patsy »

er jeg helt utpå jordet når jeg tror at absolutt alt er forhåndsbestemt..? av "noe"? uten å tenke over det tenker jeg alltid at jaja, det var jo meningen at dette skulle skje... hmm..
Antall ord: 35
..:: Ikke prøv å vær noen du ikke er ::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Anette skrev:OK Leah, den forklaringa kjøper jeg :wink:

Kult!! Søt avatar forrestn!


Og Patsy? Ja det tror jeg også men jeg tror på en måte at det er du selv som har bestemt det!


Og når man stryker på en oppgave, som jeg nevnte tidligere, blir du dømt for det... Men jeg tror det er du selv som dømmer også for det meste :)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patsy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Apr 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Patsy »

[quote="Leah]

Og Patsy? Ja det tror jeg også men jeg tror på en måte at det er du selv som har bestemt det!


Og når man stryker på en oppgave, som jeg nevnte tidligere, blir du dømt for det... Men jeg tror det er du selv som dømmer også for det meste :)[/quote]

hvordan kan man selv bestemme/dømme det?
Antall ord: 66
..:: Ikke prøv å vær noen du ikke er ::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Patsy skrev:er jeg helt utpå jordet når jeg tror at absolutt alt er forhåndsbestemt..? av "noe"? uten å tenke over det tenker jeg alltid at jaja, det var jo meningen at dette skulle skje... hmm..
Hehe, helt ute på feil jorde... som jeg pleier å si...

Det er jo en tro's sak, da.

Personlig tror jeg at det er visse ting som en SKAL gjennom, mens andre ting er "frie".

"jaja, det var meningen..." kan lett føre til sløvhet, da "alt skjer uansett hva jeg gjør.
"Om jeg ligger hjemme på sofaen og driker øl, eller er ute i bush'en og hjelper til med redningsarbeid, så spiller det ingen rolle, det var jo meningen...."

Personlig hadde jeg og den "tankegangen" tidligere, men har måttet moderere meg på det, ja. ( uten å gå nærmere inn på det).

Men som nevnt over ; VISSE TING ER MENINGEN - Uansett !
MEN RESULTATET ( Din respons) kan diskuteres!

Asbjørn. psv
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Er enig at en sånn alt-er-forhåndsbestemt-holdning kan gjøre deg litt lat...Eller det kan gjøre at du ikke orker gripe tak i problemer å ordne opp. Jeg lider litt av dette kan man si... Jeg er klar over det selv,prøve å ta meg selv i nakken nå.
Men det er jo en god forklaring/unskyldning på hvorfor vi for eksempel tar noen gale valg i livet. Det må jo finnes en forklaring på hvorfor vi gjør de valgene vi gjør, må det ikke det? Hvorfor gjør vi ting vi vet ikke er bra? Er vi så dumme...neida, det er skjebnen...hehe. Jeg liker håper og tror at alt skjer av en grunn og med en hensikt.
Antall ord: 128
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Er enig at en sånn alt-er-forhåndsbestemt-holdning kan gjøre deg litt lat...Eller det kan gjøre at du ikke orker gripe tak i problemer å ordne opp. Jeg lider litt av dette kan man si... Jeg er klar over det selv,prøve å ta meg selv i nakken nå.
Men det er jo en god forklaring/unskyldning på hvorfor vi for eksempel tar noen gale valg i livet. Det må jo finnes en forklaring på hvorfor vi gjør de valgene vi gjør, må det ikke det? Hvorfor gjør vi ting vi vet ikke er bra? Er vi så dumme...neida, det er skjebnen...hehe. Jeg liker håper og tror at alt skjer av en grunn og med en hensikt.
Antall ord: 128
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Binah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 22 Mai 2005 13:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Binah »

Fordi vi ikke lenger har kontakt med kjernen i oss selv, vi har glemt vår opprinnelige oppgave her på jorden. Hadde vi vært bevisste vår oppgave, hadde vi satt alt inn på å utføre den, og bli ferdige med det jordiske livet.
Vi lar egoet og driftene overta, mens bevisttheten skrumper inn.
Vi hadde nok ikke trengt disse diskusjonene hvis vi hadde satt alt inn på å øke bevisstheten vår.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Patsy skrev:[quote="Leah]

Og Patsy? Ja det tror jeg også men jeg tror på en måte at det er du selv som har bestemt det!


Og når man stryker på en oppgave, som jeg nevnte tidligere, blir du dømt for det... Men jeg tror det er du selv som dømmer også for det meste :)
hvordan kan man selv bestemme/dømme det?[/quote]



Du legger selv i stor grad opp til hvilke oppgaver du skal ha her i livet, tipper jeg, og vurderer selv etterpå hvor godt du glarte å gjennomføre jobben. Om du trenger en skoletime til på samme tema, eller om du kan gå videre til neste kapittel i boka... Eller om du kanskje til og med er ferdig med hele læreboka og kan slippe å inkarneres flere ganger.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links