Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderRusseren

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Huggeren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2010 22:12
14

Russeren

Innlegg av Huggeren »

Jeg sitter sammen med en kamerat og har netteopp fortalt storryen om min onkel som kom tilbake,da fikk jeg en spøkelse historie av han.Han kommer i fra nord norge
og der har bestemoren et hus i Tømmervika.han har bodd nesten hele livet sitt i bergen men reiser en skjelden gang til tømmervika fo å besøke bestemoren sin.Han skulle en dag ned i kjelleren for å hugge ved mens bestemoren var på kjøkkenet i andre etasjen.han var kommet ned i kjelleren ok fikk en følelse av at han ikke var aleine så snur han seg rolig rundt for å se om det var andre der og får et sjokk da han ser at det står en mann i trappen,hårene på kroppen reiste seg umiddelbart med total gåsehud,han var stiv av skrekk og måtte gni seg flere ganger i øynene for han trodde han så syner og bøyer seg ned,plukker opp veden som han hadde hugget,tenkte ikke mere på det han såg.Der kommer han inn på kjøkkenet til bestemore og sitter seg ned,bestemoren ser at han ikke var seg sjøl og spurte omk det var noe gale og om han hadde sett noe,ja sa han stammende,kom bort til meg og sett deg skal jeg fortelle deg noe sa bestemoren for det du har nå sett trenger du ikke å være red for.
Var det en mann i svart bukse og hvit genser du så,ja sa han.Han har jeg kjent i 40 år sa bestemoren og er helt ufarlig.Bestemoren forteller at her som hustet står i dag har det vert på 17 hunre tallet hval kokeri hvor det endte med konflikt mellom spanjoler og portugisere og endte med mange døde.Dette er jo nær russer grensen og sansynelig hadde de arbeidere fra russland for bestemoren sier at han er en russer,det er nærmeste forklaringen bestemoren har og at bestaemoren forteller nøyaktig hvordan gjenferden var kledd og så ut til sitt barnebar som var på besøk den sommern,stemte helt overens med det barnebarnet hadde sett uten at han på forhond hadde fortalt bestemor sin opplevelse i kjelleren
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Russeren

Innlegg av Arven »

Artig historie.

Problemet med slike historier er at de blir litt mindre troverdige enn om du hadde opplevd dette selv. De har en egen evne til å få ting både lagt til
og trukket fra, slik at den gjerne får en større wow faktor enn den i utgangspunktet hadde.
Om han opplevde det slik han fortalte deg vet bare han, men jeg tviler ikke på at han opplevde noe.

Også har jeg lyst til å gi deg et lite råd. Lag litt avsnitt og gi innleggene dine mer luft. Da blir de lettere for oss andre å lese ;)
Antall ord: 99
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Russeren

Innlegg av Borte.. »

Vandrehistorier er jo alltid kos :)
Antall ord: 5

Link:
BBcode: