Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelses dyr!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2011 17:00
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

Spøkelses dyr!

Innlegg av Ghosty »

jeg og broren min har mange ganger sett no som kanskje er vår føste katt sitt gjenferd.
den kommer på vinduet og vil inn, vi slipper den inn og ingen katt der da vi åpner døra.
den var bare noen måneder gammel.
men den går igjen
Antall ord: 51
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Svartepus »

Hvis den er død og dere vet den går igjen, hvorfor lukker dere opp døren til den hele tiden?

Og et lite tips: signaturteksten din er feil. Det grammatisk korrekte er "There is no place that a skeleton can't walk!"
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Bearchild »

Ghosty skrev:jeg og broren min har mange ganger sett no som kanskje er vår føste katt sitt gjenferd.
den kommer på vinduet og vil inn, vi slipper den inn og ingen katt der da vi åpner døra.
den var bare noen måneder gammel.
men den går igjen
Dere ser den i vinduet og går for å slippe den inn? Eller slipper dere den inn døra og så forsvinner den? Eller.. slipper dere den inn vinduet før dere åpner døra og den blir borte? :dontknow
Gjenferd er forøvrig kjent for å ikke måtte åpnes dører for. ;)
Antall ord: 105
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Nattstjerne »

Ja det går ann att dyr går igjen.Ifjor hadde jeg en hund her som jeg tidligere passet da den levde.Hver morgen klokka 06 i 3 mnd våknet jeg av at den hoppet opp i sengen min og begynte å krafse.Dette ble fryktelig plagsomt og jeg bestemte meg for å gjøre noe med det.Siden jeg selv ikke klarer å føre sjeler over så kontaktet jeg engelen Gabriel og han kom og tok med seg Sikkan over dit hun skulle være.Senere drømte jeg at min avdøde venn lekte med henne i drømme så da visste jeg hun var "hjemme" og siden har det vært stilt.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av lighteren »

:laughing
Antall ord: 0
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av helgemann »

Dyr kan gå igjen! Det har vi bevis på, på hytta. Der en tysk soldat viser seg sammen med en schäfer hund. Dyr har sjel på lik linje som oss mennesker. Kan jo tenkes at den bare vil se til dere?

Vet ikke hva som går av lighteren.... :roll:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av lighteren »

Bilde

stå på helgemann.
Antall ord: 3
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av xyrea »

Hva som går av ham? Vi kan jo ta den diskusjonen i krangletråden hvis du ikke skjønner det ,)
Antall ord: 21
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dr. Wannacut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2009 22:18
15
Blitt takket: 1 gang

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Dr. Wannacut »

Er jo flere historier, samt legender om dyr som går igjen.

Hunden fra Baskerville av Sir Arthur Conan Doyle er visstnok basert på historien om Richard Cabell of Buckfastleigh som drepte sin kone i sjalusi engang på 1600 tallet. Richard skal senere ha blitt drept av konas trofaste hund, som den dag i dag skal hjemsøke Cabell-familien. England har jo også lang tradisjon med svarte spøkelseshunder etter det jeg har lest.

Er jo mange flere historier/legender om "djevelhunder" som feks en hendelse i kirken i Blythburg kirken i 1577. En svart hund skal etter historien ha løpt nedover midtgangen i kirken under et tordenvær, historien vil ha det til at to personer som satt og bad skal ha falt døde om. Hunden etterlot seg spor på kirkedøra før den forlot åstedet som man kan se den dag i dag.

Spor fra legenden:
Bilde
Antall ord: 152
Er det en ting jeg ikke er redd for så er det at verden går under i morgen. For husk, i Australia feks, er det jo allerede morgen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Prismia »

Katta til ei venninne gikk igjen. I et par uker etter katta døde kunne venninna mi høre katta på kjøkkenet men hun så den aldri. Hun hørte at den mjauet, hoppet opp og ned fra vinduskarmen og de andre lydene hun hadde pleid å lage. Favorittrommet til katta var kjøkkenet, og disse lydene kunne venninna mi høre like ofte som før katta døde, hun gikk inn på kjøkkenet for å se flere ganger men så aldri noen katt der. Hun hørte tydelig at det var hennes egen avdøde katt. Men lydene ble borte etter et par uker :kosepus
Antall ord: 106
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Heksepusen »

Dyr kan på samme måte som mennske gå igjen. Har selv bod på et sted der det gikk igjen en hvit katt, den elsket å være på kjøkken. Jeg er kattealergikker så hvis den hadde hvert i høyst løevende livet hadde jeg jo reagert på den, hunden vi hadde på den tiden ver ikke glad i katter helelr og ikke en gang han reagert på pus som hadde fast plass under vedovnen. Hvorfor den var der det vet jeg ikke.

ellers så har man jo div historier i bydehistorien til norge om gjenganer som er dyr.
Antall ord: 100
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Spøkelses dyr!

Innlegg av Kiara »

Jeg har jo fra tid til annen misstenkt at vi har besøk av en usynlig katt, eller flere her.. ;) Har sett skyggen av at den gikk under salongbordet. Trodde da det var en av de to levende kattene våre, men de var ikke der..

I går kveld trodde jeg at hunden var ute,, noe hun ikke var,, så jeg skulle se om hun ville inn. I det samme jeg åpner utgangsdøra, så hopper en skygge ned fra kjøkkenvinduet, sånn som kattene våre pleier å gjøre når de sitter der, og vil inn. Men begge kattene våre var allerede inne.. det visste jeg!

Iallefall så tenkte jeg som jeg pleier når jeg ser skygger.. altså lurer på om jeg bare så feil..
Men gammelkatten vår, han reagerte som om der var noen. Først var han på tur å hoppe opp på pleddet sitt i sofaen, men bråombestemte seg, som om det var opptatt! Han gikk fornermet å satte seg på gulvet foran tv, og så missfornøyd ut. Så så vi at han begynte å følge med på noe som beveget seg rundt omkring, både på gulvet og oppi lufta.. Der var ingenting som vi kunne se.. Men han fulgte tydeligvis med på noe som beveget seg ganske raskt! Så tok en stund før det roet seg, og han kunne slappe av..
Jeg antar at det er en av gammelpusene som var på besøk.. :D
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links