Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan en hjelper, hjelpe deg fysisk i en situasjon??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Feel skrev:Jeg vet at hjelperne kan hjelpe rent fysisk. Det hendte min lille bror.

Han skulle krysse en fire felts veg.

Alt ved denne opplevelsen skaper spørsmål.
Hvem hjalp broren min?
Hvem var den gamle damen og hvorfor så moren min ikke henne?
Hvorfor fikk jeg samme reaksjon som min bror?
Jeg kan uten videre si at din bror har STERKE Hjelpere...
At DU så denne gamle damen (som mest sannsynlig var en Hjelper), og dermed tok det med ro, gjorde at de andre fikk gjordt "jobben sin" - Du skulle ikke være med i amb...

At du hadde samme reaksjon som din bror ?
Kan være samme Hjelperen som grep inn, ovenfor dere begge.
( virker denne metoden,så klart jeg bruker den på flere...)

Asbjørn
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Feel skrev:Jeg vet at hjelperne kan hjelpe rent fysisk. Det hendte min lille bror.

Han skulle krysse en fire felts veg. Bilen nærmest stoppet for han, men det gjorde ikke bil nr. 2. Like før bilen traff han, kjente han et dytt i ryggen. Han fløy avgårde og landet i asfalten.
Legene mente at et under hadde skjedd. Broren min fikk bare noen skrubb sår! Hadde bilen truffet han litt anderledes hadde han ikke hadd en sjanse til å overleve (mente de!)
Noe av det samme skjedde med meg i dag :? Jeg gikk i byen hadde dårlig tid skulle rekke bussen, jeg kikker kjapt over veien og legger ikke merke til en buss som kommer i en stooor fart. Jeg tok et skritt ut i veien og det var som om jeg ble pushet på plass på fortauet av en sinnsykt energi på fortauet :shock:
Skal aldri gå over veien uten og se meg skikkelig for!!!


Roy A
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patsy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Apr 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Patsy »

men hvorfor er det så mange uskyldige som dør ? f.eks flodbølgen? ingen som viste om den, så de hadde jo ikke "fri vilje". burde ikke hjelperne ha hjulpet dem også? hmm.. *skjønner ikke helt*
Antall ord: 38
..:: Ikke prøv å vær noen du ikke er ::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Patsy skrev:men hvorfor er det så mange uskyldige som dør ? f.eks flodbølgen? ingen som viste om den, så de hadde jo ikke "fri vilje". burde ikke hjelperne ha hjulpet dem også? hmm.. *skjønner ikke helt*
Nei, det er det faktisk MANGE som ikke gjør.

Men det er nok visse grunner for dette, som vi ikke kjenner til.
Det er den ENESTE forklaringen jeg kan tenke meg, som kan gi en viss "sens"...

Blandt annet så har vi visse grunnregler i naturen som vi ikke kan endre sånn uten videre.
Se for eksempel på næringskjeden ; ( Tenker nå IKKE på mennesket, det er dog noe spesielt i den sammenheng ).

Ville dyr ; Noen er planteetere, andre er rovdyr.
Bakterier, noen er nyttige for oss, andre plager oss.
osv
osv Du finner helt sikkert ørten eksempler selv.

Dette er "regler og lover" som naturen selv har bestemt, og som vi ikke har styring på. Selv om vi prøver....

Noen ting bare MÅ vi akseptere, andre ting kan vi prøve å gjøre noe med.

Ps; Kan jo hende hjelperene IKKE HADDE LOV å gripe inn ?

Asbjørn.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patsy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Apr 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Patsy »

kanskje de ikke hadde lov nei.. siden flodbølgen er noe fra naturen liksom... hmm.. *tenke litt mere på*

men hva med andre uskyldige som dør i for eksempel skytedramaer?
Antall ord: 31
..:: Ikke prøv å vær noen du ikke er ::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Patsy skrev:kanskje de ikke hadde lov nei.. siden flodbølgen er noe fra naturen liksom... hmm.. *tenke litt mere på*

men hva med andre uskyldige som dør i for eksempel skytedramaer?
Jeg har et "ordtak" som følger:
Når tiden er der, så er den der, uansett om du er hjemme i senga, eller oppe i fly.


Skytedrama: Dette er en situasjon som oppstår pågrunn av fri vilje.
Og du skal i senere liv ta følgene av de gjerninger du gjør. ( karma).

For de som da er offer, så er det 2 ( eller fler) muligheter, ( jeg nevner 2 - liv eller død).
Dersom resultatet er død, så må det mennesket ta igjen lærdom i neste runde ( reinkarnasjon).
Hvis liv : Ok, da fortsetter man frem til den dag man ellers ville "dø".

Folk flest har 5 mulige utganger fra livet, etter hva jeg har hørt av andre.
Den 5 og siste er endelig...

Hjalp det på forståelsen , eller ble du bare mer forvirret ( som alle oss andre Bilde

Asbjørn
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

men hva med andre uskyldige som dør i for eksempel skytedramaer?
Ingen kan jo vite sikkert hvorfor, men av og til kan det virke som om det bare er "noens" tur..
Eller så er det rett og slett tilfeldigheter, på feil sted til feil tid liksom
:?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Jeg tror at når noen dør så er det fordi det er meningen. Det har en hensikt og det kan være feks. at noen skal lære noe av det. Jeg tror vi har en sjel som går videre til nytt liv, og det er sjelen som må lære noe. Når en uskyldig dør i en skyteepisode så er det jo gjerningsmannen som må stå ijenn med "erfaringen"/straffen...ja hele opplevelsen.. Så noen må ofres for at andre sjeler skal lære. Kansje det tilogmed er pårørende som det er meningen skal lære noe av slikt. Når noe sånn skjer, går som regel nye ting opp for mennesker, og vi reflekterer over det... Både gode og vonde opplevelser gir erfaringer.
Men hvorfor skjer det så mye og ofte?
Hva mener dere om at sjelen går videre, fra liv til liv og får med seg alle aspekterene av livet som går ann...for så å bli "klok nok". Høster alle erfaringer...å når du har lært det du skal i akuratt det livet,å skal videre, så dør du.. Dette høres ut som en god trøst syns vertfall jeg, men har lyst å høre innspill til det!

Jeg tror egentlig ikke at engler/hjelpere kan gjøre noe fysisk...da me det såfall være ved hjelp av psykisk kraft... for en hjelper er på "nivå" med alver,nøkk, nisser,troll og dverger...heh, du kan på en måte ta ijennom de, de er der å du kan se de...men de kan ikke gjøre menneske noe... De kan og bare være til hjelp om du er åpen for det og vil ta imot hjelpen. Du trenger ikke vite at du er åpen for de, det er noe de føler.
Antall ord: 315
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Sylvia Brown mener at når noen hjelper oss rent fysisk, er det oftest ikke din åndelige veileder men en avdød slektning som holder sin hånd over deg. Hjelperne har så høye frekvenser at de påvirker fysisk i ytterst liten grad, det er heller ikke deres oppgave. De er der for din åndelige utviklings skyld...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men når en leker med energier og psiballer o.l. så blir jo energien ganske så seig og kompakt, akkurat som luften fortettes...kan ikke hjelpere klare å "fortette energien" i lufta på samme måte?


:?:
Antall ord: 36
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

:wink: Joda men det spørs om de gidder å bry seg med det :lol:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Vi mennesker har en kropp og kan påvirke det fysiske. Derom er det ingen tvil.

Når det gjelder hjelpere, så tror jeg personlig at de faktisk kan gripe inn i det fysiske, men de skal ha vektige grunner.
(" kan ikke slå til en ball, bare fordi jeg fikk lyst" ).

Energien de bruker, er den samme ikke-målbare energien som brukes ved HEALING, ved Psykokinese, osv.

Husk; Energi er og forblir energi uansett hvilken form den er i.

Å snakke om frekvenser når det gjelder energi, er omtrent som å snakke om frekvenser når det gjelder lys.

Noen lysfrekvenser ser vi, andre føler vi ( som infrarød / varme ).

Vi kan FYSISK føle PSIBALLER ( energi som er konsentrert), men man kan ikke måle den direkte.
Derimot kan man måle påvirkningen av andre forhold, som f.ex. temperatur / temperatur endring.

Psykokinese ;
Der bruker vi en IKKE MÅLBAR energi til å påvirke ting / til å flytte på ting.
Hvorfor skulle ikke våre Hjelpere ha den evnen ????

Jeg tror nok Hjelperene våre har alle de evner som vi streber etter, uten å måtte "slite" for å få de til å virke.....

Hvorfor skulle di ikke ha de evnene ? ? ?

Asbjørn
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Hmmmja, Det Browne mente tror jeg, var at mennesker som har levd sammen med deg på jorda ligger nærmere våre frekvenser, det er derfor vanligere at det er sånne venner som griper inn fysisk... Sånn a la dytt i ryggen osv. Marion Dampier bekreftet også dette i et tvprogram en gang, hvor hun kanaliserte en avdød bror, som bekreftet at han hadde hjulpet til for å avverge ulykker i familien eller sin død. Noen kom fra en sykkelulykke mirakuløst uskadd etter som jeg husker?

Jeg sier ikke at hjelperne ikke kan, men tror ikke det er deres jobb. Hjelperen er din samarbeidspartner i å oppfylle dine livsoppgaver.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

En avdød slektning.. Hvor er isåfall hans status.. eller...hvordan kan han holle sin hånd rundt deg...han kan jo ikke styre sjebnen.. "han" ...Hvorfor hjelper ikke alle slekninger til når noe sjer da?
Det hørtes litt rart ut... men har ingen bedre forklaring selv... Hvem er det som bestemmer sjebnen?
Antall ord: 56
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Ja jeg tror og kansje at engler/hjelpere har alle di evnene vi streber etter. Jeg tror kansje at når sjelen er "utlært" og har opplevd alle aspekter ved livet..da er den klok nok å da kan den bli en hjelper.. Så da kan det jo forsåvidt være en gammel slekning...hehe.. Men selv om den kansje har evne til å gjøre ting er det ikke sikkert den kan klusse med systemet på en måte...For verken hjelpere eller avdøde slektninger kan gjøre noe du ikke vil eller er åpen for...det er jeg overbevist om
Antall ord: 103
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links